آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

فرق هیپنوتیزم نمایشی با هیپنوتیزم معالجی

0

فرق هیپنوتیزم نمایشی با هیپنوتیزم این است که:

۱-در هیپنوتیزم نمایشی احتیاج به این نیست که هیپنوتیزور بتواند همه کس را هیپنوتیزمنماید، ولی در هیپنوتیزم معالجی روانپزشک یا روانکاو مجبور است همه مراجعه کنندگان را هیپنوتیزم نماید و چون به علت وجود مکانیسم‌های دفاعی ناآگاه همه مردم را نمی‌توان با یک روش خواب کرد، لذا پزشک هیپنوتیزور بایستی کاملاً با مکانیسم‌های دفاعی بیمار آشنا باشد.

۲-در هیپنوتیزم معالجی برخلاف هیپنوتیزم نمایشی پزشک احتیاج به مصاحبه با بیمار دارد، شاید قبل از هیپنوتیزم احتیاج باشد که چند جلسه با بیمار مصاحبه کند، لذا هیپنوتیزم کننده بایستی به فن مصاحیه روانی کاملاً آشنا باشد.

۳-در مصاحبه برای این‌که بیمار قادر باشد و بخواهد همه حقایق زندگی خود را بیان کند، لازم به برقراری روابط صمیمانه است و روابط پزشک با بیمار مبحث جالب و ارزنده دیگری است که در این بخش مطالعه خواهید فرمود.

مبحث اول- روابط «خوابگر» و «خوابرو»

مبحث دوم- فن مصاحبه با بیمار

مبحث سوم- توضیح و تعریف هیپنوتیزم برای بیماران

مبحث چهارم- مکانیسم‌های دفاعی ناخودآگاه بیماران

مبحث پنجم- انواع روش هیپنوتیزم کردن بیماران مختلف

در ضمن چون این بخش ممکن است بیشتر مورد استفاده برخی از پزشکان و بالاتر از دیپلم قرار گیرد لذا سعی شده است که مثال (سایت هیپنوتیسم دات آی آر)و داستان کمتر ذکر شود و کلمات کمتر عوض شد. یعنی تقریباً و تا حدودی همان ترجمه درج شده است.

ادامه دارد. . .

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم