آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

علم امروز درباره پیدایش حیات چه می­گوید

0

علم امروز درباره پیدایش حیات چه می­گوید؟

عیان نشد که چرا آمدم کجا رفتم      دریغ و درد که غافل ز کار خویشتنم

درباره ظهور حیات آنچه تا کنون بیان شد بر پایه فرض و حدس نبود، بلکه به دنبال تجارب تحقیقاتی و علمی در آزمایشگاه­ها به ثبوت رسیده است و روزی نیست که در این زمینه­ا، آزمایش­هایی انجام نگیرد. همیشه سعی شده است تا محیط مصنوعی شبیه روزگاران اولیه زمین فراهم شود.

مثلاً، «میلر» در ظرف سربسته­ای آمونیاک و متان و آب مقطر خالص داخل کرد و آن را در معرض تخلیه الکتریکی قرار داد، بعد از چند روز در آن آب مقطر که هیچ ماده غذایی و آلی وجود نداشت، مواد آلی از قبیل اسیدهای امینه و چربی پیدا شد.

این یک تقلید از وضع اتمسفر زمین در میلیاردها سال پیش به طور مصنوعی بوده است. مشاهده شده است که عین فعل و انفعالات آن روزهای نخستین به وقوع پیوسته است در واقع «میلر» در تونل زمان ۴ میلیارد سال یه عقب رفته است.

«اسپیگمان» و «نایرن برگ» موفق به ساختن اسیدریبونوکلئیک و بالاخره «آرتورگرنبرگ» نیز توانست سه میلیارد سال به عقب برود و موفق شود که عجیب­ترین مولکول­های حیات یعنی «دی-ان-آ» را با آن همه شگفتی و عظمتش به طور مصنوعی در آزمایشگاه­ها بسازد و به اخذ جایزه نوبل مفتخر شود به طور خلاصه می­شود گفت که «گرنبرگ» با این کارش اولین کلنگ بنای ساختن موجود زنده را بر زمین زده است.

معلوم نیست که چند نوع جانور تک سلولی در آن روزهای اولیه در آن دریاها و اقیانوس­ها به وجود آمد، ولی می­دانیم که(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) هم اکنون در دنیای ما بالغ بر هشت هزار و پانصد نوع جاندار تک سلولی وجود دارد که در میان میلیون­ها انواع و اقسام جانداران کوچک و بزرگ. حشرات، بی­مهرگان، مهره­داران، ماهی‌ها، دوزیستان، خزندگان، جوندگان، پرندگان و پستانداران در تمام نقاط زمین زندگی می­کنند.

300

برنامه تکامل رو به توسعه رفت، تک­ سلولی­ها با هم متحد شدند و جانوران بزرگ­تر را ساختند، مثلاً در بدن نهنگ که ۱۵۰کیلوگرم وزن دارد در حدود دویست میلیون میلیارد سلول دور هم جمع شده­اند که با یک برنامه همزیستی منظم، تحت یک فرمان ثابت و مقررات با هم در صلح و صفا زندگی می­کنند.

در خشکی و جنگل همان عناصری که در آب بودند، در خشکی و جنگل نیز وجود داشت بنابراین در کوه، صحرا، جنگل، در مناطق سردسیر و گرمسیر، طبق اوضاع و احوال محیط همان نوع جانوران در اثر ترکیب عناصر به وجود آمدند و در اثر «موتاسیون»مرتب تغییر شکل پیدا کردند و تکامل یافتند تا به شکل انسان­های امروزی درآمدند.

3001

در اینجا  لازم است درباره کلمه «موتاسیون» کمی بیشتر توضیح داده شود، صفات ظاهری و باطنی هر موجود زنده­ای عیناً به زاییده شده بعدی انتقال می­یابد این یکی از اصول مهم قانون وراثت است، که اولین بار به وسیله «مندل» اظهار شد.

«مندل» از اهالی چک اسلواکی کشیش مسیحی بود، ذوق و علاقه زیادی به کشت، به ویژه نخود سبز داشت، ضمن دقت در کشت مشاهدات جالبی کرد که او را به فکر بررسی در قانون وراثت انداخت بعد از دقت و کوشش­های زیادی متوجه شد که صفات ارثی با حساب معینی از اعقاب به اخلاف می‌رسد.

«مندل» بعد از هشت سال مطالعه ممتد درباره وراثت، قوانینی به دست آورد؛ در سال ۱۹۶۵بود که برای اولین بار از جمعی دانشمندان دعوت کرد و نظریات خود را عرضه کرد. بدبختانه شاید به علت لکنت زبانی که داشت یا به علت غرور دانشمندان موفق به کرسی نشاندن نظر خود نشد در نتیجه مورد تمسخر دانشمندان قرار گرفت و در جلسه مشاوره او را مفتضح کردند (شبیه مسمر).

«مندل»نتیجه بررسی­های خود را به صورت نوشته منتشر کرد و برای دانشمندان معروف نسخه­هایی از آن فرستاد، ولی باز نتوانست نظر هیچ کس را جلب کند و باز مورد تمسخر قرار گرفت و حتی عده­ای به او گفته بودند بهتر است تو دنبال همان کار مذهبی خود را بگیری و داخل معقولات نشوی.

آن روزها این چنین به سر مندل آوردند، ولی امروز هیچ کتاب وراثتی نیست که اسم مندل و قوانین او در آن وجود نداشته باشد.

بعد از مندل- به دنبال کارهای جالب «گریگور مندل» از همان روزهایی که پسر عموی داروین «فرانتس گالتون» در ۱۸۶۹کتاب وراثت خود را نوشت تا به امروز مرتب درباره وراثت بررسی­ها شد و بالاخره به طور قطع معلوم شده است که صفات و خصایص پدر و مادر که غیراکتسابی باشند به طور وراثتی از پدر و مادرها به فرزندان قابل انتقال است.

نکته بسیار مهم: وراثت هم استثناء دارد

دانشمندان طبیعی، در عمل مشاهده می­نمودند که قانون وراثت همیشه درست در نمی­آید، بسیار دیده می­شد که فرزندان صفات و خصایصی پیدا می­کنند که به هیچ وجه در پدر و مادر و یا در اعقاب آن­ها وجود نداشته است و این موضوعی اسرارآمیز و قابل توجه بود وبایستی علت معلوم شود.

تا این که «هوگو دوریس»گیاه شناس هلندی در (۱۹۰۱) موقعی که بر روی گیاه معروف پامچال بررسی می­کرد خصایص بی­سابقه­ای در بعضی از زادگان این گیاه مشاهده کرد و موضوع را مورد بررسی قرار داد و این تغییر ناگهانی نوین را از عوامل عمده سیر تکامل موجودات معرفی کرد و بدین قسم عالی­ترین واژه ادبیات علم ژنتیک و وراثت یعنی «موتاسیون» به فرهنگ علوم اضافه شد.

و اما موتاسیون «موتاسیون» به معنی «طبیعت تغییرپذیر» می­باشد و در بیولوژی به این معنی است که در یک ماده زنده نوظهور، یا یک سلول نوظهور و یا یک موجود جاندار نوظهور خصایص جدیدی به وجود می­آید که قبلاً چنان جاندار با آن خصائص در دنیا وجود نداشته است و این موجودات نوظهور می­توانند الگو شوند، تولید مثل کنند و نظیر خود به وجود آورند.

3021-366x250

چند مثال

بره آنکون در سال ۱۸۰۱در «نیوانگلند» دامداری به نام «رایث»مشاهده کرد که در میان گوسفندان او بره­ای به دنیا آمده است که دست و پای کوتاه دارد این بره به نظرش جالب آمد و مخصوصاً که به نظرش رسید نگهداری این نوع گوسفندها آسان­تر است. چون از نرده­های مزرعه نمی­توانند به آسانی بپرند و خارج شوند چندی بعد، باز از چنین گوسفندها بره­هایی به دنیا آمدند، «رایث» موفق شد نر و ماده­ای از آن­ها پیدا کند و نشل جدیدی از این گوسفندها به وجود بیاورد امروز این گوسفندان، به نام نژاد «آنکون»معروفند. ظهور نژاد گوسفندان آنکون چیزی جز موتاسیون نبوده است.

303

آفرینش­های دیگر- ظهور بچه موش­های بی دم یا سگ­های بی­دم نیز در نتیجه موتاسیون بوده است آن روز که اولین آدم ۶ انگشتی به دنیا آمد بر اثر یک موتاسیون بود. آدم­هایی که انگشتان به هم چسبیده مثل پای مرغابی دارند، آدم­های پشمالو و همه­ی عجیب­الخلقه­ها در نتیجه موتاسیون به ظهور رسیده‌اند.

هم اکنون روزی نیست که هزاران جهش در تمام موجودات زنده حتی انسان‌ها رخ ندهد از روزی که در سال ۱۹۱۰ «مورگان»متوجه شد بین مگس­های چشم قرمز و مگس­های چشم سفید که به دنیا می­آیند تا به حال بیش از هزار موتاسیون فقط در مگس سرکه دیده شده است.

ژنی­ها، نابغه­ها، ریاضی­دان­های بزرگ، موسیقی دان­های بزرگ، دانشمندان طراز اول دنیا همه در نتیجه موتاسیون به دنیا آمده­اند.

304

پیشوایان بزرگ اجتماعی و مصلحین جهان در نتیجه موتاسیون به وجود آمده اند.

ادامه دارد. . .

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم