آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

طب امامان درس ششم,درمان با چیزهای حرام

0

برگرفته از مجموعه نرم افزار صدباب طب امام صادق

طب امامان درس ششم,درمان با چیزهای حرام

ابن حر گفت : نزد امام صادق رفتم ، ایشان به من فرمود : به نزد اسماعیل بن جعفر برو که او مریض است و ببین که مرضش چیست و اوصاف آن را برایم بگو . ابن حر میگوید : از نزد ایشان بلند شدم و پیش اسماعیل رفتم و از دردش سوال کردم . به من گفت : طبیب برای شفایش استفاده از شراب ( نبیذ ) را سفارش کرده است . شراب حرام است و ما اهل بیت با حرام مداوا نمی کنیم .

قائد بن طلحه گفت از امام صادق پرسیدم : آیا در شراب ( نبیذ ) شفای بیماری است ؟ فرمود : خیر شایسته نیست که کسی با حرام مداوا کند .

ابی بصیر گفت : ام خالد عبدید نزد امام صادق آمد ، در حالی که من نزد ایشان بودم ، آن زن گفت : جانم به فدایت ! شکمم قرقر می کند و همچنین در مورد بیماری زنان سوال نمود و دکتران عراق برایم استفاده از شراب با سویق ( سوپ یا پره ) را تجویز نموده اند و من می دانستم که از این کار بدت می آید ، بنابراین دوست دارم که نظرات را به من بگویی ؟ امام صادق فرمود : چه چیز باعث شد که شراب ننوشی ؟ گفت : من در دین از تو تقلید می کنم و هر گاه که در آن دنیا خداوند را ملاقات کردم ، به او خواهم گفت کگه امام صادق مرا از فلان کار نهی کرده و به انجام فلان کار دستور داده است . ایشا به من فرمود : ای ابا محمد ! آیا می بینی که این زن چه می گوید . سوالش چیست ؟ خیر ، به خدا قسم ! به او اجازه نمی دهم که قطره ای از آن بنوشد و یا حتی قطره ای بچشد ، چون اگر این کار را بکنی ، هرگاه که جانت به گلویت برسد و بخواهی بمیری ، پشیمان می شوی . ( این مطلب را سه مرتبه فرمود : فهمیدی ؟ ) آن زن گفت : بله سپس ایشان فرمود : اگر به اندازه یک میل از شراب را درون یک ظرف بسیار بزرگ آب بریزی آن آب نجس می شود .

همچنین میتوانید نرم افزار کامل و جامع طب امام صادق را دانلود کنید

.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم