آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

صلواتهاى پر فضیلت

4

صلواتهاى پر فضیلت

(۱) صلواتى که انسان را یک هفته در امان دارد
از حضرت صادق علیه السلام در بحار جلد ۹۰ صفحه ۵۶ نقل شد که هر کس بعد از نماز ظهر روز جمعه سه مرتبه بگوید:

اللهم اجعل صلواتک و صلوات ملائکتک و رسلک على محمد و آل محمد.

در امان است تا جمعه دیگر.
(۲) صلواتى که تا یک هفته ملائکه برایش صلوات فرستند
در کتاب جمال الاسبوع از امام جعفر صادق علیه السلام منقول است : هر کس بعد از نماز عصر روز جمعه ده مرتبه بگوید:

اللهم صل على محمد و آل محمد الاوصیاء المرضیین بافضل صلواتک و بارک علیهم بافضل برکاتک و علیه و علیهم السلام و على ارواحهم و اجسادهم و رحمه اللّه و برکاته .

ملائکه براى آن شخص از اى جمعه تا جمعه دیگر در همین ساعت صلوات مى فرستند.
(۳) جهت نجات از آتش جهنم
در کتاب ثواب الاعمال از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که به صباح بن سیابه فرمودند: میل دارى به تو تعلیم نمایم چیزى را که روى تو را از گرمى آتش جهنم نگه دارد. عرض کرد: بلى فرمودند: بعد از نماز صبح صد مرتبه بگو:

اللهم صل على محمد و آل محمد

که حق تعالى نگه مى دارد روى تو را از گرمى جهنم .
(۴) صلوات جهت یک سال گناه
از حضرت صادق علیه السلام منقول است هر که در روز جمعه بعد از نماز صبح بگوید
اللهم اجعل صلواتک و صلوات ملائکتک و حمله عرشک و جمیع خلقک و سمائک و ارضک و انبیائک و رسلک على محمد و آل محمد.

تا یک سال هیچ گناهى بر او نوشته نشود.
(بحار الانوار ج ۸۹، ص ۳۵۴)
(۵) صلواتى که هر مرتبه آن ، ثواب ده هزار صلوات است

اللهم صل على سیدنا محمد ما اختلف الملوان و تعاقب العصران و کر الجدیدان و ستقبل الفرقدان و بلغ روحه و ارواح اهل بیته منا التحیه و السلام

(۶) صلواتى که فضیلت بسیار براى آن نقل شده است
روایت است که هر که سه مرتبه در بامداد و سه مرتبه در آخر روز این صلوات را بخواند، گناهانش آمرزیده شود و شادى او همیشه باشد و دعایش مستجاب گردد، روزیش فراخ شود و بر دشمن غلبه یابد و در بهشت از رفیقان محمد صلى اللّه علیه و آله باشد.

اَللّهُمَّ یا اَجْوَدَ مَنْ اَعْطى وَیا خَیْرَ مَنْ سُئِلَ وَیا اَرْحَمَ مَنِ اسْتُرْحِمَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الاَْوَّلینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الاَّْخِرینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الْمَلاَءِ الاَْعْلى وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ اَعْطِ مُحَمَّداً وَآلَهُ الْوَسیلَهَ وَالْفَضیلَهَ وَالشَّرَفَ وَالرِّفْعَهَ وَالدَّرَجَهَ الْکَبیرَهَ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَلَمْ اَرَهُ فَلا تَحْرِمْنى فِى الْقِیمَهِ رُؤْیَتَهُ وَارْزُقْنى صُحْبَتَهُ وَتَوَفَّنى عَلى مِلَّتِهِ وَاسْقِنى مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِیّاً سآئِغاً هَنَّیئاً لا اَظْمَاءُ بَعْدَهُ اَبَداً اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَلَمْ اَرَهُ فَعَرَِّفْنى فِى الْجِنانِ وَجْهَهُ اَللّهُمَّ بَلِّغْ مُحَمَّداً صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ مِنّى تَحِیَّهً کَثیرَهً وَسَلاماً

(۷) صلوات جهت پاک شدن از تمام گناهان
و ابن بابویه از ابوحمزه روایت کرده است که از امام جعفر صادق علیه السلام پرسیدم که چگونه صلوات فرستم بر (محمد و آل محمد)؟ فرمود: که مى گویید

صلوات اللّه و صلوات ملائکته و انبیائه و رسله و جمیع خلقه على محمد و ال محمد و السلام علیه و علیهم و رحمه اللّه و برکاته .

عرض کردم چه خواهد بود ثواب آن ؟ فرمودند: به خدا قسم از گناهان بیرون مى آید، مانند روزى که از مادر متولد شده است .
(۸) صلوات پر فضیلتى بعد از نماز ظهر جمعه
در بحارالانوار از امام صادق علیه السلام منقول است : هر کس این صلوات را بر رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرستد گناهانش محو مى گردد و بر دشمنانش ‍ یارى کرده شود و روزى بر او گشاده مى گردد و در بهشت از رفقاى حضرت محمد صلى اللّه علیه و آله خواهد بود.

اللهم صل على محمد و آل محمد حتى لایبقى صلوه اللهم بارک على محمد و آل محمد حتى لایبقى برکه اللهم و سلم على محمد و آل محمد حتى لایبقى سلام و ارحم محمدا و آل محمد حتى لایبقى رحمه .

(۹) صلوات جهت پاک شدن از گناهان به مدتیکسال
در مصباح المتهجد از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده است ، هر کس بعد از نماز ظهر بگوید:

اللهم اجعل صلواتک و صلوات ملائکتک و رسلک على محمد و آل محمد.

تا یک سال هیچ گناه بر او نوشته نمى شود.
(۱۰) صلوات بسیار مهم و با فضیلت بسیار

اللهم صل على سیدنا محمد و اله صلاه نتجینابها من جمیع الاهوال و الافات و تقضى لنابها جمیع الحاجات و تطهر نابها من جمیع السیئات و ترفعنابها عندک اعلى الدرجات و تبلغنا بها اقصى الغایات من الخیرات فى الحیاه و بعد الممات انک على کل شى ء قدیر.

(۱۱) صلوات مهم هدیه حضرت مسلم به شخصى

اللهم صل على محمد و ال محمد حتى لایبقى من صلواتک شى ء و سلم على محمد و ال محمد لایبقى من سلامک شى ء و بارک على محمد و ال محمد حتى لایبقى من برکاتک شى ء و ترحم على محمد و ال محمد حتى لا یبقى من رحمتک شى ء.

(۱۲) صلواتى که از اسرار مى باشد
این صلوات از اسرار مى باشد که اگر براى آخرت بخواند معنویات به دست مى آورد و مشهور است اگر براى دنیا بخواند گنج پیدا خواهد کرد. ده مرتبه صبح ، ده مرتبه عصر، نزدیک مغرب و عشا بخواند و براى ختم ۹۹ مرتبه لازم است .

اللهم صل على سیدنا و حبیبنا و شفیعنا محمد حاء الرحمه و میمى الملک و دال الدوام اسید الکامل الفاتح الخاتم کلما ذکرک و ذکره الذاکرون و کلما سهى و غفل عن ذکرک و ذکره الغافلون صلواه دائمه بدوامک باقیه ببقائک لامنتهى لها دون ذلک و على اله و اصحابه کذلک انک على کل شى ء قدیر و بالاجابه جدیر.

(۱۳) ختم صلوات
مدت سیزده روز هر روز یکهزار مرتبه در وقت معین با تسبیح تربت بهتر است هر روز به روح یکى از چهارده معصوم صلوات بفرستد اول به روح پیغمبر اکرم صلى اللّه علیه و آله ، دوم فاطمه زهرا سلام اللّه علیها، سوم على علیه السلام تا روز سیزدهم بر امام حسن عسکرى علیه السلام و بعد رو به قبله تسبیح را آویزان نموده و هر وقت حاجتش برآورده شد هزار مرتبه صلوات به روح مقدس امام زمان مى فرستد و قدرت خدا را مشاهده کند.

4 نظرات
  1. اسدا.. سعیدی می گوید

    لطفا معنی صلوات ناریه برایم بیان کنید

    1. admin site می گوید

      چشم بزودی

  2. MMM می گوید

    سلام وقت شما بخیر ن در جایی خوندم صلواتی هست بنام صلوات ناریه یا آتشین معنی خوبی هم داشت وقتی می خوندم . شما تایید میکنید؟

    1. admin site می گوید

      بله .البته این صلوات را کسی شروع میکند چله میگیرد.
      یعنی نیت میکند تا چهل روز برای حاجتی در ساعت معینی بخواند و بهترین زمان بعد از نماز صبح است
      و صلوات هم این است

      اللَّهُمَّ صَلِّ صَلاَهً کَامِلَهً وَسَلِّمْ سَلاَماً تَامًّا عَلَى سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍالذی تَنْحَلُّ

      بِهِ الْعُقَدُ وَتَنْفَرِجُ بِهِ الْکُرَبُ

      وَتُقْضَى بِهِ الْحَوَائِجُ وَتُنَالُ بِهِ الرَّغَائِبُ وَحُسْنُ الْخَوَاتِمِ وَیُسْتَسْقَى الْغَمَامُ بوَجْهِهِ الْکَرِیمِ وَعَلى آلِهِ

      الطیّبین الطاهرین فِی کُلِّ لَمْحَهٍ وَنَفَسٍ بِعَدَدِ کُلِّ مَعْلُومٍ لَکَ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم