آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

دعای ایمن سازی از چشم بد و حسد

0

دعای مصونیت از چشم بد و حسد یکی از دعاهای زیبایی است که مردم دوست دارند پیوسته آن را بخوانند، مخصوصاً از مسلمانان. تعداد زیادی از مردم، چه مسلمان و چه دیگران، از چشم بد، حسادت و احتمالاً جادو رنج می برند. ممکن است انسان بدون اینکه متوجه شود به کسی حسادت کند و برای این کار باید در افشای اسرار هر چیزی که زیباست و در زندگی ما اتفاق می افتد بسیار مراقب باشیم. امروز از طریق وب سایت سیتار تات آی آر ما با گروهی از دعاهای زیبا تحت عنوان دعای ایمن سازی از چشم بد و حسد آشنا می شویم.

دعای چشم و حسد

دعاهای زیادی برای چشم بد و حسد وجود دارد که می توانیم در هر زمان و هر مکان دعا کنیم. ولى قبل از اینکه با این یا دعاهاى دیگر نماز بخواند، نیت باید خالص باشد و قلب اخلاص. مخصوصاً اینکه خداوند متعال آنچه را که در دل همه مخلوقات و انسانهاست می داند و می داند که ما برای چه چیزی دعا خواهیم کرد حتی قبل از اینکه با او دعا کنیم. دعاهایی برای چشم بد و حسد وجود دارد که در قرآن و در کلام خداوند متعال آمده است. و در سنت به قول پیامبر اکرم مولای ما محمد صلی الله علیه و آله و سلم.

و همه بدانند که هیچ دعای چشم بد و حسد و دعایی که بتوان برای آن دعا کرد وجود ندارد و خداوند همیشه مستجاب خواهد بود. بلکه دعا در گرو نیت خالص و قلب خالص و یقین به این است که خداوند تنها بر هر چیزی تواناست. و انسان در صورت مهیا بودن مبانی و شرایط دعا می تواند هر چه می خواهد بخواند و خداوند شما را مستجاب می کند اگر تنها او قادر به هر کاری باشد.

دعای ایمن سازی از چشم بد و حسد

گروهی از دعاهای زیبا را به شما تقدیم می کنیم که می توانید پیوسته دعا کنید، خداوند از همه قبول کند. برخی از این ادعیه در کتاب و سنت آمده است و برخی دیگر اهتمام اساتید و علمای دین است. تمامی ادعیه زیر نام دعای مصونیت از چشم بد و حسد را دارد و به شرح زیر است:

بسم الله أرقی نفسی من کلّ شیء یؤذینی، ومن شر کلّ نفس أو عین حاسد، بسم الله أرقی نفسی الله یشفینی. ما شاء الله کان، وما لم یشأ لم یکن، ولا حول ولا قوه إلّا بالله، أسأل الله العظیم رب العرش العظیم أن یشفیک ویشفی مرضى المسلمین.

بسم الله أرقیک من شر النفاثات فی العقد ومن شر حاقد إذا حقد ومن شر حاسد إذا حسد ومن شر ساحر إذا سحر ومن شر ناظر إذا نظر ومن شر ماکر إذا مکر. یا إلهی، اسمک شفائی، وذکرک دوائی، وقربک رجائی، وحبّک مؤنسی، ورحمتک طبیبی ومعینی فی الدّنیا والآخره، وإنّک أنت المعطی العلیم الحکیم.

اللَّهمَّ عالمَ الغیبِ والشَّهادهِ فاطرَ السَّماواتِ والأرضِ، ربَّ کلِّ شیءٍ وملیکَهُ، أشهَدُ أن لا إلَهَ إلَّا أنتَ، أعوذُ بِکَ من شرِّ نفسی، وشرِّ الشَّیطانِ وشِرکِهِ.

أَعوذُ بکلِماتِ اللهِ التامَّاتِ، الَّتی لا یُجاوِزُهُنَّ بَرٌّ ولا فاجرٌ، مِن شرِّ ما خلقَ، وذرأَ، وبرأَ، ومِن شرِّ ما ینزِلُ مِن السَّماءِ، ومِن شرِّ ما یعرُجُ فیها. ومِن شرِّ ما ذرأَ فی الأرضِ وبرأَ، ومِن شرِّ ما یَخرجُ مِنها، ومِن شرِّ فِتَنِ اللَّیلِ والنَّهارِ، ومِن شرِّ کلِّ طارقٍ یطرُقُ، إلَّا طارقًا یطرقُ بِخَیرٍ، یا رَحمنُ.

اللهم ألبسنا ثوب الصحه والعافیه عاجلًا غیر آجلًا، وشافِنا وعافِنا واعف عنا، واشملنا بعطفک ومغفرتک، وتولنا برحمتک یا أرحم الراحمین. اللهم بعدد من سجد وشکر، نسألک أن تشفی کل مریض شفاءً لا یغادر سقما، وتعوضهم خیرًا عن کل لحظه وجع وألم، اللهم رد کل مریض إلى أهله سالمًا معافًا من کل أذى أو ضر.

و من الله توفیق: حمید آذر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم