آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

تمرکز فکر حرفه‌ای

0

تمرکز فکر حرفه‌ای

دارندگان شغل و حرفه‌‌های مختلف پس از سال‌ها کار و تمرین، تکامل روانی خاصی می‌یابند که هنگام شروع کار فکرشان خود بخود متمرکز می‌شود.

یک نفر هنرمند، شاعر، نویسنده، سنخور، نقاش و هر کس که در هر شغل و حرفه‌ای کار می‌کند، به مرور ایام نسبت به شغل و حرفه خود تمرکز فکری خاصی می‌باید، مثلاً یک نفر شاعر یا نویسنده سعی می‌کند، در موقع خلوت و سکوت به خلق شاهکار خود ادامه بدهدو در چنین وضعی این شاعر و نویسنده وضع روانی خاصی پیدا می‌کند که با حالت عادی فرق دارد، در کارش غرق می‌شود، شاید صدایی را نشنود، احساس سردی و گرمی در آن لحظه نمی‌کند، متوجه گرسنگی و تشنگی خود نیست وقتی از کارش فارغ می‌شود، این‌طور احساس می‌کند که نیمه خواب بوده است و می‌فهمد که وضع روانی خاص داشته که فقط در همان وضع روانی خاص قادر است هنرآفرینی کند. گوته شاعر بزرگ آلمانی می‌گوید: « تو مرا شاعر می‌خوانی ولی کس دیگری در پهلوی من وجود دارد که اشعار را به من الهام می‌کند.»

در حالت تمرکز فکر انسان از  حالت عادی، از حوزه شعور ظاهر خارج می‌شود، و به دنیای شعور باطن و ناخودآگاهی فرو می‌رود، پیشگویان و معجزه‌کنندگان نیز در لحظه عمل دچار چنین وضعی می‌شوند، منتهی وضع روانی و تمرکز فکر شدیدتری می‌یابند.

تمرکز فکر ظاهری یا سطحی و تمرکز فکر باطنی یا عمقی و حقیقی

وقتی شما مشغول بازی‌شطرنج هستید فکرتان متمرکز است و این تمرکز فکر را ظاهری یا سطحی می‌گویند و همین‌طور است هنگامی مشغول خواندن روزنامه یا کتابی شیرین هستید و یا مشغول تماشای برنامه تلویزیون می‌باشید، در همین حالات شما فکرتان متمرکز است، ولی در همان حال در ضمیر شما تمایلاتی نهفته است و این تمایلات عبارتند از علاقه به شهرت و عشق و ثروت، علاقه به زن و بچه، علاقه به جاه‌طلبی و ترقی، علاقه به شیک‌پوشی، علاقه به زنده ماندن، به علاوه ممکن است برخی صفات ناپسند دیگری هم وجود داشته باشد نظیر کینه، حسد، دشمنی، اعتیادات و نظایر آن.

 ز منزلات هوس گر برون نهی گامی           نـزول در حـرم کبــریـا تـوانـی کــرد 

همه این علایق شبیه سیم‌های مسی هستند که نیروی برق درون شما را که همان نیروی روحی است تخلیه می‌کند و حال اگر شما این سیم‌های مسی را قطع کنید در شما تمرکز فکر باطنی نیز به وجود خواهد آمد. یعنی شما به مرحله‌ای می‌رسید که به قول «بها گاوادگتیا» طلا و خاک در نظرتان یکسان باشد، یعنی قادر باشید با لباس مندرس  و پاره و پای برهنه رفت و آمد کنید، قادر  باشید هزاران تومان اسکناس را پاره کنید و به دور بریزید، قادر باشید هر نوع مقامی را به شما دادند نپذیرید، بنابراین کسی که بتواند از شهرت و ثروت و شهوت بگذرد و واقعاً احساس بی‌نیازی کند، چنین شخصی دارای تمرکز فکر باطنی می‌باشد، یعنی به خدا ‌و به نیروی طبیعت نزدیک شده است. زیرا به قول عرفا بی نیازی از صفات خدا است، و در چنین مرحله‌ای شاید بتوانید مانند منصور حلاج بوته تیغ را تبدیل به درخت خرما کنید و مانند ژنده پیل شراب را تبدیل به آب نمایید و سنگ را تبدیل به زر کنید.

این حرف عرفا تا چه حد صحیح است؟ فرق زیادی بین تئوری و عمل وجود دارد، شنیدن کی بود مانند دیدن. به هر حال اگر کسی  بخواهد قادر به انجام چنین کراماتی بشود باید لااقل ۱۰ تا ۲۰ سال ریاضت بسیار سخت و شدید بکشد و پس از این مدت هم معلوم نیست چه خواهد شد، زیرا برخی عرفا می‌گویند بین هزاران نفر شاید یک یا دو نفر باشند که استعداد و ساختمان بدنی و اعصابشان طوری  ساخته شده که در صورت کشیدن ریاضت قادر به پیوستن به مبدأ ازلی و یا به عبارت دیگر قادر به تبدیل کردن و استفاده از نیروی خاص طبیعت خواهند شد. به هر حال دانشمندان علم هیپنوتیزم معتقدند که با انجام تمرکز فکر ظاهری در اشخاص می‌توان آنها را هیپنوتیزم کرد، تا این‌جا که معنی  و مفهوم تمرکز فکر را خوب فهمیدید، حالا رابطه آن را با هیپنوتیزم مورد بحث قرار می‌دهیم.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم