آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

استفاده از تلقین در آموزش و پرورش

0

استفاده از تلقین در آموزش و پرورش: معلمین بیش از حد بایستی به فن تلقین آشنایی داشته باشند زیرا کودکان بیش از همه تلقین‌پذیرند و این معلمین هستند که با تلقینات خود تا حدودی سرنوشت کودکان را تعیین می‌نمایند.

«ویکتور پوشه» دانشمند بزرگ فرانسوی می‌گوید: «نه پدر و مادر و نه معلمین، هیچ‌کدام نبایستی تلقین منفی به کودک بنمایند» اکثراً دیده می‌شود که پدر و مادر برای این‌که کودکان را بیشتر به درس خواندن وادار نمایند می‌گویند: « تو تنبل و بی‌عرضه هستی، درس نمی‌خوانی، در آینده حمال خواهی شد». ا ین تلقینات بسیار بسیار خطرناک است، زیرا نه تنها اثر مثبت و مفیدی ندارد، بلکه برعکس کودک برای همیشه تصور خواهد کرد که تنبل و کم‌هوش است . اما باید به کودک همیشه تلقین کرد که تو با هوش و با استعداد هستی در آینده دکتر یا مهندس یا … خواهی شد و  حال اگر در فلان درس نمره خوبی نگرفته‌ای علتش فلان است… .موضوع آموزش و پرورش کودک خارج از بحث ما است، بنابراین من بیش از این در این‌خصوص صحبت نمی‌کنم.

اعدام به وسیله تلقین:  درست به خاطر ندارم که اعدام به وسیله تلقین را از رادیو شنیده‌ام و یا در جایی  خوانده‌ام، به هر حال چون خیلی جالب است آن را تکرار می‌کنم.

این طریق تلقین که در زیر تعریف می‌کنم درباره دو نفر محکوم به اعدام آزمایش شده است. این دو نفر را به اتاق اعدام آوردند، چشم‌های نفر اول را بستند، رگ دستش را بریدند و پس از ده دقیقه خونریزی، نفر اول به زمین افتاده و می‌میرد. در تمام این احوال نفر دوم تماشا می‌کرد.

نوبت به نفر دوم رسید، او را نیز روی دستگاه نشاندند و چشم‌هایش را بستند و لوله باریک آب گرمی را به دستش وصل کردند. پس از زدن نیشتر کوچک بر روی پوست دست، شیر لوله آب گرم را روی بازوی محکوم باز کردند به نحوی که محکوم احساس می‌کرد خون گرمی در روی دستش جریان دارد. در حالی که رگ دستش را نبریده بودند.

در ضمن به او تلقین کردند که پس از ده دقیقه در اثر خونریزی خواهد مرد، و دقیقه به دقیقه وقت را اعلام می‌کردند تا در رأس ده دقیقه محکوم دوم نیز فوت کرد.

ولی به نظر من این طریق تلقین همیشه نسبت به همه کس امکان ندارد، یعنی اگر همین عمل را روی ده نفر انجام دهیم ممکن است فقط سه نفر بمیرند و این بستگی به درجه تلقین‌پذیری  اشخاص دارد.

با ذکر  چند مثال و رویداد، شما حالا به خوبی متوجه شدید که منظور از تلقین چیست؟

شاید هم اکنون ممکن است تصور کنید که منظور از تلقین، فریب دادن و نیرنگ و کلک است، اگر چنین تصوری را بکنید اشتباه کرده‌اید(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) زیرا منظور از تلقین، فریب و نیرنگ نیست، نوشته‌های چند صفحه قبل به خوبی برای شما روشن کرد که منظور از تلقین فریب و حیله نیست، مطالب زیر عیناً از کتاب «هیپنوتیزم و بررسی تلقین‌پذیری» نوشته «ویت زنهافر» ترجمه شده که کمی علمی و فنی  است شاید شما را بیشتر با کلمه «تلقین» آشنا کند.

ادامه دارد. . (بخش ماهیت تلقین)

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

استفاده از تلقین در آموزش و پرورش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم