آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آداب زندگی مسلمان درس ۴۸آداب پوشش

0

آداب زندگی مسلمان درس ۴۸آداب پوشش

آداب زندگی مسلمان درس ۴۸

آداب پوشش

رسول خدا (ص) می فرماید : کفش راحتی و سبک بپوشید و همانند اهل کتاب نباشید [ نعلین بپوشید و موره مپوشید ] ؛ همچنین می فرماید : کفش خوب و لباس پاکیزه بپوشید ؛ نیز می فرماید : هرگاه خواستی کفش و لباس بخری خوب و نو آن ها را برگزین و می فرماید : هرگاه مردان و زنان امتِ من ، از پوشیدن کفش ها و    نعلین های پاره و وصله دار دریغ نکنند خدا بر آنان آسان گیرد .

نکته : پیام این گونه احادیث این است که مسامانان با رعایت نظافت و انتخاب جنس خوب در پوشاک ، در زندگی ساده زیست باشند و تجمل گرا نباشد .

و همچنین می فرماید : هرگاه لباستان را در آوردید بر آن بسم الله بخوانید ؛ و نیز می فرماید : هرگاه لباستان را در آوردید آن ها را تا بزنید .

امیرمؤمنان ر می فرماید : پس از استحمام ، هنگام پوشیدن لباس بگو : « اللَّهمَّ ألبِسنِی التَّقوَی وَ جَنِّبنِی الرَّدَی» ؛ خدایا ! لباس تقوا به من بپوشان و از بدی دورم کن ، هرگاه چنین کردی از هر دردی در امانی .

راوی می گوید : امام رضا (ع) لباس را از سمت راست می پوشید و هرگاه لباس نو بر تن می کر بر کاسه ای از آب ده بار « اِنّا اَنزَلنهُ فی لَیلَهِ القَدر » و ده بار « قُل هُوَ اللهُ اَحَد » و ده مرتبه « قُل یاَیُّهَا الکفِرون » می خواند و سپس آن را بر لباس نو می پاشید ، آن گاه می فرمود : هر کس پیش از پوشیدن لباس نو چنین کند پیوسته در ناز و نعمت زندگی به سر می برد مادامی که تاری [ نخی ] از آن لباس باقی است .

اسحاق بن عمار گوید : از امام صادق (ع) پرسیدم : آیا رواست که مؤمن ده پیراهن داشته باشد ؟ فرمود : آری . پرسیدم : بیست پیراهن چطور ؟ فرمود : آری این ها اسراف نیست ، بلکه اسراف این است که پیراهن آبروداری   [ در حال عادی و کار ] از لباس رسمی است که برای حفظ آبرو است ؛ همچنین می فرماید : پوشیدن کفش سیه و نعلین زرد سنت است ؛ نیز می فرماید : هر کس کفش زرد بپوشد پیش از آنکه کهنه شود سودی عابدش گردد.

همچنین می فرماید : هر کس کفش زرد بپوشد پیوسته در شادمانی است تا مندرس شود ؛ همچنین می فرماید: سزاوار است که صاحب عزا عبا نپوشد و پیراهنی بر تن کند که شناخته شود و سزاوار است که همسایگان سه روز از طرف او [ از مهمانانش ] پذیرایی کنند ؛ کنایه از اینکه صاحب عزا ، لباس مرتب معمولی نپوشد .

 

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب اسرار الوجود عضو ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه این اپلای شوید و از آپدیت ماهانه رایگان یک ساله ما بهره مند گردید

0101011-185x185۱۰۰ باب اسرار الوجود اولین و تنها ترین ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه با مسائل بسیار مهم و کاربردی با توضیحات ساده و روان که به صورت هر ماهه مطالب جدید و کاربردی از کتب خطی و قدیمی تفسیر شده و در آن به صورت به روز رسانی قرار می گیرد با تهیه این مجموعه کلیه آداب و قوائد و اصول علوم غریبه ادعیه و اذکار و همه چیز را در رابطه با علوم غریبه فرا می گیرید.

با وارد کردن کد inapply20 هنگام دانلود محصولات سایت از ۲۰ درصد تخفیف ویژه ما بهره مند گردید.


نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم