آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

گروه واجر آسانا تمرین نهم وضعیت ماه یا خرگوش

0

گروه واجر آسانا تمرین نهم وضعیت ماه یا خرگوش

 

128

در حالت واجر آسانا قرار گیرید .کف دستها را روی عضله ران قرار دهید.
چشمها را ببندید و بدن را وانهاده کنید.ستون فقرات,گردن و سر را مستقیم و راست نگاه دارید.
باعمل دم,دستها را به سمت بالا بکشید به نحوی که در امتداد شانه ها باشند .با بازدم,نیم تنه را زا محل تهیگاه خم کنید.سعی کنید که دستها و شانه در یک امتداد به طرف زمین خم شوند.
در وضعیت آخر,کف دستها در مقابل بدن به طور مستقیم روی زمین قرار می گیرند.در صورت امکان سعی کنید بازوها و سر همزمان به زمین برسند.
بازوها را کمی خم کنید وآنها را وانهاده نمایی.آرنج ها باید باید روی زمین استراحت کنن.
درآخر حرکت,برای۵ ثانیه تنفس نکنید و بعد همزمان با دم,دستها را بالا ببرید و نیم تنه را در وضعیت عمودی قرار دهید بطوری که بازوها,سر و نیم تنه در یک خط مستقیم باشند.
هنگام برگشت دستها و قرار گرفتن آنها روی زانوها بازدم انجام دهید.
این یک دور است.تمرینرا۳ تا ۵ دور تکرار کنید.
زمان:مبتدیان زمان تمرین را باید به مرور طولانی تر کنند تا بتوانند قابلیت انعطاف بدن را برای ۳ دقیقه پیدا کنند,و بتوانند در راحتی کامل تمرین کنند.کسانی که تمایل دارند بر خشم خود یا اعصاب به هم ریخته تسلط یابند باید زمان تمرین را تا ۱۰ دقیقه افزایش دهند.تنفس طبیعی.
آگاهی:فیزیکی-روی تنفس,همزمان حرکات فیزیکی و در پایان فشار آنها در جهت مخالف شکم.
روحی-روی چاکرای مانی پورا یا سواد هیستانا.
ممنوعیت:افرادی که به فشار خون بالا,سیاتیک و بیماریهای استخوانی مبتلا هستند نباید این تمرین را انجام دهند.
فایده:این وضعیت ماهیچه های کمر را کشش می دهد وسبب جدایی مهره های ستون فقرات می شود.فشار و تنش در ناحیه دیسک را بر طرف می کند.اغلب بیماریهای ستون فقرات ناشی از فشار بر دیسکهای حادث می شوند و باعث انواع دردها در کمر می گردند.این وضعیت کمک می کند تا مشکلات موجود در ستون فقرات مهرههای کمر به وسیله قرار گرفتن درست مهره ها بر روی یکدیگر برطرف شوند.از سوی دیگر کمکی است برای تنظیم فعالیت غده آدرناب ,عضلانی لگنی,اعصاب سیاتیک و همچنین برای بانوانی که در ناحیه لگن مشکلی دارند,مفید است.برای منظم کردن ارگانهای تولید مثل زنان و مردان توصیه شده استو در صورت انجام این تمرین به صورت مرتب,سوء هاضمه و یبوست برطرف می شود.
زمانی که این وضعیت را با تنفس روحی انجام دهید,به برطرف کردن خشم,و آرام کردن ذهن کمک کرده اید.
توجه:در زبان سانسکریت واژه”شاشانک” به معنی “ماه” است و این لغت ترکیبی است از دو واژه “شاش” به معنی خرگوش و “آنک” به معنی نرمه گوش.بعضی از مردمان هند معتقدند که لکه های سیاه روی قرص ماه یک خرگوش شباهت دارد و تصویری از ماه در نرمه گوش این خرگوش است.به علاوه ماه برای صلح و آرامش نماد شده است.ماه ارتعاشات تسکین دهنده و آرام کننده از خود ساطع می کند.”شاشانک آسانا” یک اثر آرامش دهنده مشابه با ماه دارد.به عبارت دیگر وضعیتی است که به طور مستمر با وضعیت خرگوش تطبیق داده شده است.
تنوع۱:در حالت واجرآسانا نشسته,چشمها را ببندید.
از پشت سر مچ دست راست را با دست چپ گذفته,ابتدا یک دم عمیق انجام دهید.سپس همراه بازدم به جلو خم شوید بطوری که پیشانی روی زمین قرار گیرد.تا مدتی که احساس ناراحتی نمی کنیددر حالت باقی مانده,به صورت عادی تنفس نمایید.
در آخر با دم از زمین بلند شده,به حالت اول برگردید.
تنوع۲:در حالت واجرآسانا بنشینید و دست ها را مشت کرده,در قسمت پایین شکم قرار دهید.
نفس عمیق کشیده,همراه با بازدم به سمت جلو خم شوید تا پیشانی روی زمین قرار گیرد.
در این حالت با فشاری که توسط مشتها به شکم و روده ها وارد می شود تمام هوای موجود در بدن خارج می گردد.
سعی کنید در حد امکان با احساس راحتی حبس دم نمایید.هنگام بلند شدن از زمین بازدم را انجام دهید.
وضعیت را۳ بار تکرار کنید.
آگاهی:فیزیکی-روی فشار مشت ها برشکم در وضعیت نهایی.
فایده:این وضعیت سیستم گوارش و روده ها را ماساژ می دهد و علاوه بر فواید ذکر شده در اصل تمرین,برای رفع بیماری یبوست و نفخ شکم نیز مفید است.
تنوع۳:در حالت واجرآسانا بنشینید.دستها را در پشت بدن به هم قفل کنید.یک دم عمیق بکشید و در بازدم,سر ونیم تنه را به سمت جلو خم کنید و سر را روی زمین استراحت دهید.
همزمان بازوها را به سوی بالا بکشید و تاحد توان آنها را بالا ببرید.
بازدم انجام دهید وآهسته بازوها را۳ بار به طفین ببرید,اما فشار نیاورید.
در حالی که بدن را بالا و دستها را به پاین هدایت می کنید عمل دم را انجام دهید.
این یک دور است.
۲تا ۳ مرتبه تمرین را تکرار کنید.
فایده:این تنوع تنش های عضلانی را در قسمت پایین بدن و عضلات گردن برطرف می کند و حالت آرامش کامل را در این سطح به وجود می آورد که برای ایجاد استحکام در تمرینات پایه ای بسیار مفید است.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

گروه واجر آسانا تمرین نهم وضعیت ماه یا خرگوش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم