آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

تمرین یوگا جهت تقویت اعصاب

0

آسانا سوم,حالت مکان هندسی (سالاب  هاسانا)

این حالتی را که در شکل زیر می‌بینید مرتاضان هندی «سالاب هاسانا» می‌گویند به شکم روی ملافه سفید بخوابید، دست‌ها کشیده و کف آن چسبیده به زمین و جفت پاها را از عقب بلند کنید، زانوها نباید خم شود، کف پاها به طرف سقف قرار می‌گیرد. این حالت در ابتدا اگر صحیح انجام شود بسیار سخت است و بیش  از چند ثانیه نمی‌توان به همان حال باقی ماند.

فواید «سالاب هاسانا»

۱-عضلات شکم را تقویت می‌نماید، ۲- شکم را کوچک می‌کند،‌۳- غدد فوق کلیوی را تقویت و تنظیم می‌نماید. ۴- فعالیت کبد را زیاد می‌نماید.

*************************

آسانا چهارم- حالت کمانی (دهانور آسانا)

این تمرین را مرتاضان هندی  «دهانور آسانا» می‌گویند، به طوری که در شکل زیر می‌بینید به شکم  بر روی ملافه بخوابید، با هر دو دست دو ساق پای  خم شده خود را بچسبید، سر را بالا بیاورید، تصور کنید که می‌خواید کف پاهایتان را به روی سرتان بگذارید، پاها اگر به هم چسبیده باشد بهتر است.

فواید «دهانور آسانا»

این تمرین مجموع فواید تمرینات دوم و سوم را تقویت می‌کند.

*************************

آسانا پنجم- خم شدن به جلو (پاداهاست آسانا)

مطابق شکل زیر بایستید- زانوها  خم نشود- مچ پاهای خود را بگیرید، سر را سعی کنید به زانوها بچسبانید  – چند ثانیه و(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) هر چه می‌توانید بیشتر به این حالت باقی بمانید- این تمرین در واقع تمرین اول به حال ایستاده است.

آسانا ششم- ایستادن روی  شانه «سارونگ آسانا»

مطابق شکل زیر پشت گردن روی زمین- دست‌ها به کمر و پاها مستقیم به طرف بالا کشیده می‌شود باید کاملاً عمود باشید، قوس نزنید، چند دقیقه به همین حال بی‌حرکت باقی بمانید.

فواید «سارونگ آسانا»

این تمرین دارای فواید زیر است:

۱-    دستگاه اعصاب را تقویت می‌کند.

۲-    عضلات پاها – گردن و شکم را کش می‌دهد.

۳-    ستون فقرات را تقویت می‌کند.

۴-    جریان خون را تشدید می‌کند.

۵-    مقداری خون به ستون فقرات و مغز می‌فرستد.

۶-    چربی‌های زیادی بدن را از بین می‌برد.

۷-    نیروی جوانی را حفظ  یا تجدید می‌نماید.

ادامه دارد…(بخش یوگا درمانی)

****************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

*****************************

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم