آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آزمایش‌های بالینی برای انتخاب روش هیپنوتیزم

0

آزمایش‌های بالینی برای انتخاب روش هیپنوتیزم

دکتر «مایرز» می‌نویسد: « در گذشته قبل از انجام هیپنوتیزم رسم بر این بود که «خوابرو» را با روش‌های «قفل کردن دست‌هاـ و «نوسانی» آزمایش می کردند. ولی این آزمایش‌ها در مطب و برای هیپنوتیزم معالجی دارای مضرات واضح و روشنی هستند اولاً – دارای حالت دراماتیک و بازیچه‌ای دارند که شبیه عملیات شعبده بازان روی صحنه نمایش می‌باشند. همین کافی است که بیمار احساس بیزاری و  نفرت نماید و به طور کلی آزمایش‌ها را برای اتاق عمل طبابت نامناسب می‌سازد.

ثانیاً- وقتی به بیمار می‌گوییم که «سرپا بایست، دستهایت را قفل کن … » در آغازهیپنوتیزم، حالت «آمرانه» به خود گرفته‌ایم و نشان دادن حالت آمرانه در همان آغاز معالجه از نظر فنی ناصحیح و مضر است.

ثالثاً- یک زیان بزرگ در این قبیل آزمایش‌ها در مطب وجود دارد و آن این است که بیمار می‌بیند و می‌فهمد که دارد آزمایش می‌شود و در نتیجه چنان‌چه بیمار تلقین پذیر از آب در نیاید و آزمایش‌ها با شکست مواجه  شوند، پزشک هیپنوتیست مسلماً با شرمندگی  از دست دادن اعتبار مواجه می‌گردد.  بسیار جالب توجه و ارزنده خواهد بود اگر بتوان بدون اطلاع بیمار میزان تلقین‌پذیری وی را درک کرد. بخصوص در جلسه اول موقعی که بیمار برای کسب اطلاعات عمومی پیرامون معالجات روانی مراجعه کرده است.

حالا اگر بدون اطلاع بیمار، تلقین‌پذیری وی ارزیابی شود و در نتیجه بیمار تلقین‌پذیر از آب در نیاید، جایی برای احساس حقارت و  شرمندگی پزشک باقی نمی‌ماند، بنابراین بهتر است که یک آزمایش بالینی انجام شود.

آزمایش بالینی

دکتر «مایرز» می‌گوید: من برای اندازه‌گیری تلقین پذیری و این که بیمار را با کدام روش هیپنوتیزم نمایم یک آزمایش بالینی به کار می‌برم.

این آزمایش در حین معاینه بدنی انجام می‌شود. در واقع این آزمایش جزیی از معاینه معمولی و عادی من شده است.

انعکاس‌های عصبی را با یک پلیزور سنگین و  نرم ایجاد می کنم.

در مورد پنج روش هیپنوتیزم کردن دکتر «مایرز» در حدود صد صفحه مطالب نوشته است که با مطالعه این صد صفحه هر کس می‌تواند به خوبی ۹۵ درصد از مردم را هیپنوتیزم نماید.

 

در این‌جا  بخش دگر هیپنوتیزم تحت عنوان «چگونه هیپنوتیزم کنیم» پایان می‌یابد و بخش چهارم تحت عنوان «فواید هیپنوتیزم» اغاز می‌گردد. این قسمت دارای سه فایده است، اول این‌که اطلاعات شما را باز هم درباره هیپنوتیزم زیاد می‌کند، بخصوص قسمتی از آن که به علل دچار شدن(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) به ناراحتی‌های روحی و روانی اختصاص داده شده است، و علت عقب ماندگی‌ها و شکست‌های افراد در امور مادی و معنوی زندگی تشریح شده بسیار جالب و خواندنی است.

دوم این‌که اشخاصی که اطلاعاتی در سطح بالاتر دارند و می‌خواهند از هیپنوتیزم در زمینه سازندگی استفاده کنند به خوبی یاد خواهند گرفت که از هیپنوتیزم چگونه در معالجات استفاده می‌شود، گرچه این موارد هم خیلی دقیق و روشن تشریح نشده ولی آن عده از افراد و شخصیت‌های بخصوص می‌توانند آنچه را که لازم است و احتیاج دارند از آن استنباط کنند.

فایده سوم این‌که با مطالعه بخش چهارم هر کس می‌فهمد که با هیپنوتیزم چه کارهایی می‌توان انجام داد و چه کارهایی نمی‌توان انجام داد و بالاخره هیپنوتیزم  چه مشکلی از مشکلات زندگی او را می‌تواند حل کند. حالا با اجازه بخش چهارم را  با نام فواید هیپنوتیزم شروع میکنیم.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

آزمایش‌های بالینی برای انتخاب روش هیپنوتیزم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم