آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

گروه واجر آسانا تمرین سوم تعادل تنفس

0

گروه واجر آسانا تمرین سوم تعادل تنفس

116

 

در حالت واجر آسانا بنشینید.هر دو دست را از آرنج خم کرده,انگشتان هر دست را زیر کتف بگذارید,به طوری که انگشتان شست روی سینه و به سمت بالا قرار گیرند.و نقطه بین انگشت اشاره و شست فشار داده شود.
چشمها را بسته ,منوجه جریان تنفس خود شوید.
تنفس:آرام و یکنواخت.
حالت را تا احساس جریان تنفس در سوراخهای بینی ادامه دهید.

زمان:این تمرین را برای ۱۰تا۱۵ دقیقه انجام دهید.سعی کنید طی تمرین حواس شما روی جریان تنفس متمرکز باشد تا برای تمرینات پرانایاما آمادگی پیداکنید.
تمرکز:فیزیکی-روی تنفس در سوراخهای بینی.روحی-روی چاکرای آجنا.
تذکر تمرین:این وضعیت ممکن است همانند تمرینات آمادگی برای پرانا به کار گرفته شود.اما به طور معمول زمانی که سوراخ های بینی گرفته باشند برای تعادل تنفس در یک یا هر دو سوراخهای بینی تمرین می شوند.
اگر یکی از سوراخهای بینی با قسمتی از حفره های بینی قفبل شده باشد,دست را زیر بغل در طرف مخالف بگذارید.برای یک یا دو دقیقه فشار را تحمل کنید.
ممکن است در چند ثانیه تغییراتی رخ دهد.
تنوع۱:برای دستیابی به یک تاثیر قوی ,دست راست را زیر بغل چپ بگذارید.
تنوع۲:عصای تعادل عصای تعدیل کننده معمولا به شکل(t)است.یوگی ها برای نشستن در حالت مراقبه از این وسیله استفاده می کنند.سر این عصا بیضی شکل و میان تهی است که زیر بغل قرار می گیرد وپایه عصا نیز بر روی زمین قرار می گیرد.
موقعی که در تنفس تعادل ایجاد شد ممکن است عصا در جلوی بدن قرار گیرد و هر دو آرنج روی سطح بیضی شکل عصا قرار گیرند و استراحت داده شوند.این عصا برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرد تا آنکه بازوها خسته شوند.
فایده:فشار بر زیر بغل ها به باز شدن سوراخهای بینی کمک می کند و جذب پرانا را آسان می نماید.موقعی که تنفس در هر سوراخ بینی جریان دارد در سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک تعادل برقرار است.باز شدن هر دو سوراخ بینی موجب بروز یک حالت تعادل خوبخودی بین نیروهای حیاتی و روانی است.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/success786

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

گروه واجر آسانا تمرین سوم تعادل تنفس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم