آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

گروه واجر آسانا تمرین دهم وضعیت حمله مار

0

گروه واجر آسانا تمرین دهم وضعیت حمله مار

 

132

در حالت گربه روی زمین بنشینید.کف دستها را روی زمین موازی شانه ها قرار دهید,به نحوی که حدود نیم متر باهم فاصله داشته باشید.
در وضعیت گربه,با دستهای ثابت و کشیده روی زمین به سمت جلو حرکت کنید.بعد بدون تغییر موقعیت دستها,آهسته سینه را به سمت جلو بکشید تا نیم تنه با فاصله کمی از زمین,موازی دستها قرار گیرد.
سینه را به جلو ببرید,بازوها مستقم و کشیده ,سطح کفل ها و تهیگاه روی زمین.
بینی و سینه را هم سطح زمین بیاورید,مانند اینکه بدن مانند حرکت مار روی زمین می خزد.این حرکت را با زحمت اجرا نکنید.کوشش کنید هر چه ممکن است لگن را به زمین نزدیکتر کنید.
در وضعیت پایانی,دستها را باید کاملا کشیده باشد و کمر قوس برداشته ,سر درست مانند حرکت مار کبرا بلند شود و از زمین فاصله گیرد.سینه نباید زمین را لمس کند.
برای چند ثانیه این وضعیت را حفظ کنید و نفس نکشید.
آهسته وآرام کفل ها را بلند کنید و به عقب بکشید,بازوها را راست نگه دارید و در وضعیت شروع قرار گیرید.
کوشش نکنید که در جهت قبل حرکت کنید,اما بازوها را راست نگه دارید.
این تمرین یک دور است.
۵تا ۷دور تمرین را تکرار کنید.
تنفس:دم هنگام حرکت به جلو.
در آخر کشش,برای چند ثانیه نفس را نگه دارید.
بازدم را مادامی که به عقب برمی گردید انجام دهید.
آگاهی:فیزیکی-روی همزمانی حرکت با تنفس.
روحی-روی چاکرای سوادهیستانا.
مطابقت:این تمرین را می توان بعد از تمرین حرکت خرگوش انجام داد و با وضعیت درخت خرما پایان بخشید.
فایده:این آسانا برای آماده کردن حرکت کبرا و وضعیت ماه سودمند است.هر چند که منافع آن بیشتر در باقی ماندن در حالت آخر است.به هر حال تثیر این آسانا در کمر است که به جلو و عقب کشیده می شود.
این آسانا معمولا زمان قاعدگی زنان را که نا منظم باشد دوباره هماهنگ و منظم می کند و دردهای این حالت را سبک کرده یا از بین می برد و آسانای بسیار خوبی برای دوره بعد از زایمان است,چون عضلات شکم و لگن را تقویت می کند.علاوه برآن عملکرد جگر,کلیه ها و دیگر ارگانهای احشایی را اصلاح می نماید.دردهای کمر و سفتی ستون فقرات را کاهش داده و بر تمام سیستم اعصاب کمر اثر سودمند دارد.
تذکر تمرین:در طول تمرین وضعیت دستها نباید تغییر کند.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/success786

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

گروه واجر آسانا تمرین دهم وضعیت حمله مار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم