آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

پاوان موکت آسانا تمرین چهارم حالت استاد(برای مردان)

0

پاوان موکت آسانا تمرین چهارم حالت استاد(برای مردان)

102

روی زمین با پاهای مستقیم در جلوی بدن بنشینید.
ساق پای راست را از زانو خم کنید و پاشنه پا را به نزدیک ترین قسمت ران پای چپ بچسبانید,به نحوی که پاشنه پا سطح عجان(ناحیه بین بیضه ها و مخرج)را فشار بدهد.روی بلای پاشنه پای راست بنشینید.
این یک حرکت مهم و وضعیت استاد است.
بدن را متعادل کنید تا راحت شود و فشار پاشنه پا ثابت گردد.
ساق پای چپ را از زانو خم کنید و مچ پای چپ را مستقیم روی مچ پای راست قرار دهید.
بنببراین استخوان های مچ پاها با هم تماس پیدا می کنند و پاشنه های پاها در جهت مخالف یکی روی دیگری قرار می گیرد.پاشنه پای چپ به عانه(روی آلت تناسلی) فشار می آورد(آلت تناسلی قبلابین دو پاشنه پا قرار گرفته است).
اگر قرار گرفتن در وضعیت آخر برایتان خیلی مشکل است,پاشنه پای چپ را برای سهولت در حد امکان به استخوان عانه نزدیک کنید.
انگشتان پای راست را به درون پای چپ بین عضله ران و ساق پا فشار دهید.
اگر لازم شد از دستها استفاده کنید و انگشتان را در آن فضا قرار دهید.
ساق ها ذا ذاست و بدن را متعادل کنید.
انگشتان پای راست را به داخل فضای بین ران و ماهیچه ساق پای راست فشار دهید.
دوباره بدن را متعادل کنید تا وضعیت کامل شود و احساس کنید که در وضع راحتی هستید.
حالا ساق پاها باید قفل شده باشند و زانوها زمین را لمس کنند.پاشنه پای چپ مستقیم بالای پاشنه پای راست است.
کمر را راست کنید و احساس کنید که بدن با زمین قفل شده است.
دستها را در وضعیت گیان یا چین مودرا روی زانوها بگذارید.
چشمها را ببندید و کل بدن را وانهاده کنید.
ممنوعیت:کسانی که به بیماریهای عفونی و مسری در مجاری ادرار یا سیاتیک مبتلا هستند نباید این آسانا را تمرین کنند.
فایده:در این وضعیت انرژی از پایین ترین مرکز روانی از مسیر ستون فقرات به سمت مغز حرکت می کند و سیستم اعصاب را آرامش می دهد.سطح پایین بدن در ناحیه عجان به واسطه پاشنه پابرجچاکرای مولاداهارا فشار می آورد,مولاداهارارا تحریک می کند و فشار بر استخوان عانه ئارد می شود.این فشار نقطه انفجار سوادهیستانا است و به خودی خود واجرولی و ساهاجولی مودرا,را فعال می کند.این دو نیروی روانی دوباره اعصاب تولید مثل را قفل می کنند و با یک حرکت آنی از ستون فقرات به مغز می روند و مسیر حرکت هورمون را به مبداء نزول بر می گرداند.چنین حالتی برای باقی ماندن در وضعیت تمرینات روحی که نیاز به پرهیز از شهوت دارد لازم است .ماندن به مدت زیاد در این وضعیت نتیجه اش احساس سوزش قابل ملاحظه در ناحیه مولاداهاراست که ممکن است برای ۱۰تا۱۵ دقیقه ادامه یابد.
این احساس به علت فعل و انفعال خونی است که به وسیله جریان پرانا در سطح پایین چاکرا ایجاد می گردد.
این وضعیت مجددا جریان خون را در شکم و نواحی ستون فقرات تنظیم نموده,فشار خون را کنترل می نماید.
یادآوری:این تمرین ممکن است با هیچ کدام از ساق پاها انجام نشود,می توان آنرا در وضعیتی راحت تر یعنی چهار زانو(مربع)تجربه نمود.
اگر لازم بود یک قطعه پارچه بین ساق پاها قرار دهید.
در آغاز به علت فشار بر سطح عجان شاید ماندن در حالت به مدت طولانی ناراحت کننده باشد با این وصف این حالت نسبت به وضعیت های دیگر مفیدتر است.
تذکر تمرین:واژه”سیدها”در زبان سانسکریت به معنی قدرت یا نیرو است.واژه “یدهی”اشاره به یک قدرت روانی با کیفیت توسعه تدریجی پرانا در یوگا دارد.سیدهی شامل روشن بینی و تله پاتی است و کمترنیرویی به خوبی این نیرو شناخته شده است.این نام برای وضعیتی آورده شده که نیروی چشم بصیرت را تقویت می کند.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/success786

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

پاوان موکت آسانا تمرین چهارم حالت استاد(برای مردان)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم