آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

پاوان موکت آسانا تمرین سوم حرکات دوچرخه

0

پاوان موکت آسانا تمرین سوم حرکات دوچرخه

 

50

حالت۱٫در وضعیت تمرین قرار گیرید.

ساق پای راست را بلند کنید.

ساق پا را از زانو خم کنید و ران را به قفسه سینه نزدیک کنید.

ساق پا را کاملا بلند کنید و بکشید,بعد قسمت میانی ساق پا را به سمت جلو حرکت دهید.

در اثنای تمرین پاشنه پا نباید زمین را لمس کند.

تمرین را۱۰مرتبه در سمت جلو و ۱۰ مرتبه در سمت عقب تکرار کنید.

تمرین را این گونه با هر دو پا تکرار کنید.

تنفس:دم,با کشیدن ساق پت.بازدم,هنگام خم کردن زانو و آوردن ران نزدیک قفسه سینه.

حالت۲٫هر دو ساق پا را باهم بلند کنید.

حالت قبل را بهطور متناوب با هر پا انجام دهید مانند اینکه به یک دو چرخ رکاب می زنید.

تمرین را ۱۰بار یه سمت جلوو ۱۰بار به سمت عقب تکرار کنید.

تنفس:در طول تمرین تنفس طبیعی.

حالت۳٫هر دو ساق پا را بلند کنید و آنها را در طول تمرین در کنار هم قرار دهید.

یک زانو را که در حد امکان قفل است نزدیک قفسه سینه به عقب بیاورید و آن را کاملا به سمت جلو حرکت دهید.(باز و بسته کردن عضله ران)آهسته قسمت پایین ساق پا را پایین آورید و زانو را مستقیم نگاه دارید تا ساق پاها بالای زمین قرار گیرند.

بعد زانوها را خم کنید و آنها را نزدیک قفسه سینه بیاورید.

این تمرین را ۳ تا۵ بار پازنی به سمت جلو و ۳ تا۵ بار پازنی به سمت عقب انجام دهید.

برای پاها زحمت ایجاد نکنید.

تنفس:دم زمان کشش ساق پا,و بازدم هنگام خم کردن و آوردن نزدیک قفسهسینه.

آگاهی:روی تنفس,شمارش ذهنی هر دور,حرکات نرم,هماهنگی حرکات پازنی.در پایان استراحت,آگاهی روی اندام شکم و عضلات پاهاست.

فایده:بهترین تمرین برای مفاصل تهیگاه و زانو و کشش عضلات شکم.

تذکر تمرین:آرامش بدن و اندامی را که در طول تمرین با زمین تماس دارند حفظ کنید.

بعد از کامل کردن هر حالت به وضعیت اول برگردید و بدن را وانهاده کنید تا تنفس به حالت طبیعی خود برگردد.

اگر ناراحتی در شکم احساس کردید با تنفس عمیق باد را از بدن بیرون کنید,و بعد استراحت کامل نمایید و برای انجام حالت ۳آماده شوید.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/success786

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

پاوان موکت آسانا تمرین سوم حرکات دوچرخه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم