آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

پاوان موکت آسانا تمرین اول بلند کردن ساق پا

0

پاوان موکت آسانا تمرین اول بلند کردن ساق پا

 

این دسته از تمرینات معمولا با تقویت سیستم گوارش در ارتباط هستند.

این تمرینات برای تمام افرادی که سوء هاضمه ,یبوست,ترش کردن,نفخ باد یا گاز معده,کم اشتهایی,بیماری قند,اختلال مزاج,انبساط وریدی و برای زنانی که از اختلال در عادت ماهانه رنج می برند بسیار عالی است.این تمرینات تقریبا برای انرژیهای بلوکه شده در سطح  معده داروی شفا بخشی هستند.

آگاهی:در طول تمرین آگاه باشید از:

۱-حرکت

۲-تنفس

۳-شمارش کردن ذهنی

۴-فشارهای درونی شکم

۵-کشش عضلات

زمان تمرین:بدن و ذهن باید از تمرین آرام و وانهاده باشند.برای رسیدن به این حالت بهترین وضعیت قرار گرفتن در وضعیت شاوآسانا است.برای انجام یک استراحت کوتاه در بین دو آسانا قرار گرفتن در وضعیت شاو آسانا لازم است.یک یا دو دقیقه استراحت بین تمرینات کافی است اما بیشتر از آن موکول است به تنفس که به جریان طبیعی اش برگردد.

بدون فشار:موقعی که این تمرین ها را شروع می کنید.مصلحت نیست کوشش کنید تمام آساناها را یک مرتبه انجام دهید,مخصوصا آساناهایی که با هر دو ساق پت انجام می شوند. بهتر است هر تمرین را برای زمانی انتخاب کنید و آنهایی را با تمرینات دیگر ترکیب کنید.تمرینات قسمت دوم پاوان موکت آسانا نیاز به کوشش دارد زیرا که ممکن است روی سطح بالای کمر اثر سوء بگذارند.بنابراین از محدودیت فیزیکی بدن آگاه باشید و به آن فشار زیادی نیاورید.

ممنوعیت:اشخاصی که از فشار خون,بیماریهای قلبی,بیماریهای ستون فقرات مانند سیاتیک و دیسک رنج می برند یا فاصله کمی از جراحی معده آنها می گذرد,نباید این دسته از تمرین ها را انجام دهند.اگر تردیدی حاصل شد باید با یک فیزیوتراپ مشورت کنند.

وضعیت اصلی:

تمام این تمرینات در وضعیت خوابیده به پشت,انجام می شود.باید به پشت روی زمین بخوابید و ساق ها را بکشید و بازوها را در طرفین بدن قرار دهید.کف دستها روی زمین.سر و گردن و ستون فقرات در یک خط مستقیم.معمولی ترین این آساناها تمرین سوپتا پاوان موکت آسانا و آلاکلنگ است که بدن را در بخش ستون فقرات متعادل می کند.

47

 

در وضعیت تمرین قرار بگیرید و کف دستها را روی زمین قرار دهید.

بادم,پای راست را از زمین بلند کنید و در حد توان آن را بالا ببرید تا به طور مستقیم بربدن عمود گردد.

وضعیت را حفظ کنید و پا را وانهاده نگاه دارید و برای ۳تا ۵ ثانیه ذهنا شمارش را ادامه دهید.

پای چپ باید مستقیم روی زمین باشد و زمین را لمس کند.

همراه با بازم,آهسته پا را پایین آورید و روی زمین قرار دهید.

قفل زانو انجام عمل را آسان تر می کند.

این تمرین را پنج بار با پای راست و پنج بار با پای چپ تکرار کنید.

تنفس:دم,هنگام بالا بردن ساق پا.بازدم,هنگام پایین آوردن ساق پا.

آگاهی:روی همزمانی تنفس و حرکت,کشش ساق پا و شمارش ذهنی در طول وضعیت.

فایده:این تمرین عضلات شکم را تقویت می کندو ماساژمی دهد.سیستم گوارشی,عضلات پایین,تهیگاه و عضلات عجان را تقویت می کند و فرو افتادگی و عمل صحیح کمک می کند.

تذکر تمرین:این تمرین ممکن است تا۱۵,۲۵,۳۵و ۴۵مرتبه در هر روز پیشرفت داده شود.

——————————————————————————————————

hatayoga

 

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

پاوان موکت آسانا تمرین اول بلند کردن ساق پا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم