آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هاتا یوگا مقدماتی سوریا ناماسکارا وضعیتهای ۱۳ تا ۲۴

0

هاتا یوگا مقدماتی سوریا ناماسکارا وضعیتهای ۱۳ تا ۲۴

حالتهای ۱ تا ۱۲ که شرح داده شد,نصف دور سلام بر خورشید را تشکیل می دهد.برای دور دوم ,مراحل ۱ تا۱۲ با تغییرات اندکی که در زیر توضیح داده می شود تکرار می گردد:
در پایان هر نیم دور,دستها را پایین آورده,در کنار بدن قرار دهید و بدن را وانهاده کنید و روی تنفس تمرکز کنید تا طبیعی شود.سپس سلام بر خورشید را کامل کنید و شاوآسانا را برای چند دقیقه انجام دهید تا تنفس و ضربان قلب طبیعی و عضلات بدن وانهاده شوند.
تذکر تمرین:موقعی که سلام بر خورشید را عادی یا برای تندرستی انجام می دهید.در حالت ۴,اول ساق پای چپ را به عقب ببرید و پنگالا را فعال کنید .اما اگر تمرین برای افزایش تمرکز یا مراقبه است پای راست را از زانو خم کنید و به عقب ببرید تاآیدا نادی فعال شود.
الف-در مرحله ۱۶به جای کشیدن پای راست به عقب ,پای چپ را به همان صورت به عقب می کشیم.
ب-در مرحله ۲۱پای راست را خم کرده,نزدیک دستها قرار دهید.
بی جا مانترا:به جای دوازده مانترا(اسم خورشید)یک سری بی جا مانترا وجود دارد که می توان از آنها نیز استفاده نمود.بی جا مانتراها هیچ معنی لغوی ندارند,اما ارتعاشات انرژی قدرتمندی در ذهن و جسم بر جا می گذارند.
تعداد این مانتراها شش عدد است و به ترتیب زیر چهار بار در یک دور سلام بر خورشید تکرار می شوند:
۱-ام هارام ۲-ام هریم
۳-ام هروم ۴-ام هاریم
۵-ام هاری یوم ۶-ام هارا
وقتی سلام بر خورشید با سرعت انجام می شود,در نتیجه تکرارمانترای خورشیدغیر ممکن می شود,ازاین رو مانتراهای فوق جایگزین می شود.
زمان:برای اهداف فیزیکی ۳ تا ۱۲دوررا به طور آرام انجام دهید.
برای گرفتن مزایای جسمی ۳تا ۱۲ دور تند و سریع انجام دهید.
افراد متبدی باید با ۲تا ۳ دور تمرین را شروع کرده,هر هفته یا چند هفته یک دور به آن اضافه نمایند.
افراد پیشرفته می توانند تمرین را با تعداد دورهای زیاد شروع کنند اما نباید به بدن فشار اضافه وارد کنند.
تمرین روزانه به طور معمول تا ۱۰۸ دور می رسد.این نوع تمرینات حتما باید زیر نطر راهنما باشد.
مطابقت:بهترین موقع برای انجام سلام بر خورشید قبل از انجام آساناها است,زیرا که تمام بدن را شل کرده,خواب آلودگی را نیز از بین می برد.
ممنوعیت:افرادی که به تب گرفتارند و یا به بماری های التهاب و کورک مبتلا هستند باید تمرین سلام بر خورشید را قطع کنند,این تمرین بیماریها سبب توزیع سموم در کل بدن می شوند.علاوه بر این افراد مبتلا به فشار خون بالا,ناراحتی قلبی و تپش قلب نباید سلام بر خورشید را اجرا کنند مگر آنکه بیماری به کلی رفع شده باشد.افرادی که به بیماریهای ستون فقرات مبتلا هستند با وجود اینکه این تمرین اغلب باعث بهبود می شود معذلک باید با مشورت پزشک و راهنما سلام بر خورشید را انجام دهند.
بانوان باید در ایام عادت ماهانه از تمرین سلام بر خورشید اجتناب ورزند مگر اینکه احساس کنند اثر نا مطلوب ندارد.
انجام سلام بر خورشید در پایان دوره بدون اشکال خواهد بود.
بانوان باردار این تمرین را در حد توان,آهسته تا قبل از سه ماهگی می توانند انجام دهند.
چهل روز بعد از زایمان به منظور بازگشت ماهیچه های رحم به حالت طبیعی تمرین سلام بر خورشید مفید است.
فواید عمومی:مزایا و فواید هر یک از حالتهای سلام بر خورشید در جای خود بیان شده است لکن مجموعه تمرین دارای فوایدی غیر قابل شمارش است که نمی توان آنها را به یکی از حالتهانسبت داد,بلکه این فواید با اجرای کل این حرکتها به دست می آید.
سلام بر خورشیدتاثیر بسیار قدرتمندی بر روی تمام سیستم های بدن دارد,مانند غدد درون ریز,گردش خون,دستگاه گوارش و غیره و کمک می کند که این سیستم ها با یکدیگر به تعادل و توازن برسند.
بسیاری از بیماریها به علت عدم تعادل و هماهنگی بین سیستمهای بدن عارض می گردد.
انجام سلام بر خورشید ,تمام سیستم ها را با هم هماهنگ کرده,در نتیجه به درمان بسیاری از امراض که بشریت را آزار می دهد کمک می کند.
در طول انجام سلام بر خورشید تمام ماهیچه های اصلی به طور کلی کشش داده می شوند و انجام روزانه و مرتب تمرین بدن را سالم نگه داشته,چربی های اضافه را از بین می برد,همچنین به بدن و ذهن حیاتی نو می بخشد و قدرت تفکر را افزایش می دهد.
در این تمرین تمامی ارگانهای ناحیه شکم به طور متناوب منبسط و منقبض می شوند,این عمل کار صحیح ارگانها را تضمین می کند.
خیلی از افراد به طرز درست عمل تنفس را انجام نمی دهند ,هماهنگی تنفس با حرکات بدنی در طول سلام برخورشید باعث می شود که تمرین کننده حداقل چند دقیقه در روز به طور عمیق و موزون,تنفس نماید.
این نوع تنفس هوای مسمومی را که در شش ها راکد مانده خارج کرده و به جای آن هوای غنی از اکسیژن وارد شش ها می کند که نتیجه آن روشنی ذهن و فکر است.یکی از مهمترین راههای دفع سموم بدن از طریق ریزش عرق است,اگر افراد به اندازه کافی فعالیت جسمی برای عرق کردن زیاد انجام ندهند این سموم در بدن باقی مانده ,باعث ایجاد یا پیشرفت بیماری و یا حداقل بروز بیماریهای جلدی می شود.
سلام بر خورشید باعث تصحیح این مسئله شده,به کسانی که دارای جوش و لک هستند و ازا ین بابت رنج می کشند ,پوستی روشن می بخشد.
بسیاری از افراد در این عصر مدرن شتابزده دچار مسائل عصبی هستند.
برای رفع عوارض ناشی از حالات عصبی هیچ راهی بهتر از انجام مرتب روزانه سلام بر خورشید به منظور از بین برددن تنش های عصبی ,اضطراب و دلهره وجود ندارد.این حرکات به طور ملایم عصب ها را در تمام سطح بدن ماساژ داده و آنها را احیاء و باز سازی می نماید.
غده کاجی از سنین هشت سال به بالا به تدریج کلیسینه می شود و در جهت بلوغ جنسی در جوانان مشکل ایجاد می نماید.سلام بر خورشید با نفوذ بر غده پینتال و هیپوتالاموس کمک می کند تا آنها دوباره تولید انرزی کنند و با ایجاد تعادبل مشکلات زمان بلوغ را در جوانان از بین ببرند.
به طور خلاصه سلام بر خورشید بهترین راه برای به دست آوردن سلامت است و چه کسی سلامت نمی خواهد؟
سلام بر خورشید به تمام افراد از پیر و جوان,بزرگ و کوچک ,زن و مرد,پیشنهاد می شو.
توجه:متن کامل سلام بر خورشید ,حاوی مسائل فلسفی و فواید پزشکی آن در کتابی جداگانه به نام”شفا” در مجموعه فرهنگ نامه یوگا با ترجمه خانم ساناز فرهت به چاپ رسیده است.برای اطلاع عمیق و کافی از کتاب مزبور استفاده نمایید.اضافه می نماید این کتاب,منحصر به فرد و از انتشارات مرکز تحقیقات بین المللی یوگای بیحار است.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هاتا یوگا مقدماتی سوریا ناماسکارا وضعیتهای ۱۳ تا ۲۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم