آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

تمرینات گروه مقدماتی آسانا یوگا

0

تمرینات گروه مقدماتی آسانا یوگا

پاوان موکت آسانا

مجموعه تمرین های پاوان موکت آسانا به مناسبت تاثیر مهمی که بر بدن و مغز دارند با اهمیت تلقی می شوند و در سیستم علمی-عملی یوگا بهترین ابزار معالجه و تامین تندرستی هستند.این تمرینات که به وسیله سوامی ساتیاناندا آموزش داده شده از روشهای اختصاصی مدرسه یوگای بیجار است و مقدمه ای است برای تمرینات هاتایوگا که به حیات پرتوجو استحکام و ثبات می بخشد.استفاده از تمرینات این بخش برای درک کیفیت آساناها همراه با توسعه آگاهی از حرکات بدن و تاثیرات ظریف آن در سطوح مختلف بدن بسیار گرانبها ست. تمرین های پاوان موکت آسانا به عنوان تمرین های مقدماتی برای انبساط تمام عضلات ,ماهیچه ها و مفاصل انجام می شود و هر فرد با هر مشخصه بدنی ,انقباض عضلانی و ماهیچه ای جهت وانهادگی بدن,آمادگی انجام تمرین ها را دارد.تمرین کنندگان یوگا,اعم از پیر یا جوان ,زن یا مرد ,سالم یا بیمار باید کار خود را با این تمرین ها آغاز کنند و نباید به علت سادگی,معمولی و آسانی آنها را نادیده انگارند یا برخورد اتفاقی داشته باشند.

در سانسکریت واژه تمرینات ظریف برای آنها به کار برده می شود.پاوان موکت آسانا از سه واژه”پاوان”به معنی “باد”,”موکتا” به معنی “برخاستن” و آسانا به معنی “وضعیت”ترکیب شده است.بنابراین گفته می شود که گروه تمرینات پاوان موکت آسانا انرژهای بلوکه شده در بدن و مغز را جا بجا می کنند و آنها را آزاد می سازند.

وضعیت بد,عملکرد بدنی مختل,هیجان و اضطراب ,عدم تعدل قوای جسمی و روانی,اغلب انرژی را در قسمت های مختلف بدن بلوکه می کندو موجب انقباض عضبلانی و ماهیچه ای می گردد.این تمرینات سبب می شوند تا تنش های عضلانی را از بدن آزاد کنند و جریان خون را طبیعی نمایند و بر ساختار اصلی بدن عمل کردن ارگانها یا عضلات یا باعث بروز بیماری شده باشد.تمرینات منظم این فایده را دارد که انرژهای بلوکه شده رنج آفرین را جابجا می کند و به بدن فرم جدیدی می دهد که با جریان توزیعانرژی در کل بدن تندرستی تامین می گردد.

سیمای مغز و بدن

انسان عصر حاضر بیشتر با بیماریهای روان-تنی مواجه است.درمان این بیماریها موکول به شناخت ریشه بیماری است و تنها راه درمان بستگی به شناخت علت بیماری در ساختار روانی دارد.اگر ما در یک جو آرام و بدون رقابت این تمرین ها را انجام دهیم نه تنها عضلات بدن را وا نهده کرده ایم بلکه از آنها به عنوان یک محرک آنی جهت برگشت به عقب استفاده نموده,ذهن و مغز را وانهاده می نماییم.تکامل تنفس و مطابقت آن با آگاهی باعث می شود ذهن از لحاظ کیفیت فعال شده و به تنش و اضطراب اجازه ورود به سطح روانی ندهد,زیرا که طبیعت این آساناها بیشتر روانی هستند تا فیزیکی ,به این مناسبت اگر تمرین ها به درستی انجام شوند ذهن وانهاده می شود و سیستم اعصاب به خودی خود هماهنگ می شود و ترشح هورمونها به طور طبیعی فعال شده و این نتیجه ,ارزشمند بودن این تمرینات را نشان می دهد.

سه گروه تمرینات

مجموعه تمرین های پاوان موکت آسانا به سه دسته ضد رماتیسم؛ضد نفخ شکم؛قفل انرژی تقسیم می شوند.با این ویژگی که هر روه مکمل گروه دیگر است.هر دسته محرک آزادی انرژی بلوکه شده در بدن هستند.به پرتوجویان توصیه شده است که قبل از شروع تمرینات متوسط و پیشرفته یوگا در طی زمانی که لازم است گروه اول و دوم و در زمان طولانی تر گروه سوم را کامل کنند تا برای توسعه روشهای بعدی از نوعی وانهادگی که به عنوان داروی مقوی برای ساختار جسمی و روانی لارم است بهرهمند شوند.پیشرفت در آساناهای یوگا ظاهرا در ابعاد فیزیکی هستند اما تاثیر قوی آنها روی بدن و ذهن است مشروط براینکه صحیح و برحسب شرایط تعیین شده انجام گیرند.

 

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/success786

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

 

تمرینات گروه مقدماتی آسانا یوگا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم