آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آساناهای وانهاده شدن

0

آساناهای وانهاده شدن
سیستم علمی/عملی یوگا برای استراحت اهمیت ویژه ای قائل است.منظور از استراحت,خوابیدن یالمیدن روی صندلی راحت و مطالعه کردن یاگوش دادن به موزیک و یا تماشای فیلم نیست.استراحتی که در یوگا مطرح است,عبارتست از ایجاد فاصله بین ذهن و امور محسوس یا رهایی از اموری مه عدتا اضطراب انگیز و تنش زا هستند.
استراحت با قرار گرفتن در وضعیت های ساده آساناهای وانهادگی و مراقبه حاصل می شود.لذا بدن باید به قرار گرفتن در وضعیت های ویژه ای عادت کند تا بتواند موقعیت استراحت را دریابد.به عنوان مثال انسان قادر نیست در حالت دویدن و یا رانندگی و حتی خواب مفهوم وانهدگی را درک کند.این امکان زمانی حاصل می شود که فرد در وضعیت خاص وانهادگی قرار گیرد.
هدف غایی یوگا مراقبه است؛از این رو یک سری از آساناهای یوگا که به بالا بردن توان فرد برای نشستن در یک وضعیت ثابت و بدون حرکت کمک می کند وضع شده که نمی توان آنها را نادیده انگاشت.این آساناها قبل و بعد از هر تمرین و موقع خستگی باید انجام شوند.
این آساناها هر چند که درشروع بسیار ساده هستند,مانند شاوآسانا,اما برای برطرف کردن تنش های عضلانی کمی مشکل می شوند و باید هوشیارانه به آنها عملکرد.اغلب به نظر می رسد که عضلات کاملا وانهاده شده اند اما در حقیقت خستگی مرتفع نشده است.حتی هنگام خواب وانهادگی اغواکننده است.وضعیت های ثابت غیر طبیعی اثرات بدی بر ستون فقرات دارند و خوابیدن به پشت را سخت می کنند.آساناها در این بخش به نیازهای بدن در این زمینه پاسخ مساعد می دهند و بدن را وانهاده می کنند.تمرینات شرح داده شده در این بخش در وضعیت به پشت خوابیدن انجام می شوند و در پیوندهای ساختار بدن و ایجادد وانهادگی عمیق اثر شفا بخش دارند. طرح این آساناها معمولا برای هر نوع مشکل در ستون فقرات است و می توانند در هر وقت از روز انجام شوند و یا با برنامه روزانه تمرین گردند.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

 

آساناهای وانهاده شدن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم