آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آثار و برکات سوره کافرون

11

آثار و برکات سوره کافرون

تعداد آیات: ۶

مکی یا مدنی: مکی

کافرون یکصدونهمین سوره قرآن  است

این سوره را «جحد» نیز می گویند.

سوره «کافرون» چنان فضیلتی دارد که قرائت آن در زمان ها و مکان ها و حالت های مختلف سفارش شده است. معاویه بن عمار می گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود: سوره کافرون را در نمازهای واجب و غیر آن قرائت کن. 

همچنین از ایشان نقل کرده اند در دو رکعت نماز پیش از فجر و دو رکعت زوال و دو رکعت بعد از مغرب و دو رکعت اول نماز شب و سوره کافرون را قرائت کن.

اهلبیت علیهم السلام در مازهای روزانه خود سوره کافرون را قرائت می کردند و به قرائت آن در نمازهای روزانه سفارش می کردند. از امام صادق علیه السلام نقل شده است: در دو رکعت نماز صبح، هر سوره ای را که دوست داری بخوان. ولی من دوست دارم سوره اخلاص و کافرون را بخوانم.

از امام صادق علیه السلام روایت شده است که ثواب تلاوت این سوره برابر با تلاوت یک چهارم قرآن است. هر کس سوره کافرون و اخلاص را در نمازهای واجب خود بخواند خداوند او و پدر و مادر و فرزندانش را می آمردزد و اگر از اشقیا باشد نامش در فهرست سعادتمندان قرار می گیرد و خداوند او را خوشبخت زنده می دارد و شهید می میراند و شهید محشور می کند. 

آثار و برکات سوره کافرون

۱) دیدن رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در خواب

از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است: هر کس این سوره را در شب جمعه صد مرتبه قرائت نماید رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم را در خواب خواهد دید.

۲) دور شدن شیطان از قاری این سوره

رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: هر کس سوره کافرون را تلاوت نماید شیاطین از او دور شده و از سختی های بزرگ روز قیامت در عافیت می باشد.

۳) استجابت دعا

رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمودند: هر کس هنگام طلوع خورشید ده مرتبه این سوره را بخواند وآنگاه دعا کند دعایش مستجاب می شود

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

آثار و برکات سوره کافرون

11 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام استاد من نمیدونم چطور از طریق ایمیل باهاتون ارتباط برقرار کنم چون هرچقدر گشتم ایمیل رو ندیدم
    صحبتی مهم دارم باهاتون در باره ی در هایی که با چشم قلب در اسمون به صورت حاله دیدمو هفت در هفت چاکرا و هفت ستاره که از بهشت … ( در انجیل فرشته خداوند یوریل اورده شده ) در حال سوختن ( مثاله منظورم انانی که به دستورات خداوند بزرگ نه گفتن ) شما منظورمو میدونین اگر دیدین ایمیلم رو میذارم ی پیام بدین باهاتون حرف بزنم مهمه جهنم بدتر از چیزی که فکر میکنن هست خیلی بدتر

    1. hamid-azar می گوید

      دوست عزیز ایمیل کن صبح ها جواب میدم

  2. amin می گوید

    سلام استاد میخواستم بدونم من میتونم به تعهداد حرف ابجد واسه شخص دیگه بخونم ؟

    1. admin site می گوید

      منظورتون به تعداد حروف ابجد شخص چه چیزی هست؟

  3. محمد می گوید

    خدا خیرتون بده

  4. حال عجیبی دارم کنارت نگیرش این حال منو میشم خمارت....... می گوید

    استادعزیزم عالیه ولی چند روزی نبودی دیروزم بعدازظهرش اینترنت قطع بود نمیای سایت روبه روز رسانی کنی دلم بدجورگرفته هرکاری میکنم بازنمیشه ……………………………………. تازه بابت اینکه دیشب جواب ایمیلهامو داده بودید ممنون اگه میشه بازم ایمیل تون روچک کنید بیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی نهایت ممنون@@@@@@

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم