آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آثار و برکات سوره جن

2

آثار و برکات سوره جن

تعداد آیات: ۲۸

مکی یا مدنی: مکی

جن هفتاد و دومین سوره قرآن کریم است.

امام صادق علیه السلام در روایتی آورده اند: هر کس سوره جن را زیاد قرائت کند در دنیا آزاری از جنیان به ائ نمی رسد و نه چشم زخمی و نه سحر و نه مکری و نیز، همراه حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم خواهد بود و می گوید : پروردگارا چیزی در عوض آن نمی خواهم و آن را با هیچ چیز عوض نمی کنم و نمی خواهم تغییری در آن ایجاد شود.

آثار و برکات سوره جن

۱) ملاقات کردن پیامبر اکرم صلی اله علیه و آله وسلم در خواب

از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده است: هر کس بر تلاوت سوره جن مداومت ورزد پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم را در خواب می بیند و هر چه بخواهد به او داده می شود. 

۲) افزایش فهم و درک

هر که این سوره را بخواند و بشوید و بنوشد هر چه بشنود یاد بگیرد و با هر کس مناظره کند غالب گردد…

۳) ادای قرض

…اگر صاحب حزن و اندوه این سوره را بخواند اندوهش به شادی مبدل می گردد و اگر قرض دار این سوره را به نیت ادای قرض بخواند ادا می گردد…

۴) آزاد شدن محبوس

…اگر این سوره برای اسیری خوانده شود آزاد می شود…

۵) برای دور شدن جن و…

امام صادق علیه السلام فرمودند: قرائت سوره جن موجب فرار شییطان از آن جایگاه می شود و کسی که می خواهد به سراغ سلطان و حاکم ستمگری برود با خواندن این سوره امنیت می یابد. و نیز کسی که سرگردان است با قرائت این سوره خداوند راه برون شدنش را آیان می کند همچنین هر کس بر قرائت این سوره مداومت ورزد در حالی که در تنگی و سختی باشد خداوند در گشایش را بر روی او باز می کند.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

آثار و برکات سوره جن

2 نظرات
  1. سمانه می گوید

    سلام استاد خسته نباشید. ببخشید در فرمی که پر کردم فرمودید دوست من جن داره و باید دعای ام صبیان با خودش داشته باشه و نماز بخونه. دوتا سوال داشتم.
    ۱٫ آیا اگر نماز نخونه ولی دعا رو با خودش داشته باشه باز هم تاثیر گذار هست؟
    ۲٫ با داشتن این دعا دیگه حتما مشکل مالیش حل میشه؟
    متشکرم استاد عزیز

    1. admin site می گوید

      باید نماز بخونه که دعا کمکش کنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم