آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

خواص اسماء الحسنى

3

خواص اسماء الحسنى


(۱) مى خواهید حاجتتان روا شود.
گویند هر که سجده بیست و یک مرتبه
(یا ذالجلال و الاکرام )

بگوید و حاجت بخواهد، روا مى شود. ان شاء اللّه .
(۲) جهت توانگر شدن
گویند در نصف شب دوشنبه به صحن مسجد یا به فضاى گشاده زیر آسمان رود و دست و رو به طرف آسمان کند و صد مرتبه بگوید (یا وهاب ) البته توانگرى یابد.
(۳) جهت هر مرض سختى
در جواهر القرآن از امام رضا علیه السلام منقول است هر که را مرضى سختى باشد هر روز هزار و یک مرتبه بگوید (یا واجد) از آن مرض خلاص گردد.
(۴) به جهت دفع دشمن
گویند به جهت دفع دشمن از روز پنجشنبه یا یک هفته هر روز صد و چهل و شش مرتبه بگوید (حسبى اللّه ) البته دفع مى شود.
(۵) به جهت نجات از سختیها
به جهت خلاصى از شدائد خواندن (یا رئوف یا رحیم ) از جمله مجربات است .
(۶) به جهت آشتى دادن بین زن و شوهر
به جهت ناسازگارى بین زن و شوهر هزار و یک مرتبه اسم مبارک (یا ودود) را بخواند اختلاف رفع خواهد شد. ان شاء اللّه .
(۷) به جهت زیاد شدن محصول
در خاصیت اسم (حلیم ) گفته اند که در وقت آب دادن درخت و کشت ، این اسم را بر کاغذى نویسند و با آب بشویند. آن آب بر هر زمینى که رسد محصول آن زیاد شود و از آفت سالم ماند. ان شاء اللّه .
(۸) جهت فراخى روزى
هر کس در هر گوشه از خانه خود صد بار (یا رزاق ) گوید روزى اهل آن خانه وسعت یابد.
(۹) قبل از هر دعا بگوید
از ابى درداء از رسول خدا صلى اللّه علیه و آله براى خدا هشت اسم است که در ساق عرش و قلب خورشید و در بهشت و درخت طوبى نوشته شده ، هر کس ‍ قبل از دعا بگوید مستجاب شود.

یا دائم ، یا حى ، یا وتر، یا فرد، یا احد، یا قوى ، یا قدیم یا قادر.

(۱۰) جهت صفاى قلب
بعد از نماز صبح به جهت صفاى قلبش کلمه (یا نور) را به عددش که ۲۶۷ مى باشد بگوید.
(۱۱) جهت هر مشکلى که دارید
گویند از حضرت امیرالمومنین علیه السلام منقول است هرگاه مشکلى مرا پیش آمد این کلمات بر سه پاره کاغذ مى نوشتم و در آب روان مى انداختم . آن مشکل حل مى شد و کلمات این است .
(هو الحافظ و الکافى وحده )

(۱۲) اگر مى خواهید از دشمن به شما صدمه نرسد
در مقابل خصم ، بیست و یک مرتبه بخوانند. (الجبار) از خصم به انسان صدمه اى نمى رسد.
(۱۳) جهت محفوظ ماندن اهل خانه از گناه
گویند اگر کسى اسم (الرقیب ) را بر در سرائى نویسد اهل آن سرا از معاصى محفوظ مانند. ان شاء اللّه .
(۱۴) جهت زیادى نعمت
بعد از نماز صبح به جهت زیادى نعمت ، باید به عدد حروف ابجد آن جمله را بگوید، یعنى کلمه (یا منعم ) را ۲۱۱ مرتبه بگوید.
(۱۵) هر کسى بخواهد مظلومى را از ظالمى برهاند
از حضرت رضا علیه السلام منقول است : هر که خواهد مظلومى را از دست ظالمى رهاند در برابر او بایستند و ده مرتبه بگوید (یا روف ) آن ظالم شفاعت او را قبول کند.
(۱۶) جهت بر آمدن هر حاجتى
هر که تا سه شب ، یک در میان یعنى از شش شب سه شب خوانده شود در ثلث آخر شب با حضور قلب دست بردارد و هر شبى هزار و چهارصد و بیست و چهار مرتبه بگوید (یا باسط) حاجتش روا مى شود، خصوصا به جهت معیشت و گویند بسیار مجرب است .
(۱۷) قدرت ذکر یا اللّه
از امیرالمومنین على علیه السلام است که فرمود: کسى که بخواهد صد آیه از قرآن را از هر جاى آن ، و بعد از آن هفت مرتبه بگوید (یا اللّه ) پس اگر نفرین کند بر سنگى ، هر آینه آن سنگ را از جاى خود جدا مى نماید.
(۱۸) جهت پیدا کردن نیرو
هر که این دو اسم الهى را بنویسد و با خود دارد و بر خواندنش مداومت نماید قوت و نیروى او زیاده شود و اگر بنویسد و بر ران خود ببندد، از پیاده رفتن وانماند.

یا قوى و یا قائم

(۱۹) اگر مى خواهید نفس مطیع شما گردد
امام على بن موسى الرضا علیه السلام فرموده است : هر کس را نفس اماره باشد باید که وقت خواب دست بر سینه نهد و صد مرتبه بگوید (یا ممیت ) تا خوابش ‍ ببرد، حق تعالى نفس او را مطیع او گرداند.
(۲۰) براى حج رفتن
حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر کس هزار مرتبه در یک مجلس (ماشاء اللّه ) بگوید در همان سال به او حج روزى گردد، اگر در همان سال نشد تاخیر کند خدا در اجل او تا روزى کند حج را بر او.

3 نظرات
  1. alma می گوید

    باسلام درموردذکرالخالق هم بگید

    1. admin site می گوید

      اَلْخالِقْ: کسی که این ذکر را زیاد بگوید خداوند قلب او را نورانی می‌کند.
      الخالق در متون حدیثی شیعه در جاهای مختلفی، صریحاً یا تلویحاً، یکی از نام‌های خدا معرفی شده است، از جمله در حدیثی از رسول اکرم صلی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلم تصریح شده که نام‌های خدا ۹۹ تاست و تمامی آن‌ها یک به یک ذکر گردیده‌اند.
      لغویان شهیر عرب عموماً دو معنای اصلی «ایجاد چیزی که پیشتر سابقه نداشته است» و «تقدیر» را برای خلق ذکر کرده‌اند و صفت الخالق را درباره خدا، به معنای پدیدآورنده چیزی بدون سابقه و الگوی قبلی دانسته‌اند.
      هر که هر روز ۱۱ بار این اسم را بخواند «اَلَرّب الخالق الباری» خداوند در دنیا و در آخرت هر قرین حال او باشد و رفیق روزگار او گردد و در قبر مونس او و در محشر ممّد او باشد.
      به نوشته ازهری، خلق در کلام عرب پدیدآوردن چیزی براساس الگویی است که پیشتر وجود نداشته است.
      با این حال، وی بلافاصله قول ابوبکر ابن انباری (متوفی ۳۲۷) را نقل کرده که، در کنار این، تقدیر را معنای دوم خلق دانسته است.

  2. ali می گوید

    شماره تلفن را محبت کنید از مشهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم