آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

موفقیت بزرگ مسمر کاشف مانیه تیسم

0

موفقیت بزرگ

در هیچ دوره، هیچ یک از اطبای جهان، در زمان حیات خود و آن هم در یک مدت محدود، موفقیتی نظیر دکتر مسمر در پاریس  به دست نیاوردندو  در ظرف مدت پنج سال در تمام محافل و مجالس شهر پاریس جز راجع به معالجات مانیه تیسمی دکتر مسمر صحبت دیگری در بین نبود.

هر تصنیف‌ساز و نویسنده  فکاهی که برای تصنیف  و نویسندگی مضمون نداشت مانیه‌تیسم را دست‌آویز می‌کرد و بالاخره تماشاخانه و تئاتر هم متوسل به مانیه‌تیسم گردید و شب شانزدهم نوامبر سال ۱۷۸۴ میلادی یک نمایشنامه به نام «اطبای جدید» در بزرگ‌ترین  تئاتر پاریس به معرض نمایش گذاشته شد و نویسنده نمایشنامه موسوم به «رادت» می‌خواست به مردم بفماند که  مانیه‌تیسم غیر از حقه‌بازی  و شارلاتانی چیز دیگری نیست.

اما طرفداران مسمرز که خیلی  قوی بودند راضی نشدند که در صحنه بزرگ‌ترین تماشاخانه پایتخت فرانسه کشف علمی مسمر را مسخره کنند و نوکرها و اطرافیان خود را به تئاتر فرستادند که با هو و جنجال مانع از نمایش گردند.

یک روز بعد از آن نمایش «رادت» نویسنده نمایشنامه به ملاقات دوشس دو «ویلروا» که یکی از خانم‌های مجلل آن عصر بود رفت و آن خانم در حضور تمام مهمانان خود به نوکرها امر کرد که نویسنده نمایشنامه را از در بیرون کنند و به او گفت: «آقا من نمی‌خواهم کسی را … که برای تحقیر سقراط عصر جدید … نقش  آریستوفان را بازی  می‌کند ببینم.»

آریستوفان نویسنده و شاعر فکاهی  یونان است که پنج قرن قبل از میلاد می‌زیسته و با اشعار فکاهی خود  سعی نموده که سقراط را تحقیر نماید و عقاید او را رد کن و کسانی که  آثار «آریستوفان» و خصوصاً سعی او را برای  رد حقایق فلسفه سقراط خوانده‌اند می‌دانند که این جمله با توجه به مقتضیات آن دوره چقدر معنی دارد.

در پاریس و سایر شهرهای فرانسه ده‌ها

untitled-22-400x250

مجمع و اتحادیه به وجود آمد، که اعضا آن هر شب، چندین ساعت مشغول «مانیه‌تیسم» بودند و کراراً اتفاق می‌افتاد که بین موافقین و مخالفین مسمر نزاع و  جنگ تن به تن «دوئل» در می‌گرفت و کار به خونریزی می‌کشید.

حاصل این‌که کشف علمی مسمر از مجرای اصلی خود که  علم طب باشد خارج شد و در سراسر کشور فرانسه مالیخولیای جدیدی را به وجود آورد که مورخین به نام مسمر و مانی یا «مالیخولیای مسمری» خواندند.

333

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

موفقیت بزرگ مسمر کاشف مانیه تیسم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم