آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چطور می­توانیم دیگران را هیپنوتیزم کنیم؟

0

فن هیپنوتیزم کردن

چطور می­توانیم دیگران را هیپنوتیزم کنیم؟

خفته بیــدار باید پیش مـا

تا به بیداری ببیند خواب­ها

مقدمه

فلسفه، صرف و نحو زبان­های خارجی، شعر و ادبیات را با خواندن و حفظ کردن می­توان یاد گرفت ولی عمل جراحی، شنا، رانندگی و آکروبات را به هیچ وجه نمی­توان فقط با خواندن کتاب و حفظ کردن قواعد و دستورات آن­ها یاد گرفت. خیلی به سختی امکان دارد کسی بدون استاد رانندگی را یاد بگیرد و خلبانی شاید اصلاً امکان نداشته باشد.

فن هیپنوتیزم هم تا حدودی همینطور است، فقط با خواندن کتاب تنها به سختی و در طول زمان بسیار مدیدی ممکن است کسی بتواند هیپنوتیزم کردن را کامل یاد بگیرد.

به همین دلیل است که هم اکنون در ایران کسانی هستند که هیپنوتیزم کردن را بلد هستند ولی به طور خیلی دست و پا شکسته این کار را انجام می دهند و از همه مهم­تر این که فقط ۱۵ تا ۲۰ و شاید هم ۲۵ درصد از اشخاص را بتوانند هیپنوتیزم کنند، ولی قادر نیستند همه را هیپنوتیزم نمایند .

این دسته از هیپنوتیزم کنندگان البته استعداد خوبی دارند به این دلیل که نزد خود و با مطالعه کتب توانسته­ اند الفبای هیپنوتیزم را یاد بگیرند، ولی اگر استاد می­داشتند در ضمن این که ره صد ساله را یک شبه طی می­کردند می­توانستند نسبت بیشتری از اشخاص را هیپونیزم نمایند.

پس کسانی که خودشان با مطالعه کتاب هیپنوتیزم را یاد بگیرند دچار اشکالات زیر می شوند.

۱-عده بسیار پس از وقت اصلاً یاد نمی­گیرند و به هیچ وجه به نتیجه­ ای نمی­رسند با مطالعه ماهیت هیپنوتیزم در بخش همین سایت نیز قادر نخواهید بود که کسی را هیپنوتیزم نمایید مگر به ندرت و با وضع بسیار(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) ابتدایی زیرا که که در مبحث ماهیت هیپنوتیزم، مطالبی به شکل تئوری گفته شده است درست شبیه تئوری شنا و خلبانی، در مبحث ماهیت هیپنوتیزم به طور عملی هیپنوتیزم آموزش داده نشده است.

۲-عده بسیار کمی که هوش و استعداد و مطالعات زیادتری دارند می‌توانند پس از ماه­ها و سال­ها تمرین الفبای هیپنوتیزم کردن را یاد بگیرند.

۳- این عده نمی‌توانند همه را هیپنوتیزم نمایند زیرا از ساز و کارهای دفاعی ناخودآگاهیاطلاعی ندارند.

۴-یک ماه راهنمایی و تعلیم استاد هیپنوتیزم به اندازه یک یا چند سال مطالعه و عمل نزد خود برابر است.

۵-کسانی که هیپنوتیزم را نزد خود یاد گرفته‌اند، قادر نیستند «خوابرو» را به مرحله عمیق هیپنوتیزم برسانند.

۶-برای هیپنوتیزم کردن هر نفر وقت بسیار زیادی را صرف می‌کنند، یعنی برای هیپنوتیزم کردن یک نفر که ده دقیقه وقت لازم دارد یک ساعت وقت صرف می‌کنند.

۷-نمی‌توانند بفهمند «خوابرو» در چه مرحله‌ای از عمق خواب هیپنوتیزم است.

۸-هیپنوتیزم کردن و معالجه نمودن از طریق هیپنوتیزم دو موضوع کاملاً متفاوت است.

بعضی‌ها تصور می‌کنند که هر کس هیپنوتیزم یاد گرفت معالجه هم می‌تواند بکند، درست مثل این است که تصور کنیم هر کس که سواد خواندن و نوشتن داشت پزشک هم هست بنابراین همان‌طور که هر باسوادی پزشک معالج نیست هر هیپنوتیزم کننده‌ای هم نمی‌تواند  معالجه کند.

مثلاً هیپنوتیزم کننده یک نفر مریض را هیپنوتیزم می‌کند و در حال هیپنوز تلقین می‌کند که: «تو سردرد نداری و یا لکنت زبانت خوب شده است، ولی چند ساعت بعد از بیداری مشاهده می‌کند که دوباره سردرد شروع شده و لکنت زبان نیز  به قوت خود باقی است. و هیپنوتیزم‌کننده تصور می کند که هیپنوتیزم معالجه کننده نیست، و نمی‌داند که عیب از خودش است، نه از علم هیپنوتیزم.

هیپنوتیزم‌کنندگان فقط می‌توانند هیپنوتیزم نمایشی را اجرا کنند، نه می‌توانند و نه مجاز هستند که بیماران روانی را معالجه نمایند زیرا در اثر بی‌اطلاعی از روانکاوی و سازوکار ناخودآگاهی ممکن است وضع بیمار را بدتر از قبل نمایند.

شما در زندگی روزانه خودتان پزشکان زیادی را می‌بینید که اختلاف اطلاعاتشان زیاد است. در فلان ده پیرزن بی‌سوادی را می‌بینید که پزشک یا قابله است، در ضمن استادان پزشکی را هم می‌بینید که شهرت جهانی دارند.

هیپنوتیزم دامنه بسیار وسیع و زیادی دارد، یک نفر هیپنوتیزور خوب کسی است که هم پزشک باشد، هم روان‌پزشک و هم روانکاو و من می‌دانم که شما علاقه‌مند هستید که از علم هیپنوتیزم اطلاعاتی داشته باشید و شاید بی‌میل هم نباشید که بتوانید دیگران را خواب کنید.

بنابراین من تا حدودی که لازم است اطلاعاتی در اختیار شما می‌گذارم ولی اگر می خواهید استاد بزرگی  در فن و علم هیپنوتیزم بشوید، بایستی اولاً زبان انگلیسی یا فرانسه خوب بدانید، ثانیاً در نزد استاد این فن تعلیم بگیرید.

در کشورهای اروپایی و بخصوص آمریکا، کلاس‌هایی برای تدریس هیپنوتیزم دایر شده است و من امیدوارم در آتیه نزدیک در ایران هم آموزشگاهی برای تعلیم  و تدریس هیپنوتیز شود. و حالا پس از پایان این مقدمه اجازه بدهید وارد اصل مطلب بشویم.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم