آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

سخنی چند با مخالفین عرفان

0

سخنی چند با مخالفین عرفان

برخی از جنبه‌های عرفان در سیر مراحل تکاملی آن ممکن است قابل انتقاد و ایراد باشد، با وجود این من می خواهم بگویم که عرفان جزو «فهمیدنی‌ها» نیست بلکه جزو «احساس کردنی‌ها» و «لمس کردنی‌ها» است. مثال ساده‌ای بزنم:

ریاضیات «فهمیدنی» است. دو دوتا می‌شود چهارتا، ولی چگونگی  کیفیت آتش «فهمیدنی» نیست. فرض کنید یک نفر  انسان اولیه و بدوی تا این لحظه آتش را ندیده است، شما هر چه بخواهید چگونگی آتش را به او بفهمانید نخواهد فهمید مگر این‌که آتش را با دست لمس کند. همین‌طور هستند تمام عواطف و احساسات که قابل فهم نیستند بلکه قابل احساس هستند، مثل عصبانیت و خشم، تا کسی عصبانی و خشمگین نشود، نخواهد فهمید که عصبانیت و خشم چیست؟ ولی ممکن است ریاضیات و آزمایشات را درک کند.

کسانی که می‌خواهند عرفان را احساس و درک کنند، باید عملیات عرفانی را به مدت حداقل ۶ ماه تا یک سال منظم انجام دهند. در این صورت از نظر فکری، عاطفی و احساس حالات بخصوصی در ایشان ظاهر خواهد شد که لذت‌بخش و آرامش‌دهنده است؛ تمرینات وورزش‌های فکری، جسمی و روانی یوگا، تمرکز فکر؛ هیپنوتیزم و ریاضیات همه راه‌هایی هستند که به یک نقطه می‌رسند و آن ظهور حالات خاص درونی است که تا این‌جا کم و بیش با چگونگی آن حالات آشنا شده‌اید.

مطالعات کتب عرفانی فقط تا حدودی راه را به شما نشان می‌دهند ولی به شما کمک نخواهند کرد که عرفان را لمس و احساس کنید.

بحث مختصر عرفان و تصوف در این‌جا خاتمه می‌پذیرد و حال در بخش های بعد خواهیم دید که علم امروز درخصوص پیدایش(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) انسان که دست به چنین کارهای شگفت انگیز زده می‌زند چه می‌گوید؟ انسان از کجا آمده است و به کجا می‌رود؟ برای پی بردن به حقیقت وقتی با کرامات انسان آشنا می‌شویم لازم است با پیدایش و خود دستگاه و ماشینی که به نام انسان است  نیز آشنا شویم.

تو از آن روزی که در هست آمدی              آتشی یا خاک یا بادی بدی

خلاصه مطالب تا این بخش(ماهیت هیپنوتیزم)

۱-    ژنده پیل  در اثر ریاضت کشیدن قادر شده بود سنگ را تبدیل به زر و بادام را تبدیل به ملخ و مروارید را تبدیل به آب  و آب را مجدداً تبدیل به مروارید کند، زیرا معتقد بود که همه چیز قابل تبدیل به همه چیز است.

۲-    به اراده و با اشره ژنده پیل آب در سر بالایی جریان پیدا می‌کرد، چوب کوتاه دراز می‌شد، بیماران معالجه و کورها بینا می‌شدند، زیرا معتقد بود خدا قادر مطلق است و او خدا است.

۳-    دکتر رولف الکساندر معتقد اسا که روان بر ماده غلبه دارد و  با اراده خود باران را قطع و یا قطعات ابر را محو می‌کرد.

۴-    سر آرتور ادینگتن معتقد بود، اجسام از ذرات الکتریک و نیرو  درست شده‌اند.

۵-    منصور حلاج در اثر ریاضت کشیدن قادر بود  طوطی مرده را زنده کند و قندیل‌ها را با اشاره انگشت روشن نماید، خود را تبدیلبه درخت خرما کند، زیرا می‌گفت خدا قادر مطلق است و  من خدا هستم.   

۶-    ولف مسینگ روسی افکار دیگران را می‌خواند، کاغذ سفید را به جای چک به بانک می‌داد و هر چقدر پول می‌خواست می‌گرفت و با چشم‌های بسته رانندگی می‌کرد.

۷-    تصوف عرفان می‌گوید: برخی از انسان‌ها با ریاضت کشیدن می‌توانند به خدا نزدیک شوند و در خدا محو شوند و در ضمن کارهای خارق‌العاده انجام دهند.

ادامه دارد. . . (بخش ماهیت هیپنوتیزم)

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم