اوقات شرعی به افق شهرها


موضوعات این اپلای
تبلیغات

‎‎

جدید ترین مطالب سایت
خانه » روانشناسی هیپنوتیزم » چهار روش اصلی خود هیپنوتیزم,بخش دوم خود آرامی

چهار روش اصلی خود هیپنوتیزم,بخش دوم خود آرامی

چهار روش اصلی خود هیپنوتیزم,بخش دوم خود آرامی

چهار روش اصلی خود هیپنوتیزم,بخش دوم خود آرامی

فن خود هیپنوتیزمی شامل ۴ مرحله است :

۱ . خود آرامی ( Autorelaxation )

۲ . خود تلقینی ( Autosuggestion )

۳ . خود تحلیلی ( Autoanalysis )

۴ . خود درمانی ( Autotherapy )

گام اول : خود آرامی

برای به وجود آوردن حالت هیپنوتیزمی خود آرامی ، دستورات زیر را بدقت انجام دهید :

۱ . اتاق یا جای دیگری را در منزل انتخاب کنید که مطمئن باشید با تلفن یا سر و صداهای غیر لازم یا مزاحمتهای دیگر ، آشفته نخواهید شد ، اگر نور را کم  کنید و پرده ها را ببندید  آرامش بیشتری خواهید داشت . ما همچنین به تجربه دریافته ایم که موسیقی ملایم اغلب بیماران را سریعتر  به حالت هیپنوتیز می  خود آرامی می برد .  شاید شما هم بخواهید نوعی موسیقی تسکین دهنده را که منجر به آرامشی شبیه  خواب تجربه کنید .

۲ . روی تختخواب  یا کاناپه ای راحت یا صندلی راحتی ، در حالی که پاهایتان را روی زیر پایی یا هر شیئی ثابت دیگری برای این منظور است می گذارید ، دراز بکشید . تمام لباسهای تنگ را شل کنید .

۳ . سه بار نفس عمیق بکشید ، عمیق و آهسته نفس بکشید .

چشمهایتان را ببندید .

۵ . به خودتان بگویید :

می خواهم تمام عضله های بدنم را سست ( Relax ) کنم  . . . از سرم شروع می کنم تا به پاهایم برسم . . . عضله های صورت و گردنم سست می شوند . . . عضله های شانه ها و سینه هایم سست شدند . . . کم کم دارم شروع می کنم به احساس رهایی از تنش عضله ها . . . بازوهایم سست و نرم شده اند . . . عضله های رانها ، ساق پاهاو پاهایم سست شده اند . . . همان طور که آهسته و عمیق نفس می کشم تمام بدنم کاملاً سست شده است . . . من بکلی سست و آرام شده ام .

۶ . در مدت این مرحله خود آرامی به خودتان یادآوری کنید که این سستی یک حالت فکری است ، یعنی رها کردن یا رهایی خود از همه ترسها و فکرهای نگران کننده و اندیشه های نامطبوع  .

۷ . همچنین به خودتان بگویید : خود آرامی برای سلامتی من منافع زیادی  به همراه خواهد داشت . من می خواهم هر چه وقت و کوشش که لازم باشد برای انجام فن خود آرامی اختصاص دهم . اگر برای بدست آوردن نتایج فوری موفق نشوم ، دلسرد نخواهم شد . من عاقبت بر هنر خود آرامی تسلط خواهم یافت .  هر بار که آن را انجام دهم راحت تر خواهم شد .

روش سریع خودآرامی : بعد از اینکه روش تجویز شده آرام کردن خودتان هر روز ، بیش از یک هفته ؛ تمرین کردید و معتقد شدید که قادرید کاملاً آرام باشید ، آماده اید تا روش سریعتر خود آرامی را به کار برید . این کار مستلزم به کار بردن کلمه ای کلیدی  یا عبارتی مانند رها کردن ، آرام کردن خود،سایت هیپنوتیسم دات آی آر, کنترل فکر و آرام  شدن است ، می تواند هر کلمه یا عبارت دیگری نیز باشد ، مسئله مهم  این است که این کلمه باید فوراً حالت خود آرامی را به وجود بیاورد . شما باید از قبل تصمیم یگیرید که بمحض اینکه کلمه فرمانی مخصوص را به خود دادید ، چه خواهید کرد . شما می توانید اشاره ای ضمنی بر بستن چشمهایتان ، کشیدن دو یا سه نفس عمیق و این تلقین که تمام عضله های شما از سر تا پاهایتان ناگهان  سست و نرم شده اند ، داشته باشید .

در اشخاص بسیاری شاهد  یک حالت عمیق آرامش ، مانند خواب ، در عرض چند دقیقه بوده ایم ، و می دانیم که این کار انجام شدنی است .

آرامش سریع در حالت بیداری نیز می تواند بدست بیاید . شما کلمه انتخاب شده را به خود می دهید و بسرعت در تمام بدنتان احساس آرامش می کنید . فکرتان ناگهان آرام شده و پذیرای تلقینها می شود . در حالت هیپنوتیزمی ( خواب مصنوعی ) شما به خودتان تلقین می کنید که از این به بعد هرگاه کلمه انتخاب شده را برای مقصود معینی از آرامش به کار برید ، آرامش فوراً رخ خواهد داد . وقتی شما راه می روید ، نشسته اید یا رانندگی می کنید ، طبیعتاً چشمهایتان را باز نگه می دارید ، به خودتان می گویید که کاملاً از آنچه در اطرافتان می گذرد در تمام مدت آگاه هستید و فکرتان را کاملاً کنترل می کنید ، مگر اینکه شما در حالت القای خود آرامی یا همچنین در حالت افزایش پذیرش تلقینهای داده شده به خود باشید . وقتی که این روش سریع را به وسیله القای آرامش با خواب مصنوعی انجام دادید ، می توانید برای رسیدن به اولین قدم بزرگ در حوزه پیروزی ، به خود تبریک بگویید . اکنون  آماده اید از ضمیر نیمه خودآگاه خود با فرمان دادن ، دستور دادن و تلقین کردن به او ، یا هر چه که می خواهید  اسمش را بگذارید ، استفاده کنید . ضمیر نیمه خودآگاه شما هرچه را که از او بخواهید برایتان انجام خواهد داد . به وسیله تکرار و تکرار یک تلقین داده شده به ضمیر نیمه خودآگاه خود ، شما سرانجام به هدفتان ، هر چه باشد ، مانند کاهش وزن ، ترک استعمال دخانیات ، کنترل  خشم یا از میان بردن ترس یا تنفری بخصوص ، خواهید رسید .

ادامه دارد. . .

بخش خودهیپنوتیزم


مطالب مرتبط

دیدگاه های این نوشته

  1. محبوبه گفت:

    سلام وقتتون بخیر استاد همسر من هر وقت که تمرینات ریلکسیشن رو انجام میده بعد از دو دقیقه احساس معلق بودن و فاصله گرفتن از زمین رو داره که به شدت از این حالت می ترسه و میگه اگه ادامه بدم در یک حالت چرخش در فضا میمونم و برای همین هیچوقت نمیتونه ادامه بده باید چی کار کنه؟

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

لطفا جهت امنیت , جواب سوال زیر را در کادر وارد کنید *

لینکهای مهم سایت

خدمات سایت این اپلای

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب اين اپلاي تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .