آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

پاوان موکت آسانا تمرین پنجم چوب شکن

0

پاوان موکت آسانا تمرین پنجم چوب شکن

 

66در وضعیت چمباتمه در حالی که پاها از هم فاصله دارند قرار بگیرید.
فاصله زانوها از هم ۲۰تا۳۰سانتیمتر باشد.زانوها کاملا خم شده,جدا از هم باشندهر دو دست را به هم قلاب کنید و آنها را روی زمین بین پاها قرار دهید.
بازوها کاملا راست و مستقیم باشد و وضعیت باید تا پایان تمرین حفظ شود.
آرنج ها باید در دو طرف شانه ها باشند.
چشمها در طول تمرین باز باشد.
تصور کنید که شما عمل یک هیزم شکن را انجام می دهید.دستها را ات آنجا که ممکن است مستقیم بالای سر ببرید وکمر را راست نگاه دارید.به طرف دست ها نگاه کنید.
با یک ضربه محکم مانند ضربه یک چوب شکن دستها را پایین آورید و هنگام پایین آوردن دستها تمام نفس را یک جا از دهان بیرون کنید,مثل اینکه شما صدای “ها”را از سطح گلو هجی می کنید.صداباید تمام هوای درون ریه را تخلیه کند.دستها به سمت زمین برمی گردندو بین دوپا قرار گرفته سر به سمت جلو قرار می گیرد.
این یک دور است.
این تمرین را پنج تا ده بار تکرار کنید.
تنفس:دم,موقع بالا بردن دستها.بازدم,هنگام پایین آوردن دستها.
آگاهی:روی تنفس,حرکت وکشش و انقباض شانه ها و عضلات بالای سطح پشت.
فایده:عضلات ناحیه تهیگاه را شل می کند.این تمرین برای زایمان آسان به بانوان توصیه شده و بانوان می توانند این تمرین را طی سه ماهه اول بارداری تمرین کنند.این تمرین اثر عمیقی روی عضلات و مفاصل ستون فقرات و تهیگاه دارد.
تذکر تمرین:آنهایی که برای نشستن مشکل دارند می توانند تمرین را در حالت ایستاده انجام دهند.البته فایده آن نسبت به انجام تمریندر حالت نشسته کمتر خواهد بود.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/success786

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

پاوان موکت آسانا تمرین پنجم چوب شکن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم