آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

اعمال شب بیست و یکم ماه رمضان

0

اعمال شب بیست و یکم ماه رمضان

برگرفته از کتاب مفاتیح الجنان :

شب بیست‏ویکم:فضیلت این شب نورانى از شب نوزدهم بیشتر اس و باید اعمال این شب را،از غسل و احیا و زیارت و نماز هفت«توحید»و قرآن بر سر گرفتن و صد رکعت نماز و دعاى جوشن کبیر و غیر آنها را انجام دهد و در غسل و احیا و سعى در عبادت،در این شب و شب بیست‏وسوم اصرار ورزد،در روایات به این معنى که شب قدر یکى از این دو شب میباشد،تاکید شده در چند روایت آمده: که از معصوم خواسته شد:معین فرمایید که شب قدر کدام یک از این دو شب است؟ایشان تعیین نکرد،بلکه فرمود:
ما أیسر لیلتین فیما تطلب
چه آسان است دو شب در آنچه مى‏جویى
یا آنکه فرمود:
ما علیک أن تفعل خیرا فی لیلتین و نحو ذلک. و قال شیخنا الصدوق فیما أملى على المشایخ فی مجلس واحد من مذهب الإمامیه و من أحیا هاتین اللیلتین بمذاکره العلم فهو أفضل.
یا آنکه فرموده:باکى بر تو نیست که در هر دو شب کار خیر انجام دهى مانند ان.و شیخ ما صدوق در آنچه بر بزرگان در یک مجلس راجع به مذهب امامیه دیکته کرده چنین فرمود:هر که این دو شب را با بحثهاى علمى احیا بدارد بهتر است.
به هر صورت از این شب شروع کند به خواندن‏ دعاهاى شبهاى دهه آخر ماه که از جمله آنها این دعاست که شیخ کلینى در کتاب کافى از امام صادق علیه السّلام روایت کرده: که در دهه آخر ماه رمضان در هر شب بخوان:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم