آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آداب زندگی مسلمان درس ۴۹ پوشش های پسندیده

0

آداب زندگی مسلمان درس ۴۹ پوشش های پسندیده

آداب زندگی مسلمان درس ۴۹

پوشش های پسندیده

رسول خدا (ص) می فرماید : برای حضور در میان برداران دینی ، لباستان را آراسته و لوازم خود را اصلاح آرید به گونه ای که در میان مردم مانند خالی نمودار و برجسته باشید ؛ زیرا خدا زشتی و زشت نمایی را دوست ندارد ؛ همچنین می فرماید : لباس سفید از هر لباسی برای شما بهتر است ، پس آن را بپوشید و مردگانتان را در آن کفن کنید ؛ نیز می فرماید : تا پایان عمر پوشیدن لباس پشمین را ترک نمی کنم تا پس از من سنت شود .

امیر مؤمنان (ع) می فرماید : لباس پنبه ای بپوشید ، چرا که آن لباس رسول خدا (ص) و لباس ما [ اهل بیت ] است و آن حضرت لباس پشمین و مویین را جز هنگام بیماری نمی پوشید . البته این بدان معناست که هر یک از لباس پشمی و پنبه ای در مورد مناسب خود سزاوار پوشیدن است .

راوی گوید : هرگاه امام حسن (ع) برای اقامه نماز بر می خاست بهترین لباس را می پوشید . پرسیدند : چرا بهترین لباس خود را می پوشید ؟ فرمود : خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد ، پس خود را برای پروردگارم زیبا می کنم و او می فرماید : « در هر مسجدی خود را بیاراید » ، از این رو ، دوست دارم بهترین لباسم را بپوشم .

امام صادق (ع) می فرماید : کتان از [ جمله] لباس پیامبران است ؛ همچنین می فرماید : روز جمعه خود را بیارایید و پاکیزه ترین لباستان را بپوشید .

راوی می گوید : امام رضا (ع) در تابستان بر حصیری می نشست و در زمستان بر زیراندازی مویین و لباسش خشن بود ؛ اما چون در میان مردم حاضر می شد لباس آراسته بر تن می کرد .

امام رضا (ع) می فرماید : روز جمعه مستحب است که مرد عمامه بر سر نهد و بهترین و پاکیزه ترین لباسش را بپوشد و با بهترین عطر خود را خوش بو کند .

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب اسرار الوجود عضو ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه این اپلای شوید و از آپدیت ماهانه رایگان یک ساله ما بهره مند گردید

0101011-185x185۱۰۰ باب اسرار الوجود اولین و تنها ترین ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه با مسائل بسیار مهم و کاربردی با توضیحات ساده و روان که به صورت هر ماهه مطالب جدید و کاربردی از کتب خطی و قدیمی تفسیر شده و در آن به صورت به روز رسانی قرار می گیرد با تهیه این مجموعه کلیه آداب و قوائد و اصول علوم غریبه ادعیه و اذکار و همه چیز را در رابطه با علوم غریبه فرا می گیرید.

با وارد کردن کد inapply20 هنگام دانلود محصولات سایت از ۲۰ درصد تخفیف ویژه ما بهره مند گردید.

 


نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم