آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

گروه واجر آسانا تمرین اول حالت رعد

0

گروه واجر آسانا تمرین اول حالت رعد

واژه “واجرا”به معنی رعد وبرق است.گفته شده که این رعد وبرق سلاحی بوده در دستان فرمانروایی مقدس که مانند فرمانروایی حاکم بر ذهن و حواس عمل می نموده و نامی است برای یک کانال عمده انتقال انرژی که ارتباط مستقیم با دستگاه تولید مثل دارد و انرژی حسی را متعادل می کند.کنترل این کانال,انرژی سکس را تصفیه و کنترل می کند.واجر اسانا یک گروه تمرین را تشکیل می دهد که انجام آنها بسیار ساده است و بر سیستم گوارش اثر سودمند دارد.

 

112

زانوها را روی زمین قرار دهید.
انگشتان شست پاها را زیر کفل ها و در پشت به هم متصل کنید و سپس زانوها را از هم جدا نمایید.سطح پایین کفل ها روی سطح درونی پاها قرار دارد و پاشنه های پا تهیگاه را لمس می کنند.

کف دستها را روی زانوها قرار دهید.
پشت,شانه ها,گردن و سر راست و بدون خم شدن به جلو یا عقب.از برگشت و خم شدن کمر به هر طرف قویا اجتناب کنید.
چشمها را ببندید,بازوها و بدن را وانهاده کنید.
تنفس طبیعی و توجه روی جریان هوا در سوراخهای بینی هنگام دم و بازدم.
زمان:تا هر زمان که بخواهید می توانید در وضعیت واجر آسانا باقی بمانید,به ویژه بعد از صرف غذا.انجام این آسانا به مدت۵دقیقه پس از صرف غذا کمک موثری به هضم غذا می نماید.این حالت برای رفع درد معده مفید است,همچنین تنفس شکمی برای ۱۰۰تنفس قبل و بعد از غذا نیز همین خاصیت را دارد.
آگاهی:فیزیکی-روی جریان تنفس طبعی.اگر واجر آسانا با چشم های بسته تمرین شود آسایش ذهن را به همراه دارد.
روحی-روی چاکرای مانی پورا.
فایده:انجام این آسانا جریان خون را تسریع و گردش آن را در لگن خاصره و نواحی داخلی شکم بیشتر می کند,جریان هضم غذارا آسان می کند و سوء هاضمه را مشروط بر اینکه بعد از صرف غذا تمرین به طور مرتب انجام شود,برطرف می نماید.
تذکر تمرین:اگر در عضلات ران و زانوها درد وجود دارد تا زمانی که در حالت تمرین هستید,زانوها را کمی از هم جدا نگه دارید.
در آغاز ممکن است مچ پاها بعد از یک زمان کوتاه ناراحت شوند.
درمان آن ناراحتی خروج از وضعیت و دراز کردن پاها به جلو و حرکت دادن آنها یکی بعد از دیگری است.بعد از رفع درد یا ناراحتی می توانید تمرین را ادامه دهید.
می توانید یک بالش نازک زیر باسن قرار دهید تا آسایش بیشتری احساس کنتید.
توجه:مسلمانان و ذن بودیسم ها از واجرآسانا به عنوان یک حالت عبادت جهت مراقبه استفاده می کنند.افرادی که توانایی نشستن در وضعیت استاد نیلوفر را ندارند یا در این وضعیت ها احساس ناراحتی کی کنند می توانند از واجر آسانا برای ادامه تمرینات خود استفاده کنند.
تنوع۱:جریان تنفس را در سوراخهای بینی بررسی کنید.اگر جریان تنفس در سوراخ سمت چپ(سوارای قمری)مسلط است,انگشت شست پای چپ را روی انگشت شست پای راست بگذارید و اگر جریان هوا در سوراخ راست(سوارای شمسی)مسلط است انگشت شست پای راست را روی انگشت شست پای چپ قرار دهید و در وضعیت واجر آسانا قرار گیرید.
این وضعیت به جریان تنفس در سوراخهای بینی کمک خواهد کرد و جریان آیدا و پنگالا را تنظیم می نماید,در نتیجه ذهن آرام می شود.
تنوع۲:پاها(و نه زانوها) به اندازه ۲۵سانتیمتر فاصله بین انگشتان از هم جداشوند.در این صورت کفل ها روی زمین قرار می گیرند,این وضعیت مرکز روانی مولاداهارا را تحریک می کند.
تنوع۳:یک پتوی لوله شده یا یک بالش گرد را بین ساق ها قرار دهید.
پاها را به اندازه ۲۵ سانتی متر از هم جدا کنید(نه زانوها را).
روی بالش یا پتو به حالت واجر آسانا بنشینید.
این وضعیت بسیار ساده است و برای مبتدی به این جهت که فشار را از مچ پاها و ساق بر می دارد مناسب تر است.این وضعیت در تحریک مرکز مولاداهارا موثر است.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

گروه واجر آسانا تمرین اول حالت رعد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم