آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چگونه قدرت مانیه تیزم خود را افزایش دهیم

0

چگونه قدرت مانیه تیزم خود را افزایش دهیم

نیروی مانیه‌تیزم را می‌توان به وسیله تمرینات مختلف و ریاضت به دست آورد. این نیرو در حیوانات و جمادات به طور وفور موجود است، در طبیعت نیز به طور مسلم وجود دارد، چنان چه آهن‌ربا و کهربا، آهن و کاه را با همین نیروی طبیعی به طرف خود جذب می‌نمایند، حتی گردش سیارات و سکون ثوابت فلکی از نتایج این نیرو بوده، مدار سیارات و کواکب افلاک گردنده در تحت قدرت این قوه فوق‌العاده تعیین و منظم گریده است.

ذات و جوهر مغناطیس شناخته نشده و در نتیجه‌ی مشاهده آثار آن، پی برده می‌شود که در طبیعت و جود حیوانات و انسان این نیرو موجود است.

وقتی که مرتاضی تنها با نگاه تیز و فاقد، با اراده‌ی قوی و خلاء ناپذیر، حیوانی را در جای خود میخکوب و رام می‌کند، هم‌چنین یک نفر مانیه‌تیزور بدون اطلاع و خبر قبلی شخصی را بی­حس و به حالت خواب در می‌آورد. یک عمل مغناطیسی را انجام داده از قدرت تلقین و هیپنوتیزم استفاده نکرده و در کار خود آنها را دخالت نداده است.

به طور کلی برای ایجاد حالات مختلف در معمول که اصطلاحاً بدان‌ها خواب می‌گویند، چنان‌چه هیچ‌گونه اشارات و فعل و گفتاری از طرف عامل مشهود نگردد تنها از قوای معنوی استمداد شود. یک عمل مغناطیس شخصی به عبارت دیگر مانیه‌تیزم صورت گرفته است.

“لافونتن” معتقد است مانیه‌تیزم در نتیجه‌ی مغناطیس به وجود می‌آید، این سیال در همه کس وجود دارد، منتهی درجه‌ی شدت آن فرق می‌نماید. در بعضی آن‌چنان کم و ضعیف است که به مشابه‌ی هیچ می‌باشد، در برخی نیز زیاد و فوق‌العاده نیرومند است، استعداد مانیه‌تیزم را با استعداد موسیقی تشبیه کرده است و فقط در اثر صبر و ثبات و استقامت آثار آن را می‌توان استفاده کرد.

ابتدا مغناطیس شخصی دارای طرفداران بی‌شماری بود. خواب معمول را در نتیجه‌ی جریان سیاله‌ای از بدن عامل به بدن وی تلقی کرده ادعا داشتند که سیاله مانیه‌تیزم از قوای طبیعی موجودات است.ولی امروز طرفداران آن خیلی کم و انگشت شمار می‌باشند، بیشتر هیپنوتیزم و بخصوص تلقین را در حصول خواب موثر می‌دانند، ولی با توجه به کارهای مرتاضین هندوستان که مهد ظهور مدنیت است، به کلی نمی‌توان مانیه‌تیزم و قوای معنوی عامل را انکار کرد.

در نتیجه‌ی تجربیات به اثبات رسیده است از انسان نیروی معنوی اسرارانگیزی تظاهر می‌نماید، وقتی آن را مغناطیس حیوانی، زمانی مغناطیس انسانی نامیده‌اند، وجود این قوه محقق بوده دورویل نیز معتقد است این نیرو جزء لایتجزای آتم بوده هر چیزی که در زمین واقع است از قوانین مغناطیس تبعیت داشته و گیاه و حیوان و انواع موجودات هر کدام خازن‌های مغناطیسی می‌باشند.

با توجه به این نظریه می‌توان عقیده “موریس مترلینک” را قبول کرد، این دانشمند می‌گوید افراد بشر دارای چهار نوع شعور ظاهر و باطن و فیزیولوژی و بالاخره اصلی و ذاتی می‌باشند، بعداً راجع به شعور و ظاهر و باطن بحث خواهد شد. به نظر مترلینک، شعور فیزیولوژی، اعضاء اصلیه بدن را در حیوانات از قبیل قلب و ریه و کبد و کلیه و مغز و غیره اداره می‌کند، سعی و کوشش آن بر این است که  آن را زنده نگاه دارد تا به حیات خود ادامه دهیم.

شعور اصلی و یا ذاتی در سلول‌های بدن و در آتم و در همه چیز موجود است. این شعور ذرات اجسام را ترک نکرده و نمی‌کند، در صورت ترک آن جسم هیچ خواهد بود. در جسم زنده، در جسم مرده «جسد»، در سنگ، در خاک و آب و چوب و غیره آن‌چه که جسم است، آن‌چه (سایت هیپنوتیسم دات آی آر)که از آتم تشکیل یافته این شعور موجود می‌باشد. هنوز دانشمندان به قدرت طبیعی آن پی نبرده‌اند، خلاصه شعور اصلی یا ذاتی قدرتی است که موجودات را ایجاد و حرکات و سرعت ذرات آتم را اداره می‌نماید. این شاید همان قدرت خدا باشد، ولی در موقع آزمایش در آخرین مرحله به صورت امواج برق، جاذبه و غیره جلوه‌گری می‌نماید، تاکنون بشر نتوانسته با آن ارتباط حاصل نماید.

ضمناً باید متوجه بود که نیروی مغناطیسی غیر از حرارت بدن انسان است، چون معمولاً در موقع تحت تأثیر گرفتن معمول، برای عامل دستور است که هر وقت حرارت دست وی  با حرارت دست معمول یکسان می‌شود به عملیات دیگر شروع نماید، از این جمله و فراز نباید اشتباه کرد حرارت بدن عامل همان نیروی مغناطیسی می‌باشد، شاید این نیرو است که ایجاد حرارت در بدن می‌نماید در جای خود راجع به این مباحث مفصلاً صحبت خواهد شد.

به عقیده دانشمندان، مغناطیس شخصی مانیه‌تیزم چیزی جز از نیروی فکر نیست، فضایی که مغناطیس شخصی در آن فعالیت دارد همان میدان تشعشع فکر می‌باشد. با تقویت نیروی فکری این میدان نیز وسیع‌تر و قدرت آن بیشتر خواهد شد.

نیروی مغناطیسی به طور کلی در همه کس وجود دارد، منتهی در بعضی از اشخاص به طور خارق‌العاده مشاهده می‌شود، تقریباً می‌توان گفت که صدی نود این نیرو کسبی است و می‌توان به وسیله ورزش صحیح و تغذیه‌ی مرتب و تمرینات بخصوص، آن را به دست آورده و یا تقویت نمود. مراحلی که در عملیات مربوط به مغناطیس شخصی یا مانیه‌تیزم تشخیص داده می‌شود این است که ابتدا مانیه‌تیزور از مشاهده معمول در خود ایجاد ایمان می‌نماید که می‌تواند معمول را خواب کند، این قضاوت صحیح، موجد ایمان قوی در دل عامل می‌باشد، همین ایمان است که موفقیت او را تأمین می‌کند. در مرحله‌ی دیگر دخالت اراده است، به وسیله آن عامل می‌تواند قدرت خود را متوجه شخص معمول سازد. با به کار انداختن نیروی حیاتی  و فکری،  معمول را در میدان مغناطیسی خود قرار داده و با القاء خواب به وسیله‌ی تلقین که به طرق مختلف انجام می‌گیرد، معمول را خواب می‌کند. به طوری که ملاحظه گردید در مانیه‌تیزم عوامل مختلفی دخالت دارد که تقویت آنها از شرایط اساسی یادگیری این دانش است که بعداً شرح خواهم داد.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم