آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چگونه عادات بد را بشناسیم

0

چگونه عادات بد را بشناسیم

چگونه عادت بد را بشناسیم

 

لینک دانلود مطالب همین پست به صورت pdf

 

سلامی گرم به همه دوستان خوبم امید وارم هر روز بهتر از روزهای قبل باشید.یاد فرمایش حضرت علی(ع) افتادم که فرمودند “اگر امروزتان مثل دیروز بود,شما مرتکب گناه شدید”

در این پست میخوام در مورد شناسایی عادت بد صحبت کنم.چون که عادات مهمترین مسئله و شاه کلید زندگیتونه.پس لازمه که بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنیم.در این پست در مورد اینکه چگونه عادات بد رو شناسایی کنیم صحبت میکنیم و در پست بعدی در مورد چگونه عادات بد زندگیتون تغییر بدید حرف میزنیم.

چگونه عادات بد را شناسایی کنیم

نزدیک به ۹۰% از رفتارهای عادی ما بر پایه عادات استوار است.

ما به عنوان مخلوقات عادات,بسیار پیشبینی پذیریم.از بسیاری از جهات این مسئله خوبه,چون دیگران ممکنه ما رو مورد اعتماد قابل اتکا و سازگار ببینند.جالبه که بدونیم افرادی که بسیار پیش بینی ناپذیرند عادتی دارند.”عادت ناسازگاری”

به هر حال با انجام دادن کارهای بیش از حد روزمره,تکبر و خودپسندی آغاز و زندگی خسته کننده می شود.

ما کمتر از ظرفیتمون کار میکنیم.در واقع بیشتر فعالیتهایی که رفتار عادی روزانه ما رو میسازند, بدون آگاهی تنظیم شده اند.بدون اندیشیدن.

اینجا موضوعی مطرح میشه و اون اینه که رفتارهای عادی روزانه ما با نتایج زندگیمون ارتباط بسیار دارند.پس اگه از این نتایج خشنود نیستید ,چیزی باید تغییر کنه.چون کیفیت , عمل نیست,بلکه عادته

همین که عادتی جدید کاملا جا افتاد به رفتار عادی تازه شما تبدیل میشه.

با قرار دادن رفتارهای جدید,با رفتارهای کنونی شما,میتونه راهی کاملا نو برای به انجام رساندن کارها بسازه.این رفتار عادی جدید,بعد ها به معیار تازه عملکرد و بهره وری شما تبدیل میشه.به عبارت دیگه شما به سادگی عادت بدتونو به عادت جدید و نتیجه بخش جایگزین میکنید.

با بهبود بخشیدن منظم رفتار در زمانی مشخص,میتونید کل روش زندگیتونو به گونه ای چشم گیر به کمال برسونید.این مسئله شامل,سلامت,حقوق,روابط و زمان تفریحتون میشه.

اگه افراد دیگه میتونند تغییرات چشم گیر کنند .چرا شما نکنید؟

یادتون باشه,تا وقتی شما تغییر نکنید,هیچ چیز تغییر نمیکنه.

به تغییر به عنوان عامل شتابدهنده مثبت,ایمان بیارید.چیزی که به شما آزادی بیشتر و آرامش ذهنی میبخشه.

اگه به انجام دادن کاری که همواره انجام میدیدادامه بدید اونچه که همیشه به دست میاوردید رو بدست میارید.

حالا سوال اینه که چگونه عادت بد رو بشناسیم؟

از عادتی که برای شما فایده ای نداره آگاه باشید.

بسیاری از عادات,الگوها,خصایص فردی و رفتارهای عجیب مشاهده شدنی ما مجبورمون میکنه که همه ما به تحصیل در مورد بدیهیات نیازمند بشیم.

پس بیایید به عادتی که شما رو به عقب هدایت میکنه رو به صورت دقیق شناسایی کنیم.احتمالا شما از مقداری از اونها اشنایی دارید.من در اینجا تعدادی از اونها رو در زیر لیست میکنم.

  • پاسخ ندادن سر وقت به مکالمات تلفنی
  • دیر رسیدن به قرار ملاقاتها و نشستها
  • ارتباط ضعیف میان همکاران و کارکنان
  • مشخص نبودن پیامدهای مورد انتظار,هدف های ماهانه,مقاصد و . . .
  • اجازه مسافرت نداشتن به اندازه کافی برای قرار ملاقات های بیرون شهری
  • توجه نکردن به کارهای اداری به سرعت و به اندازه کافی
  • پیگیری نکردن مداوم قبوض عقب افتاده
  • حرف زدن به جای گوش دادن
  • فراموش کردن نام افراد,شصت ثانیه”یا کمتر” پس از آنکه معرفی شدند
  • بارها کوبیدن بر روی ساعت شماطه دار,صبح ها,پیش از برخاستن از بستر
  • روزهای طولای کار کردن,بدون هیچ تمرین ورزشی و یا تفریحات منظم
  • صرف نکردن زمان کافی با فرزندان
  • برنامه خوردن غذای سرپایی از شنبه تا جمعه
  • خوردن نامظنم در طی روز
  • ترک خانه صبح ها بدون در آغوش گرفتن زن یا شوهر,فرزندان و یا دیگران
  • کارهای خانه را بر عهده دیگران گذاشتن
  • حرف زدن بیش از اندازه با تلفن
  • خرید کردن لوازم منزل در دقیقه ۹۰
  • انجام دادن خیلی از کارها در دقیقه ۹۰
  • پی نگرفتن سر وقت تعهدات مربوط به خواسته های دیگران
  • در نظر نگرفتن زمان تعطیلی کافی برای تفریح و خانواده بدون عذر و بهانه
  • همراه داشتن همیشگی تلفن همراه
  • پاسخ دادن به تلفن در زمان غذا خوردن با خانواده ویا خوابیدن
  • نظارت داشتن بر هر تصمیمی,به ویژه تصمیم رها شدن از شر خرت و پرت هایی که به آنها نیازی ندارید
  • پشت گوش انداختن همه چیز , از پرداخت مالیاتها گرفته تا تمیز کردن پشت درب منزلتان
  • نماز سر وقت نخواندن
  • روزانه حداقل یک صفحه قرآن نخواندن
  • سر حرف دیگران پریدن و اجازه ندادن به طرف مقابل تا حرفش کامل شود
  • حرف زدن زمانی که غذا دهانتان است
  • فکر کردن به مشکلات زندگی شبها هنگام خوابیدن
  • مطالعه نداشتن حداقل بیست دقیقه در روز
  • قانون خالی کن بازی کن را انجام ندادن(بخشش)
  • فضولی کردن در کارهای دیگران
  • ایراد گرفتن از اطرافیان
  • غیبت کردن
  • دروغ گفتن
  • انجام نداندن هفت نسخه اصلی برای سالم ماندن و مریض نشدن در طول زندگی
  • انجام ندادن هفت نسخه اصلی برای موفق شدن و ثروتمند شدن

خوب حالا با تهیه فهرستی از همه عاداتی که شما رو غیر سازنده نگه میداره وضع خودتونو بررسی کنید

یک ساعت یا بیشتر در گوشه ای خلوت بشینید.برای اینکه بتونید واقعا و به صورت جدی به این مراحل فکر کنید

طوری برنامه بریزید که در خلوت کسی مزاحمتون نشه.این کار تمرین جالب و ارزشمندیه و به شما پایه ای قوی برای بهبود بخشیدن به نتایجتون در سالهایی که در پیش رو دارید رو میده.در واقع این عادت بد, یا موانعی که برای رسیدن به هدف هایتون وجود داره,واقعا نقش تخته پرشی را به سوی موفقیت آینده شما رو بازی میکنه.تا زمانی که اون چیزهایی که شما رو به عقب هدایت میکنه رو بشناسید

ایجاد عادت سازنده بیشتر دشواره.فرمول عادت موثر در پست بعدی ,راهی عملی در جهت تبدیل عادت بد به تدابیر موفق رو به شما نشون میده

راهی دیگه برای شناسایی رفتارهای غیر سازندتون,پرسیدن افراد موفق هست.با افرادی که به اونها احترام میزارید و افرادی که دور و بر زندگیتون هستند و انسانهای موفق و شادی هستند به خوبی با اونها صحبت کنید.از اونها بپرسیدکه نظرشون در باره عادت بد شما چیه.اگه با ده نفرشون صحبت کردید و ۷ نفرشون گفتند که مثلا شما اکثر موقع به تلفن جواب نمیدی.دقت کنید رفتار بیرونی شما حقیقته در صورتی که برداشت درونی رفتارتون اغلب توهمی بیش نیست.

اگر پاسخ های کاملا صادقانه دیگران را آزادانه بپذیرید,میتونید به سرعت تعدیلاتی رو انجام بدید و عادت بد رو همیشه برطرف کنید.

نظام های عادات و باورتون حاصل محیط اطرافتان است

افرادی که با اونها معاشرت دارید و محیطی که در اون زندگی میکنید,بر رفتار شما تاثیر شدید می ذاره.فردی که در محیط منفی بزرگ میشه و کم کم در معرض بدرفتاریهای جسمی یا زبانی قرار گرفت, در مورد دنیا دیدگاهی داره متفاوت با دیدگاه کودکی که در خانواده گرم,پر مهر و حامی پرورش یافتست.

نظریات و درجات خود باوری در اونها متفاوته.محیطهای پر از خشونت ,اغلب ایجاد احساساتی از قبیل بی ارزشی و کمبود اعتماد به نفس برای بیان ترس ها میشه.اگه این نظام باور منفی به زندگی بزرگ سال انتقال پیدا کنه.میتونه هر گونه عادت غیر سازنده رو,مانند اعتیادبه مواد مخدر,فعالیتهای جنایت کارانه و ناتوانی در ساختن راه شغلی ثابت رو ایجاد کنه.

حتی اگه اونقدر بد اقبال باشی که گذشتتون پر از محرومیت بود,هنوز هم میتونید تغیراتی رو ایجاد کنید.و ممکنه تنها به یک نفر نیاز باشه که این دگرگونی ها رو به انجام برسونید.و اون هم یک مربی فوق العاده,معلم,روان درمانگر, و یا مشاور که میتونند اینده شما رو به گونه ای چشم گیر تحت تاثیر قرار بده.تنها شرط لازم اینه که شما به تغییر کردن متعهد بشید.وقتی آماده انجام دادن تغییرات بشید افراد مناسب بر سر راهتون قرار میگیرند که به شما یاری برسونند.تجربه به شخص بنده ثابت کرده که ضرب المثل انگلیسی معروف “هنگامی که شاگرد آماده باشد,آموزگار آشکار می شود” کاملا درسته

نصیحت شخصی من:

اگه میخواید تو زندگیتون واقعا ترقی کنید و در راه درست هدایت بشین ,برای خودتون یه استاد بگیرید.شاگرد یه استاد فوق العاده یا یه معلم فوق العاده و یا یه مربی فوق العاده بشید.و همیشه شاگردش باقی بمونید

یه چند لحظه فکر کنید.بهترین ورزشکارهای دنیا بهترین هنرمندان دنیا بهترین بازیگران دنیا و موفق ترین افراد موفق دنیا.همشون تو زندگی استاد فوق العاده داشتند.زمانی که این توصیه رو یکی از اساتید به من کرده بود .فکرمو تا هفته ها مشغول کرد. تا اینکه به دنبال یه استاد فوق العاده رفتم و بعد از ماه ها یه استاد عالی پیدا کردم که استاد زندگی من بود.ایشون استاد در زمینه علوم متافیزیک بودن و من این افتخار رو داشتم که یک سال به عنوان شاگرد در اختیارشون باشم.که متاسفانه به کشور دیگه ای رفتند.البته استادان زیادی داشتم.استاد ورزش استاد هنر استاد روانشانسی

وقتی بنا به دلایلی و یا بد اقبالی من, بین ما فاصله می افتاد.من دقیقا احساس میکردم در لبه پرتگاه هستم.اصلا بدون استاد نمیتونستم زندگی کنم. و یا حتی احساس میکردم نمیتونستم نفس بکشم.انسان با استاد خیلی سریع و راحت میتونه تمام قله ها رو یکی پس از دیگری طی کنه.اگه مانعی به وجو بیاد و یا اگر مسائلی و یا مشکلی در زندگی به وجود بیاد استاد راهنما و همیار شما میشه. و همیشه خوب رو از بد راحت تر تشخیص میدید.در مقابل تبلیغاتهایی که روزانه در همه جای اطرافمون ما رو مورد حمله قرار دادند,هیچ کدومشون نمیتونند ما رو گمراه کنند.استاد مانند سپری محکم در مقابل هجوم حمله بیرحمانه تبلیغات و مشکلات حفظ میکنه.

من فقط به شما پیشنهاد دادم.اتنخاب با خودتونه.البته راههایی مثل مطالعه و خود سازی هم هست که میتونه باعث پیشرفت و ترقی شما بشه.

لازم نیست که حتما استاد باید استاد اخلاق و معارف و یا عارف باشه.حتی یه استاد موسیقی هم شاید انقدر پر باشه که از صد تا اساتید دیگه هم بهتر باشند.کار شما اینه که استاد فوق العاد رو شناسایی و انتخاب کنید. و هیچ وقت او را ترک نکنید.

من در پست بعدی به شما خواهم گفت که چگونه عادت بد رو تغییر بدیم.که با یه فرمول سه مرحله ای میتونید با کمی تلاش عادات خوب را جایگزین عادات بد کنید

در نرم افزار اسرار المکشوف نسخه تعادل و نسخه ثروت دقیقا ۱۴ عادات فوق العاده معجزه گر و شاید بدون اقرار گفت که ۱۴ عادات فوق العاده شفا دهنده قرار دادم که شما با این ۱۴ نسخه هم تا اخر عمر از سلامت و جسمی شاد برخوردار میشید و هم ۵۰ سال به طول عمر خود افزایش میدید و هم با این عادات, ثروت و تخصص و شهرت را در زندگیتون ایجاد میکنید. فقط باید خودتونو باور داشته باشید و به تغییر کردن خودتون متعهد باشید.

همتونو به خدای بزرگ و متعال میسپارم .موفق باشید. یا حق

میتونید برای دانلود این دو نرم افزار روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود نرم افزار اسرار المکشوف نسخه های تعادل و ثروت

 

و یا به سایت زیر مراجعه فرمایید

www.inapply.com/asrar-almakshof

 

لینک دانلود مطالب همین پست به صورت pdf

 

 

.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

balatarin


cloob


Donbaler


viwio


Donbaleh


Twitter


Facebook


Google Buzz


Google Bookmarks


Digg


yahoo


Technorati


delicious

نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم