آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چهار عامل اصلی مانیه‌تیزم

0

عاملین مجرب به هنگام خواب کردن از چهار عامل اراده و نگاه، پاس و القا استفاده کرده معمولین را به خواب مصنوعی می‌برند، چون یادگیری عوامل مزبور برای مبتدیان و علاقه‌مندان این دانش لازم است؛ لذا به بیان و شرح انها می‌پردازم.

اراده نخستین عامل موفقیت در خواب مصنوعی است. مانیه‌تیزور باید دارای اراده تزلزل‌ناپذیر و ایمان کامل باشد، اعتماد به عملیات خود و ایمان به قدرت خویشتن توأم با یک اراده قوی است که معمول را به خواب می‌برد. اراده مظهر قدرت و نیروی خواستن و توانایی است.

نگاه و حرکت دست، عبارت از قدرت نیرومند کشش و جذب چشم­ها و مغناطیس بدن است، طرز نگاه و حرکات دست در موقع خواب کردن نقش بزرگی را بعهده دارد، چهارمین عامل نیز همانا تلقین و القاعاست که موضوع بحث ما می­باشد.

مانیه تیزروها از این چهارعامل در یک آن استفاده کرده و آن­ها را بکار می‌اندازند در نتیجه قدرت آنان بیشتر گردیده موفقیت­های بزرگی را تأمین می‌نماید تسلط بر نفس بدست آوردن نیروی حیاتی، مراعات بهداشت و طرز تغذیه، خواب و استراحت و ورزش و تنفس که در مباحث گذشته شرح آن­ها گذشت، مقدمه این چهار عمل اصلی بوده علاقه­مندان باید با مراعات درس­های گذشته این چهار عامل را تمرین کرده مشق­های آتی را بدون خستگی و اظهار یأس، با علاقمندی تمام و ایمان قوی انجام دهند تا موفقیت کامل بدست آورند.

 اراده

شارل ریشه نخستین بار در علم مغناطیس اراده را که از قوای عالی روانی است مطرح نمود، بدین ترتیب رکن اساسی این علم بصورت دانش جدید، مورد بحث قرار گرفت، این دانشمند ثابت کرد، مانیه تیزرو باید دارای اراده قوی و تزلزل ناپذیر باشد اولین عاملی که شخص را موفق بخوابانیدن معمول می­نماید، همانا اراده است، این قدرت را بحدی (سایت هیپنوتیسم دات آی آر)تقویت نموده که افکار و خیالات مطیع آن گردد،این موضوع در بعضی اشخاص فطری بوده احتیاجی به تمرین و مشق ندارد، ولی برای عده­ کثیری از مردم، جمع کردن حواس از مشکل­ترین کارها بوده و محتاج تمرین و تلقین بنفس می­باشد.

اراده باید طوری تربیت شود که، هیچ کاری بدون دخالت آن صورت نگیرد بایستی اراده در گفتار و کردار حتی در افکار و خیالات شخص دخالت داشته هیچ عملی بدون مطالعه و بررسی آن انجام نگیرد، از طرف دیگر در اتخاذ تصمیم رعایت شجاعت و سرعت لازم می­باشد.

اراده را باید حاکم بر دیگر قوای روانی ساخته و این نیروی بزرگ تحریک بدن  را با تمرینات لازم تقویت نمود.

برای روشن شدن موضوع تا آنجائی که احتیاج داریم و مورد لزوم است لازم می­آید، بگویم، در فعل ارادی چهار مرحله را می­توان تشخیص داد بشرح زیر:

۱- تصور: موضوعی که روی آن می­خواهیم اراده کنیم، باید موجود باشد تا اراده بدان تعلیق گیرد، یعنی هدف و غرض باید تصور شود، نیل بدان از خاطر بگذرد، زیرا باغراض مختلف یا مخالف هم، از حرکاتی که برای انجام و فعلیت دادن بغرض منظور باید صورت گیرد، جلوگیری می­کند، پس مقدمه هر فعل ارادی را می­توان خود داری از حرکت و فعل دانست.

۲- تأمل: این مرحله در افعال ارادی ممکن است از لحاظ زمان طولانی و یا کوتاه باشد که بستگی با نوع فعل دارد، بعبارت روشن­تر، بین تصور و صدور کاری برای تأمل فاصله‌ای است که نباید زیاده از حد لزوم طولانی باشد تا دلیلی بر بی تصمیمی شخص محسوب گردد. این مدت برای بررسی و رسیدگی دلایل و مقایسه و مقابله هرکاری با کارهای دیگر و ترجیح و برتری دادن یکی از آن­ها بر دیگری‌ها لازمست، مثلا برای انتخاب کوتاه­ترین فاصله بین دو نقطه مبدأ و مقصد تردیدی که حاصل می­شود مطالعه­ای که انجام می­گیرد، مرحله تأمل را  تشکیل می­دهد.

۳- عزم: پس از پایان مرحله تأمل عزم صورت می­گیرد، چنانچه قاطع باشد از مظاهر شخصیت بوده و ابتکار ارداه در این مرحله جلوه­ گری مینماید، مرحله عزم است که قدرت شخص را در انجام کار بمنصه ظهور می­رساند.

۴- اجراء: پس از مرحله عزم بالضروره مرحله­ ای اجراء است. که در آن فعل ارادی صورت خارجی به خود گرفته و کامل می­شود، چنانچه در این مرحله موانعی پیش آید، رفع آنها از توانایی و قدرت فاعل خارج باشد، از اهمیت و ارزش فعل ارادی کاسته نخواهد شد. این مرحله نیز ممکن است کوتاه باشد که در این صورت فعل ارادی به آسانی انجام خواهد گرفت، موضوع به صورت سهل پایان خواهد یافت، ولی گاهی نیز ممکن است محتاج به وقت طولانی و کوشش بسیار باشد، در این صورت باید متمادیاً و بدون قطع، از تمایلات مخالف ان جلوگیری به عمل آید مکرر در مکرر تصمیم اتخاذ شود.

با توجه به موضوعات فوق «فعل ارادی و مراحل آن» باید سعی نمود تا تمرینات و مشق­های مختلف بدون قطع و متمادی اجرا گردد، اراده را در تمام آنها دخالت داده از تمایلات مخالف دستورات جلوگیری کرده با تصمیم و عزمی راسخ به کار خود ادامه داده هیچ وقت تلقین به نفس را فراموش ننمود.   

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم