آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

پایه­ گذار مکتب یوگا

0

پایه­ گذار مکتب یوگا

پایه­ گذار مکتب یوگا دانشمندی به نام پتنجلی بوده که در حدود دو قرن قبل از میلاد می­ زیسته است.

دکتر تاراچند سفیر کبیر سابق هند در ایران در مقدمه کتاب اوپانیشاد (سر اکبر) می­نویسد: زندگانی نفس همواره مشوش و بی­قرار و مقرون عدم رضایت است، زیرا به رنج­های پنجگانه زیر گرفتار است:

۱-    بشر در جهل و  اشتباه است.

۲-    به لذایذ علاقمند است.

۳-    از چیزهای نامطبوع متنفر است.

۴-    عاشق زنده ماندن است.

۵-    از مرگ می­ترسد.

فقط به وسیله ریاضت­های تعیین شده در مکتب یوگا می­توان بر پنج عامل یاد شده بالا چیره شد. یعنی بعد از سال­ها ریاضت بشر حالتی پیدا می‌کند که بر جهل و اشتباه پیروز می­شود، علاقه­ ای به لذات ندارد  و تمایلاتش از بین می­رود، توجهی به زنده ماندن ندارد و از مرگ نمی ­ترسد، چنین انسانی آن­چنان اراده­ ای قوی دارد که هر لحظه پر از نشاط و سرور است زیرا کسی که غم مردن را نمی­خورد غم هیچ چیز را نخواهد خورد.

برای بدست آوردن سلامتی روحی و جسمی کامل یا به عقیده پتنجلی برای دست یافتن به نیروی بزرگ طبیعت تمرینات یا ورزش­های زیر باید انجام شود:

۱-    ریاضت و روزه گرفتن.

۲-    حالت­های بدنی – اعضای بدن را به وضعی سخت نگاه داشتن.

۳-    کنترل و حبس تنفس.

۴-    کناره­ گیری از شهوات و تمایلات.

۵-    تمرکز افکار یا غلبه بر دماغ.

۶-    از کار انداختن حواس ظاهر و باطن.

۷-    توجه ثابت به یک چیز خاص.

۸-    تعمق و عرفان یا محو شدن در او.

شخص یوگی یا جوگی علاوه بر انجام تمرینات عملی فوق بایستی صفات اخلاقی زیر را در خود پرورش دهد.

۱-    ظلم و ستم نکنید.

۲-    صدیق و راستگو باشد.

۳-    دزدی نکند.

۴-    پاکدامن و عفیف باشد.

۵-    از کسی چیزی قبول نکند.

آینــه­ ات دانـــی چــرا غماز نیست            

زانکه ز نگار از رخش ممتاز نیست

رو تــو ز نگــار از رخ خود پــاک کـن            

بـعــد از آن، آن نـــور را ادراک کـن

در زندگی اجتماعی امروز ما در حال حاضر عملاً کمتر کسی قادر است صدیق و راستگو باشد، دزدی نکند عفیف و پاکدامن باشد و از کسی هدیه ­ای نپذیرد، به نظر من این چیزها اگر محال نباشد، بسیار نادر است.

در مورد هشت نوع دستورالعمل یاد شده نیز لزومی ندارد تماماً عمل شود زیرا کسی احتیاج ندارد، چهل روز در زیر خاک بخوابد یا در آتش راه برود و یا اسید سولفوریک بخورد بنابراین فقط عمل کردن به دو نوع آن که یکی تمرینات تنفسی خاص است و دیگری حالات خاص بدنی کافی است که در بخش های بعدی سایت(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) تحت عنوان فن هیپنوتیزم دستورات کافی خواهم داد.

این دو نوع تمرین امروزه در تمام آمریکا و اروپا متداول است و نتایج درخشان و اعجازانگیزی در معالجات روانی و آرامش فکر به بار آورده است.

دکتر روگر پزشک معروف آلمانی در مجله «اشترن» می­نویسد. «یوگا در زبان سانسکریت به معنی تمرکز نیرو است و تمرکز نیرو در اصطلاح هندی یعنی تمرکز فکر و حواس؛ امروزه در تمام اروپا باشگاه­هایی برای تعلیم این ورزش جدید و شفابخش باز شده است و میلیون­ها نفر مشغول فراگرفتن آن هستند» زیرا زندگی ماشینی و پر از شتاب امروزی بر اعصاب بشر دائماً شلاق می­زند و انرژی او را مثل زالو می­مکد.

به کمک ورزش­های یوگا، تمرکز فکر و نیروی حیاتی زیاد می­شود، در نتیجه شخص نه تنها می­ تواند هر نوع فکر مزاحم را نابود کند، بلکه می­تواند همیشه روحیه­ ای پر از سرور و نشاط داشته باشد.

دکتر روگر می­گوید: منظور از ورزش­های یوگا تقویت نیروی معنوی است. یک نفر یوگی با تمرین و ممارست قدرت تمرکز فکر و تخیل خود را زیاد می­کند، تا جایی که به کمک تمرکز فکر می­تواند به یک مرحله از هیپنوتیزم به وسیله خود برسد و در این موقع است که عجیب­ترین نتایج یوگا ظاهر می­شود، یعنی فرد می­تواند اعمال غیرارادی اعضاء مختلف بدن خود را به اعمال ارادی تبدیل کند، یعنی یوگی می­تواند در اثر قدرت تمرکز به دلخواه ضربان قلب خود را زیاد یا کم کند. و یا در مقدار ترشحات معده تغییر بدهد.»

ادامه دارد…(بخش یوگا درمانی)

****************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

*****************************

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم