آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هیپنوتیزم کردن اساتید قدیم

0

هیپنوتیزم کردن اساتید قدیم

هیپنوتیزم از کلمه‌ی رومی “اوپنوس” که به معنای خواب باشد مشتق گردیده. این دانش  از زمان‌های  قدیم مورد استفاده بعضی از اشخاص قرار گرفته و  در قرون وسطی به کلی فراموش گردیده بود فقط روحانیون  از آن استفاده می کردند. نخستین بار در ۲۰ ژوئن ۱۸۴۲ “دکتر برد” این واژه را به کار برده و بانی طریقه هیپنوتیزم معرفی شد.  در صورتی که غیر از ایشان در هندوستان از ان استفاده می‌کردند، ولی به صورت علم و دانش در نیامده بود.

دکتر برد، ثابت کرد اشخاص را می‌توان بدون پاس خواب کرد، به طوری که روی انان عمل جراحی انجام داد،  در این قسمت تجربیات زیادی انجام داده به موفقیت‌های بزرگی  نائل شده  و نتایج خوبی به دست آورد تا این‌که اساس هیپنوتیزم را پی‌ریزی کرده است.

دکتر “جمس” با معطوف کردن نگاه معمول به یک شیئ براق  و روشن ، ایجاد  خواب می کرد. در این حالت شخص خوابیده کاملاً  مطیع اراده عامل بوده هر دستوری عامل صادر نماید انجام می‌دهد، بدین وسیله این جراح ثابت کرد به غیر از اراده و نیروی مغناطیسی، می‌توان با وسایلی خواب مصنوعی را به وجود آورد، بدین ترتیبکه با نگاه به یک دکمه درخشان، معمول را می‌ خوابانید. ابتدا آن را روی پیشانی معمول قرار می‌داد در نتیجه خیره شدن بدان، خستگی فوق‌العاده در شخص ایجاد می‌شد بعداً طرز عمل را تغییر داد. شیئ درخشان به فاصله ۲۵ تا ۴۵ سانتی‌متری مقابل چشمان معمول قرار داده تأکید می‌کرد با اراده به آن نگاه کند. پس از چندی چشم‌های معمول خسته گردیده پلک‌هایش  بسته می‌شد و به خواب می‌رفت. به هنگام بیدار کردن به چشم‌های  معمول فوت می‌کرد و از خواب بیدار می‌نمود.

با توجه به معلوماتی  که راجع به بانی هیپنوتیزم داده شد، در آن زمان به اظهارات و معلومات “جمس برد” ارزشی قائل نشدن تا “لیه بو” نام موضوع را به اهمیت فعلی خود رسانید.

“لیه بو” و “شارگو” در این علم زحماتی کشیده و فعالیت‌هایی کردند که این دانش را از نظر علمی به مرتبه‌ی بالاتر از مانیه‌تیزم رسانیدند. اکنون طرفداران آن بیشتر از معتقدین به علم مانیه‌تیزم می‌باشند. در حقیقت هیپنوتیزم شاخه‌ای از مانیه‌تیزم بوده و مغناطیس شخصی اعم و عالی و هینپوتیزم اخص و دانی می‌باشد.

باید توجه داشت این علم  شریف برای به رقص آوردن معمولو  اداء در آوردن و تفریح تماشاچی‌های  سالن نمایش  نمی‌باشد، بلکه بهترین وسیله برای تزئید و توسعه و رشد قوای ضمیر مغفوله و نیروی تفکر و  تعمق  و تقویت اراده و سیستم اعصاب  محسوب است.

هیپنوتیزم حالتی است که تا کسی خود را تسلیم آن نکند به آن حالت نمی‌افتد، هیچ کارشناسی هم قادر نیست وی را به خواب برد. عاملین  هیپنوتیزم می‌گویند: ای دردمندان و بیماران که علاج و بهبودی خود را خواهانید تا تسلیم و تحت تأثیر من قرار نگیرد، خودتان را آماده خواب ننمایید معالجه و تداوی نخواهید شد.

هیپنوتیزم یک حالت فکری بوده و بزرگ‌ترین عامل در ان خود معمول می‌باشد،به همین جهت همیشه در عملیاتی  که انجام داده‌ام، میل و رضای معمول را خواسته و با نظر وی خواب کرده‌ام. هیچ وقت نباید تصور نمود مانیه‌تیزم با هیپنوتیزم عبارت از مبارزه‌ی دو فکر بوده و یا این‌که مقابله‌ی دو اراده عامل و معمول می‌باشد، هر کس چنین فکری می‌کند کاملاً در اشتباه است.

بدین ترتیب با رضایت خود معمول، عده معدودی را می‌توان به خواب برد به طور کلی  در هیپنوتیزم تا شخص معمول آماده خواب نشود، خواب کردن وی محال و  غیرممکن خواهد بود.

هیپنوتیزم حالتی است که عاملین به وسیله اسباب  در معمولین ایجاد می‌نمایند. ساده‌ترین وسیله چشم است . هرگاه معمولی را روی صندلی مقابل خود بنشانید، به چشم‌های وی نگاه کنید و به خواب برود، یک عمل هیپنوتیزمی انجام داده‌اید. از قدیم‌الایام  جادوگران و ساحران از ان استفاده کرده و به وسایل مختلف مردم را خواب می‌کردند  از ان جمله می‌توان وسایل زیرین را شرح داد.

پارچه‌ی سفیدی را روی میزی پهن می‌کردند، تنگ بلوری پر از آن روی آن قرار می‌دادند. چراغی نیز در پشت شیشه گذاشته روشن می‌کردند، معمول چشم‌های خود را به نقطه روشن آن می‌دوخت پس از چند دقیقه نگاه، به خواب می‌رفت.

در وسط بشقاب سفید چینی، نقطه‌ی سیاهی را رسم کرده با مالیدن روغن آن را براق و روشن می‌نمودند. معمول نگاه خود را به آن معطوف کرده و خواب می‌رفت، یا این‌ که(سایت هیپنوتیسم دات آی آر)حبابی را پر از روغن نموده از ان استفاده می‌کردند، یا با گذاشتن  نقطه‌ی سیاهی روی ناخن انگشت ابهام، معمول رابه خواب می‌بردند.

در تمام این نوع وسایل خوابرو موقعی که نگاه معمول به نقطه ی سیاه یا روشن معطوف می‌شد بعد از چند دقیقه در چشم‌هایش خستگی ایجاد شده پلک‌ها به سرعت به هم می‌خورد، بعداً به خواب می‌رفت. برای این که این اعمال به آسانی صورت گیرد برای جلب نظر با توجه به موضوع مسأله تلقین‌پذیری، به عملیات خود جنبه‌ی مذهبی داده و عطر و  بخور و غیره می‌سوزانیدند تا بیشتر  توجه معمولین را جلب نمایند.

اکنون اسباب‌هایی که در هیپنوتیزم به کار برده می‌شود عبارت از آینه گردان، حباب هیپنوتیک، چراغ‌های پرنور می‌باشد. اشخاص مبتلا به امراض عصبی استعداد زیادی به هیپنوتیزم شدن داشته از آنان بهتر می‌توان استفاده کرد و هیپنوتیزورهای مشهور بیشتر از وسایل خواب که در بالا متذکر شدم استفاده نمی‌کند، حتی  از چشم‌های خودشان نیز صرف نظر کرده با عطف نظر معمول با یک سکه براق یا سقف اتاق و تلقین، خواب ایحاد می نمایند.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم