آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هاتا یوگا آسانا متوسطه خم شدن به جلو وضعیت کشش پشت

0

هاتا یوگا آسانا متوسطه خم شدن به جلو وضعیت کشش پشت

 

242

روی زمین بنشینید.پاها را به طرف جلو دراز کرده,دستها را روی زانوها بگذارید.
این وضعیت شروع است.
تمام بدن را شل کنید.
فکر خود را روی عضلات پشت متمرکز نمایید.بدن را از ناحیه کمر به آرامی به سمت جلو خم کرده,سعی کنید انگشتان شست پا را بگیرید .چناچه انجام این کار در مرحله اول امکان پذیر نیست,می توانید دستهای خود را روی ساق پاها یا حتی رانها قرار داده,بدن خود را بدون اینکه کوچکترین فشاری به خود بیاورید به جلو خم کنید.حال در وضعیتی که کاملا راحت هستید برای مدتی توقف کرده,پشت خود را کاملا شل و رها سازید.سپس دستهای خود را کمی بیشتر به سمت جلو برده,به همان نسبت بدن خود را نیز بیشتر خم کنید.دقت کنید که پاها از ناحیه زانو خم نشوند چون یکی از اهداف انجام این آسانا کشیده شدن رگهای پشت پاست.شما بعد از مدتی به همین ترتیب این آسانا را انجام دادید قادر خواهید شد که پاهای خود را با سر و در مرحله نهایی با چانه لمس کنید.
توجه:کاملا دقت کنید که خم شدن به سمت جلو به طور ناگهانی انجام نشود.در هر مرحله که توقف کردید برای مدتی در آن حالت باقی مانده,در این مدت دم و بازدم خود را خیلی آرام و عمیق انجام دهید.در هر مرحله که احساس ناراحتی کردید بدن خود را به سمت عقب بکشید و در آن حالت توقف نمایید,سپس خیلی آرام و کمی بیشتر بدن خود را به طرف جلو خم کنید.
تنفس:دم,در وضعیت شروع.
بازدم,هنگام خم شدن به جلو.دم,در موقعیت ثابت.
بازدم,موقع آوردن دستها و نیم تنه روی پاها.
در پایان وضعیت,تنفس آهسته و عمیق یا حفظ تنفس در بیرون برای یک زمان کوتاه.
دم,موقعی که به وضعیت شروع بر می گردید.
زمان:مبتدیان باید این تمرین را با۵ دور شروع کنند و در وضعیت پایانی توقفی کوتاه داشته باشند.بعد با مهارت بیشتر ممکن است ۵ دقیقه در وضعیت بمانند.
آگاهی:فیزیکی-روی شکم,وانهادگی عضلات کمر یا جریان کند تنفس.
روحی-روی چاکرای سواد هیستانا.
مطابقت:این تمرین همراه با تمرین های خم شدن به پشت مانند چرخ,کبرا و ماهی انجام شود.
ممنوعیت:مبتدیان به دیسک و سیاتیک از انجام این تمرین محروم اند.
فایده:باعث کشیده شدن تاندونهای پشت زانو می گردد و انعطاف پذیری مفصل لگن را بیشتر می کند.باعث تنظیم و ماساژ احشای شکمی و لگنی می گردد به خصوص کبد,طحال,کلیه ها و غدد آدرنال.وزن اضافی این مناطق را از بین برده,باعث تخفیف بیماریهای دستگاه ادراری-تناسلی می گردد.باعث افزایش گردش خون در اعصاب و عضلات مهره ها می گردد.
جهت درمان بماریهای زیر توصیه شده است:افتادگی مقعد,اختلالات قاعدگی,کم کاری کبد,دیابت,زخمهای روده,مشکلات کلیوی,برونشیت و ائوزینوفیلی.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هاتا یوگا آسانا متوسطه خم شدن به جلو وضعیت کشش پشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم