آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

ناراحتی فکر ناشی از نداشتن تمرکز فکر است

0

ناراحتی فکر ناشی از نداشتن تمرکز فکر است

بهترین وضع درک ناراحتی فکری شب هنگام خوابیدن است، کسانی که تمرکز ندارند، شب­ها نمی­تواند بخوابند از این پهلو به آن پهلو می­غلطند. سردرد می­گیرند، تشویش و اضطراب دارند، تا نیمه شب در رختخواب بیدار می­ماند زیرا این عده به دلائل بسیار زیادی قادر نیستند فکر خود را متمرکز سازند، به عبارت دیگر ازاده و اختیار فکرشان به دست خودشان نیست، فکر آن­ها به هر کجا که دلشان بخواهد می­رود، دنبال گرفتاری­های مادی و معنوی روزانه، شکست­ها، عشق­ها، آرزوی موفقیت­ها اشتباهات گذشته و حال، امیدهای آینده، و بسیاری از خواسته­ هایی از این قبیل در رختخواب فکر آن­ها را به خود مشغول می­کند، این حالت به مرور عادت شده و بیماری مزمن بی­خوابی به وجود می­آید.

رفع بی­خوابی به وسیله تمرکز فکر

اگر این عده بتوانند فکر خود را به یک نقطه متمرکز و متوجه کنند بی‌خوابی‌شان رفع می­شود مثلاً ضربان نبض خود را بگیرند و با دقت گوش بدهند و یا تمام عضلات خود را شل کنند و سعی کنند ضربان قلب خود را(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) بشنوند و به آن گوش بدهند، متأسفانه اکثراً قادر نخواهند بود این کار را بکنند، زیرا ایجاد تمرکز فکر هم احتیاج به تمرینات قبلی دارد یعنی بایستی چندین شب تمرین و تکرار شود، گرچه از طریق هیپنوتیزم به سهولت این قبیل ناراحتی­های فکری از بین می­رود.

نباید فراموش کرد، که همه بی­خوابی شب­ها فقط به علت تشتت و پراکندگی فکر نیست ممکن است علل دیگری هم داشته باشد.

به طور کلی کسانی که دارای تشتت و پراکندگی فکر هستند نه تنها هنگام خواب بلکه مواقع بیداری هم مضطرب و ناراحت هستند؛ زندگی برایشان بیهوده و رنج ­آور است، نشاط و سرور ندارند، زورکی کار می­کنند، زورکی درس می­خوانند، زورکی می­خندند، زورکی تفریح می­ کنند، اصلاً زورکی زنده هستند.

در مبحث معالجه بیماری روانی از طریق هیپنوتیزم در خصوص تمرینات تمرکز فکر و معالجه ناراحتی­ های ناشی از تشتت فکر بیشتر بحث خواهم کرد و راهنمایی­های لازم را خواهم نمود.

تا این جا فهمیدیم که تمرکز فکر یعنی چه و چقدر در زندگی روزانه مهم و قابل اهمیت است، حالا ببینیم عقیده دانشمندان و صاحب دلان درباره تمرکز فکر چیست؟

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم