آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

مغز در حالتهای عادی و هیپنوتیزم

0

چند تصوری که در این صفحات مشاهده می‌گردد به خوبی حالت تمرکز مغز را نشان می‌دهد.

مغز در حالت عادی و بیداری

 در این حالت فقط تعداد کمی (در این تصویر سه واحد از واحدهای ذهنی تحت تأثیر تلقین  قرار می‌گیرند.بنابراین اثر تلقین بسیار ضعیف است به طوری که در این شکل دیده می‌شود واحدهای نیروی فکری در همه فضای ذهن پراکنده هستند و تلقین که از خارج، مانند اشعه‌ای وارد فضای مغز می‌شود فقط تعداد کمی را می‌تواند در بر بگیرد.

382

مغز در  حالت هیپنوتیزم

در حالت هیپنوتیزم، تمام واحدهای نیروی فکری در یک جا متمرکز و جمع می‌شوند به نحوی که در این شکل دیده می‌شود تمام نیروهای مغز تحت تأثیر تلقین قرار می‌گیرد و مغز جز به تلقین به هیچ چیز دیگری توجه ندارد. حتی درد را احساس نمی‌کند.

283

حالت مغز بعد از هیپنوتیزم

به طوری که در این شکل دیده می‌شود،‌واحدهای مغزی یعنی نیروی مغزی بعد از خارج شدن از حالت هیپنوتیزم دوباره پراکنده می‌شوند ولی هر واحدی مقداری از تلقین را همراه خود دارد.

این سه تصاویر به خوبی نشان می‌دهند که هیپنوتیزم «خواب» یا حالتی از ناخودآگاهی نیست، بلکه هیپنوتیزم حالت «فوق تمرکز» مغز است. و این تصاویر نشان می‌دهند که چرا قدرت تلقین در حال هیپنوتیزم خیلی زیادتر از حالت بیداری است.

284

استفاده‌ای مهم از تمرکز فکر در امور اجتماعی

از مطالعه مبحث تمرکز فکر به این نتیجه می‌رسیم که در صحنه اجتماع در مقابل افراد و اشخاص، تنها سخنان صحیح و استدلال برای مجاب کردن دیگران کافی نیست. اثر سخنان ما در طرف مقابل بسته به این است که تا چه اندازه قبلاً فکر طرف مقابل را متمرکز کرده‌ایم به(سایت هیپنوتیزم دات آی آی) عبارت دیگر تا چه درجه و اندازه طرف مقابل خود را هیپنوتیزمکرده‌ایم. هر چه بیشتر فکر شنونده خود را متمرکزتر کرده باشیم، به همان اندازه صحبت‌های ما بیشتر در وی اثر خواهد کرد.

مطالبی که در ذیل نوشته می‌شود تازگی دارد. گردانندگان احزاب، وکلای مجلس، سخنرانان و بالاخره وزراء و وکلاء شاید از دانستن این نکته تازه بی‌نیاز نباشند.

 اگر بخواهیم سخنان ما عمیق‌تر در ذهن شنونده فرو رود باید قبلاً فکر  شنونده را بیشتر متمرکز کنیم.

اگر یکی از روسای احزاب یا یکی از استادان بزرگ سخن در  جلسه سخنرانی برای شنوندگان صحبت کند، ممکن است به طور کلی شنوندگان فقط  مطالب را جذب کنند، ولی اگر شنوندگان قبلاً هیپنوتیزم شوند احتمال دارد مثلاً   و شاید  مطالب را جذب کنند.

پس سخنران زرنگ و دانشمند کسی است که قبل از شروع به سخنرانی و قبل از بیان مطالب اصلی شنوندگان رزا هیپنوتیزم و یا به عبارت دیگر فکر آنان را «متمرکز» نماید.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم