آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

عقیده عرفا و متصوفین شرقی درباره تمرکز فکر

0

عقیده عرفا و متصوفین شرقی درباره تمرکز فکر

*ریاضت کشیدن فکر را متمرکز می­کند، و تمرکز فکر اعجازآفرین می­شود.

* «یوگا» چیست؟ یوگا نوعی ورزش هندی است که فکر را متمرکز ، جسم و روان را سالم، نگرانی­ها و گرفتاری­های زندگی را محو و نابود می­کند.

* بین تمرکز فکر و هیپنوتیزم چه رابطه­ایست؟

شما شاید درباره ریاضت کشیدن هندی­ها و دراویش ایرانی سخنانی شنیده باشید، لااقل می­ دانید که ژنده پیل در اثر ریاضت کشیدن می‌توانست کارهای عجیب و غریبی انجام دهد مثلاً بادام را تبدیل به ملخ، آب را تبدیل به آبگوشت کند و افکار دیگران را بخواند.

عده­ ای از دانشمندان هستند به نام عارف و صوفی که این ها عقیده دارند، برخی از انسان­ ها با ده پانزده و یا بیست سال ریاضت کشیدن می­توانند هر چه بخواهند و اراده کنند انجام دهند، می­توانند دست به معجزه و کرامات بزنند.

منظور از ریاضت کشیدن انجام یک سری ورزش­های مخصوص جسمی و روحی است که تمرکز فکر را زیاد می­کند. وقتی انسان تمرکز فکرش زیاد شد، هر لحظه که فکر خود را متوجه انجام عمل نماید آن عمل خود به خود انجام خواهد شد.

  • این گفته­ ها تا چه حد صحیح است؟
  • با علم امروز چطور می­توان تطبیق داد؟
  • چطور می­توان آزمایش کرد و نتیجه گرفت؟

پانزده یا بیست سال، گرسنه و تشنه و بی­لباس و بی­جا و مکان در کوه­ها و غارها زندگی کردن و ریاضت­ کشیدن، آیا احمقانه نیست؟ تازه معلوم نیست بتوان نتیجه گرفت؟ زیرا اگر هزار نفر شروع به این قبیل(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) ریاضت کشیدن کنند، ممکن است یک نفر ساختمان عصبی و جسمانی­ اش طوری باشد، که به حداقل نتیجه­ ای برسد.

به هر حال این ادعا حد اعلای اغراق­ گویی درباره تمرکز است. اجازه دهید کمی پایین­تر بیاییم، در حدی که ببینیم، لمس کنیم، آزمایش کنیم و همه نتیجه بگیریم. یکی از روش ­هایی که به نام سرّ بزرگ نامیده شده و موجب می­شود که تمرکز فکر شدید ایجاد کند اعمال و حرکات بخصوصی است که مخترع یا کاشف آن­ها هندی­ها بوده ­اند، و ما این قبیل حرکات و اعمال عضوی را تحت مبحث یوگا مطالعه می­کنیم.

ادمه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم