آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

عقیده طرفداران تمرکز فکر در ماهیت هیپنوتیزم

0

عقیده طرفداران تمرکز فکر در ماهیت هیپنوتیزم

اگر به جیب  تفکر فرو کنی سر را

گذشته‌های بقا را قضا توانی کرد

 

  • داستان بچه گربه‌ای که روی سینه‌اش عدد ۱۹۲۱ نقش بسته بود.
  • شباهت نوزاد به  مجسمه سیاه کلیسا
  • به علت تمرکز فکر وقتی سر ارشمیدس  را بریدند متوجه نشد.
  • هنگام تمرکز فکر تیر را از پای حضرت علی (ع) خارج کردند.
  • تمرکز فکر روزولت
  • داستان بلور ساز و تمرکز فکرش
  • تمرکز فکر  عامل اصلی هیپنوتیزم است.

 مبحث اول- تمرکز قوای فکری یعنی چه؟

شما حتماً تا به حال دیده اید وقتی  که گربه‌ای در کمین موش می‌نشیند  چه وضع و حالتی به خود می‌گیرد. گوش‌های خود را تیز می‌کند، چشم‌هایش را گشاد و گرد می‌نماید و بدون مژه زدن مراقب سوراخ موش می‌شود.

گربه در چنین حالتی به هیچ چیز فکر نمی‌کند مگر فقط به هدفش البته، اگر قبول کنیم که گربه قدرت فکر کردن دارد.

شما هم اگر هنگام مطالعه یا انجام کاری فکرتان فقط متوجه  آن کار یا آن مطالعه باشد می‌گوییم دارای تمرکز فکر هستید، ولی اگر هنگام مطالعه کاری فکرتان به جاهای دیگر می‌رود، می‌گوییم تمرکز فکر ندارید، بلکه تشتت فکر دارید.

تمرکز  فکر یعنی جمع کردن فکر بر روی یک نقطه یا بر روی یک موضوع، شما وقتی شطرنج بازی می‌کنید و تمام فکرتان متوجه بازی شطرنج است، می‌گوییم  تمرکز فکر دارید.

تشتت فکر: تشتت فکر یعنی پراکندگی فکر، مثلاً شما وقتی کتب درسی خود را مطالعه می‌کنید ولی فکرتان به جاهای دیگر و به دنبال موضوعات دیگر می‌رود و مطلب کتاب را نمی‌فهمد می‌گوییم تشتت فکر دارید، یعنی قادر نیستید فکر خود را یک جا جمع کنید، دائماً فکرتان به دنبال وقایع و حوادث دیگر زندگی  خصوصی یا عمومی می‌رود.

داستان گربه‌ای که روی سینه‌اش عدد ۱۹۲۱ منقوش بود.

«موسیو داویکو» خباز شهر ‌« نیسی» گربه‌ای داشت. این گربه  حامله شد و بچه‌ای زایید، در وسط سینه این بچه گربه علامت اعداد ۱۹۲۱ نقش بسته بود، این اعداد با دست نوشته نشده بود، بلکه به طور طبیعی(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) هنگام زاییده شدن وجود داشت.برای امتحان و بررسی عدد ۱۹۲۱ روی سینه بچه گربه کمیسیونی تشکیل شدو  این کمیسیون عبارت بود از یک دکتر دامپزشک به نام «موسیو دوکت» و آقایان «بوگذانوف»، «بیزت»، «پروزوز» که علامت فوق را با دقت هر چه تمام‌تر  مشاهده و بررسی و صحت  آن را تصدیق کردند. چندین عکس هم از عدد روی سینه بچه گربه برداشته شد که به طور وضوع ارقام ۱۹۲۱ را نشان می‌داد.

علت:

 وقتی کمیسیون مربوطه از مادام «داویکو» صاحب بچه گربه درباره علت این اعداد روی سینه گربه سوال و تحقیق شد، چنین جواب داد:

هنگامی که مادر  این بچه گربه اوایل حاملگی را طی می‌کرد، روزی موشی را دنبال کرد و آن موش به پشت کیسه پر از آردی پناه برد، گربه از شکار آن موش مأیوس و منصرف نشد، همین‌که خواست در امتداد همان مسیر جستن کند و هر طور  هست شکارش را به چنگ بیاورد، من فوری از ترس این‌که(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) مبادا هنگام جستن پنجه و چنگال گربه کیسه را پاره کرده و آردش به زمین بریزد، لذا کیسه خالی دیگری که در دسترس خود داشتم برداشته روی آن کیسه پر از آرد انداختم، گربه با آن که مزاحمتی در صید شکارش روی داد معذالک دست از تعقیب برنداشت، در همان کمینگاه روی یک صندلی نزدیک آن کیسه نشست و چشم‌هایش را به آن کیسه رویی که من تازه انداخته بودم، دوخته بود و این ارقام روی آن کیسه منقوش بود.

واقعه بالا  که از یک مجله  نقل شده تا چه حد می‌تواند درست باشد؟ علم امروز تا چه میزان  می‌تواند آن را تأیید کند و کیفیت آن را چگونه تشریح می‌نماید؟

به هر حال در این واقعه معجزه تمرکز فکر کاملاً مشهود است، زیرا گربه حامله با تمام وجود چشم‌هایش را به اعداد ۱۹۲۱ دوخته بود، در نتیجه این اعداد روی سینه بچه وی نقش می‌بندد. البته نمی‌توان قبول کرد که این یک قاعده کلی است به این معنی که نمی‌توان قبول کرد که اگر هر گربه حامله‌ای به عدد معینی خیره شود حتماً این عدد در روی سینه بچه وی نقش  خواهد بست.

ادامه دارد. . .(بخش ماهیت تمرکز فکر)

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم