آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

شباهت نوزاد به مجسمه کلیسا,ماهیت تمرکز فکر

0

شباهت نوزاد به مجسمه کلیسا

«لی  بولت» می‌گوید در کلیسای دهی مجسمه‌ای از پیشوایان مقدسه بود و جوانی که به آن کلیسا می‌آمد شباهت فوق‌العاده‌ای به آن مجسمه داشت. پس از تحقیقات معلوم شد که مادرش در زمان حاملگی وی همیشه به آن کلیسا رفته و نظر به آن مجسمه می‌دوخته و آرزو داشته که بچه‌اش شبیه آن شود.

در واقعه دیگری مادری حامله از عکس دختر بچه مو طلایی خوشش می‌آید آن را از بازار خریده، به دیوار خانه نصب می‌کند و هر روز به آن عکس نگاه می‌کرده و آرزو داشته که بچه‌اش مانند آن عکس رنگی زیبا و موهای طلایی داشته باشد. در نتیجه بعد از وضع حمل همان‌طور می‌شود که می‌خواسته است.

نشنیدن هنگام تمرکز فکر:

در واقعه‌ی ذیل موسیو «بلانش»‌در میان عده‌ای از دوستان نشسته و مشغول مطالعه است و چون تمرکز فکر دارد صحبت‌هایی را که راجع به وی می‌کنند نمی‌شنود.

«موسیوبلانش» در بین جمعی از دوستان خود که همه گرم صحبت بودند غرق مطالعه و خواندن کتاب بود، یک مرتبه که تلفظ اسم خود را شنید توجهش بیدار شده از دوستان خود سئوال نمود چه موضوعی است و از من چه می­گفتید؟

این واقعه نشان می­دهد، که اگر شخصی در هنگام مطالعه تمرکز فکر داشته باشد صحبت­های اطرافیان حتی سایر صداها را نمی­شنود، ولی نباید فراموش کرد که شعور باطن چنین شخصی همه مطالب را مانند نوار ضبط می­کند، کما این که وقتی موسیوبلانش را هیپنوتیزم نمودند در حال خواب مصنوعی تمام مکالمات را از ابتداء تا انتها همه را بازگو کرد.

تمرکز فکر ارشمیدس– کمتر کسی است که طرز مرگز ارشمیدس ریاضی­دان بزرگ را نداند، سپاهیان رم با کشتی­های جنگی(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) به سواحل شهر نزدیک شده بودند. ارشمیدس به کمک نبوغ ریاضی خود منجیق­هایی ساخته بود که این منجیق­ها با پرتاب سنگ­های بزرگ تعدادی از کشتی­های دشمن را غرق و حملات آن­ها را به عقب رانده بود.

ارشمیدس در اطاق محقرش مشغول حل مسائل ریاضی و تکمیل اختراع خود بود، که سربازان دشمن شهر را تصرف کردند، فرمانده سپاهیان به سربازان دستور داده که هر کجا ارشمیدس را پیدا کردند، او را زنده به نزد وی آورند.

عده­ای از سربازان به خانه ارشمیدس ریختند، چون ارشمیدس را نمی­شناختند از او اسمش را پرسیدند. ارشمیدس مشغول حل مسئله ریاضی بود و چنان فکرش متمرکز بود، که متوجه ورود سربازان به خانه نشد و پاسخ آن­ها را هم نداد، زیرا اصلاً صدای آن­ها را نشنیده بود.

سربازان دوباره سئوال کردند، ولی جز بی­اعتنایی و سکوت جوابی نشنیدند، لذا عصبانی شده و با وارد کردن شمشیری به گردنش، سرش را از تن جدا کردند.

از رویداد تاریخی بالا نتایج زیر گرفته  می­شود.

اولاً: می­توان گفت تمرکز فکر عبارت از این است که انسان با تمام قوای جسمی و روانی خود متوجه یک مطلب و یا مسئله ی نکته­ای بشود.

ثانیاً: برخی از دانشمندان علم هیپنوتیزم معتقدند، که هیپنوتیزم چیزی جز تمرکز فکر شدید نیست، و در چنین حالتی نه شخص می­شنود و نه می­بیند و نه احساس درد می­کند، بنابراین عقیده، ارشمیدس در حال « خود هیپنوتیزم» بوده زیرا نه سربازان را دیده و نه صدای آن­ها را شنیده و نه هنگامی که ضربه شمشیر به گردنش فرود آمده احساس درد کرده و نه از کشته شدن خودش خبردار شده است.

ادامه دارد. . . (بخش ماهیت تمرکز فکر)

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم