آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

روش های تقویت حافظه

0

حافظه و نیروی فکر را به وسیله یاد گرفتن اسامی اشخاص نیز می‌توان  تقویت نمود، بدین ترتیب که در موقع معرفی شدن شخصی به شما می‌توانید، مشابهت آن شخص را با دیگر از دوستان و آشنایان سنجیده، وضع قیافه و صورت، علایم مخصوص را به دقت نگریسته، نامش را چندبار برای خودتان تکرار کنید، چنانچه دوستی به همان نام قبلاً داشته باشید، به یاد آورده و تشابه آنها را از نظر بگذرانید کاملاً موضوع در مغز شما جایگزین شود.

شرایط یادگیری نام دوستان

چون موضوع یادگیری نام‌های معرفی شدگان مورد لزوم هر شخص اجتماعی است لازم دانستم در این‌جا شرایط آن را یادآور شده این مبحث را پایان دهم، زیرا مراعات این شرایط در تقویت حافظه دخالت زیادی دارد.

۱- اسم اشخاص را که به شما معرفی می‌شوند. به درستی بشنوید، در صورت ملتفت نشدن می‌توانید بار دیگر سوال نمایید تا کاملاً به صحت آن را یاد بگیرید.

۲-در موقع حرف زدن اسم شخص را مرتباً به زبان بیاورید تا بیشتر تکرار شود.

۳- از لحاظ قیافه و صفت، لباس و  طرز رفتار، اخلاق و حرکات و آن چیزی که مخصوص آن شخص است، دقت نمایید تا کاملاً قیافه ایشان در خاطرتان حک شود.

۴-اسم تازه را با اسامی‌ای که می‌دانید مقایسه و بین آنها رابطه‌ای ایجاد کرده و وجه تشابهی پیدا نمایید.

۵-مرتباً باید از حافظه خود امتحان به عمل آورید، بهتر آنچه در دفتر مخصوصی نام اشخاص معرفی شده را یادداشت کرده و گاهی بدان مرور و مطالعه و دقت کنید.

 از نظر حافظه افراد را می‌توان به چندین دسته تقسیم نمود عده‌ای تصاویر را  خوب به خاطر می‌سپارند، بعضی از راه گوش و برخی نیز با لمس کردن مطلب را در حافظه می‌گنجانند، ولی به طور معمول هر فردی از هر سه این قدرت‌ها یعنی گوش «شنیدن» چشم «دیدن» و(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) لمس استفاده کرده و برخوردار است، از این لحاظ برای افزایش و نیرومند کردن قدرت حافظه احتیاجی به تعیین نوع قدرت ندارند، اساسی‌ترین راه برای یاد گرفتن موضوعی، این است که یک قسمت آن را از نظر بگذرانید چنانچه می خواهید یک قطعه شعر را یاد بگیرید، بند بند آن را هر چند بار تکرار کرده و روز دیگر قطعه دیگر آن را یاد گرفته و به حافظه بسپارید با یادگیری نمره تلفن شخصی یا نام کسی یا به طور کلی فرمول ریاضی یا مطالبی نباید حافظه را با رنگین کردن کاغذ و خط کشیدن خسته نمود و بهترین وقت آن نیز طبق آخرین تحقیقات، نیم ساعت قبل از خواب است تا دوام بیشتری داشته باشد.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم