آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

روشهای سخنرانی خوب(بخش دوم)

0

۷-  نقش تمرکز فکر در انعقاد قراردادهای  خصوصی، عمومی و سیاسی:استعداد اشخاص در قبول  عقاید طرف مقابل متفاوت است، و این بستگی به وضع ساختمان عصبی ، فکری، میزان تلقین‌پذیری، میزان معلومات و طرز تربیت خانوادگی، محیط اجتماعی، عقاید مذهبی و نظایر آن از یک طرف و وضع و خصوصیات ظاهری،  شخصیت، آهنگ صدا و چگونگی  صحبت و میزان اطلاعات و معلومات طرف مقابل از جهت دیگر دارد. از همه این  عوامل می‌توان برای جلب و تمرکز فکر طرف استفاده کرد و افکار خود را به او قبولاند.

یکی از عواملی که بسیار موثر در جلب توجه و ایجاد تمرکز فکر می‌باشد عبارت است از به کار بردن مطالبی که مطابق میل طرف باشد. «دیل کارنگی» در کتاب «آیین دوست‌یابی» خود به تفصیل در این‌خصوص صحبت کرده است. «للوید ژرژ» جوان ۲۷ ساله نماینده سیاسی انگلستان به منظور عقد قراردادی مأمور می‌شود که با نماینده سیاسی ۶۴ ساله فرانسوی صحبت کند. نخست(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) تحقیق می‌کند که این پیرمرد کهنه سیاستمدار از چه چیز  خوشش می‌آید، معلوم می‌شود شکمو است و از غذاهای رنگارنگ خوشش می‌آید. «للویه ژرژ» در حدود یک ماه درباره غذاها مطالعه می‌کند و هنگام ملاقات ساعت‌ها با هم درباره انواع غذاها صحبت می‌کنند، در نتیجه  افکار کهنه سیاستمدار متمرکز و قرارداد پیشنهادی «للویدژرژ» را  امضا می‌کند.

 برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به کتاب «رموز در دیگران» نوشته دیل کارنگی مراجعه کنید.

۸-  ایجاد عشق و دوستی از طریق تمرکز فکر: درباره هر یک از مطالب  یاد شده می‌توان مطالب جداگانه‌ای نوشت، ولی چون این موضوعات خارج از بحث ما است لذا من خیلی به اختصار فقط به آنها اشاره می‌کنم. به هر حال از تمرکز فکر یا به عبارت دیگر هیپنوز می‌توان در جلب عشق و دوستی استفاده کرد، خواندن اشعار دلپسند، نواختن ساز و صحبت کردن با دوست و معشوق درباره آنچه دلش می‌خواهد عواملی هستند که فکر را متمرکز و ایجاد عشق و دوستی می‌کند. هم‌چنین تعریف کردن درباره محسنات معنوی و زیبایی‌های ظاهری معشوق و دوست، عشق و دوستی آنها را جلب می‌نماید.

۹-   رهبران، مدیران و فرماندهان: اگر در طرح‌ها و راه‌های رسیدن به هدف خود موفق نمی‌شوند، به علت کمی تمرکز فکر است و لا اقل بایستی ۲ تا ۴ سال از محیط خارج شوند و تمرین تمرکز فکر کنند. به یاد داشته باشید که برخی‌ها در اثر ریاضت و تمرین تمرکز فکر، پس از سال‌ها به مرحله‌ای می‌رسند که راه‌حل‌ها با صدای بلند توسط شعور باطن به آنها الهام می‌شود، شبیه پیغمبر اسلام (ص) و بسیاری از عرفا و مردان بزرگ، ولی استعدادها متفاوت است.  بعضی‌ها ممکن است ۴ ساله، بعضی‌ها ۲۰ ساله به چنین قدرت‌ خارق‌العاده‌ای برسند، اما آنچه مسلم است شما اگر حتی ۴۰ روز هم تمرین کنید، به اندازه همان یک ماه به نتایجی می‌رسید که برایتان محسوس است.

۱۰-  تغییر  وضع ظاهر ایجاد تمرکز فکر می‌کند. هر نوع تغییری در ظاهر، اعم از تغییر لباس یا موی سر، ریش و سیبیل،‌ایجاد تمرکز فکر می‌کند در نتیجه به شخص آرامش می‌دهد و تا حدودی تعادل روانی برقرار می‌نماید. بلند یا کوتاه کردن موی سر، ریش و سیبیل گذاشتن یا تراشیدن ریش و سیبیل،‌تغییر در آرایش و پیرایش موها و چهره و اندام و لباس همه این قبیل تغییرات ایجاد تمرکز فکر می‌کند.

هم‌چنین تغییر اثاثیه و دکور منزل، اسباب‌کشی، مسافرت، تغییر محل و مکان ایجاد تمرکز و آرامش عصبی می‌نماید.

به طور خلاصه «مدپرستی»  طبق شرایطی خوب است، زیرا ایجاد تمرکز و آرامش می‌کند، ولی به دو شرط: اول این‌که جنبه افراط پیدا نکند، دوم این‌که ایجاد ضرر  و زیان و خسارات مادی و پولی برای خانواده‌ها و شخص نداشته باشد.

 نتیجه بحث درباره تمرکز قوای فکری

 دربدو امر به نظر  می‌رسد ماهیت هیپنوتیزم تمرکز فکر است، و شاید بتوان گفت کلمه «هیپنوتیزم» که معنی آن «خواب» است  اسم بی‌مسمایی است، اگر بخواهیم این حالت مخصوص را نام‌گذاری صحیحی بکنیم باید این حالت را «پوسر کانسن تراسیون» یا «فوق تمرکز فکر» بنامیم، زیرا هیپنوتیزم(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) خواب نیست. خواب حالتی است که بعد از تمرکز فکر به خوابرو تلقین می‌شود و حال اگر این حالت بخصوص را که ما مجبوریم به همان عنوان هیپنوتیزم بنامیم، به این دلیل است که همه مردم جهان به این اسم (هیپنوتیزم) عادت کرده اند. 

  به عقیده من اگر بگوییم ماهیت هیپنوتیزم «تمرکز فکر فوق‌العاده‌» است، بهتر از ماهیت مغناطیسی، تلقین، بازتاب شرطی است، گرچه اخیراً این نظریه نیز تغییر کرده است و برخی می‌گویند ماهیت هیپنوتیزم «سیر قهقرایی» است، یعنی شروع تمرکز با شروع سیر قهقرانی روانی یکی است، به عبارت دیگر وقتی «سیر قهقرایی روانی» شروع می‌شود تمرکز نیز آغاز می‌گردد. حال ببینیم «سیر قهقرایی روانی»  که اصطلاح جدید، درباره ماهیت هیپنوتیزم است چه می‌باشد.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

روشهای سخنرانی خوب(بخش دوم)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم