آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

خانم‌ها هم می‌توانند هیپنوتیزم را یاد بگیرند.

0

خانم‌ها هم می‌توانند هیپنوتیزم را یاد بگیرند.

kii

خانم «براندون» (تصویر بالا) به عنوان یک هیپنوتیزور نمایشی شهرت جهانی کسب کرده است. این خانم با نمایشات هیپنوتیزم در تمام ایالات متحده امریکا  و سایر کشورها تماشاچیان را محظوظ کرده به حیرت و تعجب واداشته و افسون کرده است.

خانم «براندون» تنها یک هیپنوتیزور ساده نیست، بلکه یک خانم دانشمند روانشناس است که مقالاتش درباره هیپنوتیزم در مجلات و روزنامه‌ها تحسین و تشویق همگان را برانگیخته است. در سال های اخیر که هیپنوتیزم مقبولیت عام یافته خانم «براندون» در شناساندن این علم به جوامع جهانی سهم بزرگی داشته است.

خانم «براندون» سومین نسل هیپنوتیزور است. زیرا پدرش یک هیپنوتیزور مشهوری بود، همان‌طور که پدر، پدرش نیز در هیپنوتیزم کردن شهرت جهانی داشت. خانم «براندون» تماشاچیان را به طرف سن جذب می‌کند و قدم به قدم آنها را به دنیای مبهم و اعجازانگیز هیپنوتیزم می‌کشاند تا آنجا که «خوابرو»ها از خود بیخود می‌شوند و دستورات مشروع و اخلاقی خانم «براندون» را در روی صحته نمایش مو به مو انجام می‌دهند. 

خانم «جان براندون» در کتابی که تحت عنوان «هیپنوتیزم کردن» نوشته است در فصل دوم آن قدم به قدم عملیات هیپنوتیزم کردن را شرح داده است که در زیر ملاحظه می‌فرمایید.

خانم «براندون» می‌گوید: «قبل از این‌که یک فرد یا گروهی را هیپنوتیزم نمایید نخست درباره هیپنوتیزم کمی توضیح بدهید و هیپنوتیزم را تعریف کنید تا هیپنوتیزم شونده نخست بداند که هیپنوتیزم چیست و چه وظایفی دارد در ضمن به «خواب شونده» بگویید که هیپنوتیزم هیچ‌گونه ضرری ندارد و در ضمن همکاری کامل «هیپنوتیزم شونده» لازم است.  

خانم «براندون» می‌گوید: من همیشه به «سوژه‌»های خود می‌گویم که اگر بخواهید هنگام هیپنوتیزم مقاومت نمایید و هیپنوتیزم نشوند راه آن چیست؟ زیرا این توضیح موجب می‌شود که «خوابرو» مقاومت نکند و خودش قبلاً مایل به هیپنوتیزم بشود.

هیپنوتیزم دسته جمعی

 و بدون پلک زدن به چشم‌های من خیره شوند و(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) شروع کنند همه با هم نفس عمیق بکشند و دست‌های خود را بالای سر بیاورند و سپس چندین مرتبه به آنها تلقین می‌کنم که دست‌های شما سفت و محکم در هم قفل می‌شوند شما قادر نیستید دست‌های خود را از هم باز کنید شما مرتب مشغول کشیدن نفس عمیق هستید.

حالا من تا سه شماره می‌شمارم، اگر توانستید دست‌های خود را باز کنید، ولی قادر نخواهید بود.

12121

۱-۲-۳- پس از شمارش سه شماره از این عده یک یا چند نفر دستهایشان قفل می‌شود و قادر نخواهند بود که دست‌هایشان را باز کنند، این یک یا چند نفر «خوابرو»های خوبی هستند برای نمایش دادن.

شروع هیپنوتیزم

 من به این ترتیب «خوابرو» حساس خود را انتخاب می‌کنم و حالا قدم دوم هیپنوتیزم کردن سوژه است.

برای هیپنوتیزم کردن راه‌های متعددی وجود دارد، ولی بهترین راه استفاده از روش مختلط نسبت به تغییرات مکانیسم‌های دفاعی سوژه است.

defe

روش من «خانم براندون» بدین ترتیب است که به «خوابرو» می‌گویم: «به طور ثابت به چشم‌های من نگاه کن … و به صدای من گوش بده فکر خود را روی صدای من متمرکز کن … چشم‌های خود را ببند و نفس عمیق بکش. در مغز شما چیزی جز صدای من شنیده نمی‌شود. شما به خواب عمیقی فرو می‌روید، خوابتان عمیق‌تر می‌شود، شما در خواب باقی خواهید ماند تا وقتی که من شما را بیدار کنم.»

روش دیگری برای هیپنوتیزم کردن که خانم «براندون» به کار می‌برد.

به سوژه بگویید که مستقیم بایستد، دستهای خود را به پهلو آویزان کند

به چشم‌های «خوابرو» خیره شوید و سپس تلقین کنید که شما حالا از عقب خواهید افتاد ولی من شما را خواهم گرفت.

شما حالا کاملاً شل و وانهاده هستید، شما کم‌کم دارید از عقب می‌افتید، تمام عضلات شما کاملاً شل هستند، شما حالا دارید از عقب می‌افتید.

حالا شما در روی بازوان من هستید شما کاملاً شل و وانهاده هستید و حالا به خواب عمیقی فرو می‌روید.

ss

سوژه را روی صندلی بنشانید، به طوری که در تصویر بالا می‌بینید به چشم‌های شما خیره شود و سپس به او تلقین کنید: «من حالا تا شماره پنج می‌شمارم. همان‌طور که من مشغول شمارش هستم کم‌کم پلک‌های چشم شما سنگین می‌شود وقتی من به شماره پنج رسیدم شما به خواب خواهید رفت. وقتی به شماره پنج رسیدید یک بشکن بزنید.

وقتی سوژه به خواب رفت یک پرتقال یا لیموترش به دست سوژه بدهید و به او بگویید که مشغول خوردن یک هلو یا سیب است. تصویر بالا «خواب رفته» لیموترش را مانند یک سیب یا هلو گاز می‌زند و می‌خورد. این نمایش مهیجی است که تماشاچیان را به تعجب وادار می‌کند.

ssss

در این تصویر پایین من به «خوابرو»  گفته‌ام که با یک دختر زیبای رقاص از هاوایی مشغول رقصیدن است. در حالی که «خوابرو» فقط یک «جاروب» را به دست گرفته و تصور می‌کند که با یک دختر زیبای رقاص از هاوایی مشغول رقصیدن است.

hjh

در ضمن من یک تابلو نقاشی شده از تصویر یک دختر هاوایی در دست می‌گیرم و به تماشاچیان نشان می‌دهم و می‌گویم که «خوابرو» با این دختر در حال رقصیدن است

 سه زن و سه مرد  که هر شش نفر مشغول رقصیدن هستند. آنها خود را ضمن رقص در زندگی واقعی تصور می‌کنند.

«براندون» به هیپنوتیزم شوندگان امریکایی تلقین کرده است که همه آنها زیاد مشروب خورده و مست هستند چنان‌که ملاحظه می‌فرمایید قیافه‌ها بسیار طبیعی و در حال مستی واقعی هستند.

 خانم براندون به دو نفر از هیپنوتیزم شدگان تلقین کرده که در حال خوردن بستنی قیفی هستند در حالی که فقط قیف بدون بستی به دست آنها داده شده است.

از سوژه‌ها می‌پرسد آیا بستنی خوشمزه است؟

جواب می‌دهند: بله بستنی خوبی است.

خانم «براندون» می‌گوید: یکی از موفق‌آمیزترین صحنه‌های نمایش من تغییر حالات مختلف در سوژه یا سوژه‌ها است مثلاً به «خوابرو» تلقین می‌کنم که تو از شدت گرما عرق کرده‌ای و چند لحظه بعد(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) عکس آن تلقین را به سوژه القا می‌کنم و می‌گویم که تو از شدت سرما می‌لرزی، و یا این‌که «خوابرو» را از حالت گریه و اندوه به شادی و خنده وادار می‌نمایم، و تماشاچی تغییر حال چهره و حرکات و رفتار طبیعی «خوابرو»ها را به خوبی مشاهده می‌نماید.

 به سوژه تلقین شده است، که یک هالتر بسیار سنگینی را از روی زمین قادر نیست بلند کند، در حالی که شئ مورد نظر فقط یک میله سبک ساده است، با دقت به خطوط چهره طبیعی خوابرو نگاه کنید.

  «خوابرو» به دوران طفولیت برده شده است به سوژه تلقین شده است که در کلاس اول ابتدایی است و به او گفته شده که کلمه «مادر» که به انگلیسی «مامی» می‌شود، بنویسید ولی معلوم می‌شود که «خوابرو» هنوز سوادش نیم بند است زیرا کلمه «مامی» که دو «ام» می‌خواهد «Mommy» یکی از «ام‌»ها را جا انداخته است.

 خانم «براندون» یک صفحه مقوایی در دست دارد و روی آن عکس گیلاس مشروب است و به «خوابرو» تلقین کرده است که مشغول نوشیدن مشروب است. اگر «خوابرو» جزو مخالفین الکل باشد و از خوردن مشروب در حال هیپنوتیزم امتناع نماید باید بلافاصله تلقین شود که «آه، من اشتباه کردم این یک لیوان شربت ساده یا پپسی می‌باشد و شما میل دارید که این لیوان شربت ساده خنک را بنوشید» ولی اگر سوژه میل به خوردن مشروب کرد کما این‌که اکثراً می‌خورند، به سوژه تلقین می‌شود که چند لیوان مشروب یکی بعد از دیگری می‌خورد. «خوب! شما که چند لیوان مشروب خورده‌اید، حالا کاملاً مست و خوشحال هستید، دارید قه قهه می‌زنید، دارید می‌خندید …»

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم