آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

توضیح و تعریف هیپنوتیزم معالجی برای بیمار

0

توضیح و تعریف هیپنوتیزم معالجی برای بیمار

قبل از این‌که شروع به هیپنوتیزم کردن بیمار نماییم، باید هیپنوتیزم را برای بیمار تعریف کنیم. زیرا بسیاری از اشخاص وجود دارند که حتی کلمه «هیپنوتیزم» را نشنیده‌اند و کسانی هم که هیپنوتیزم را شنیده‌اند، نمی‌دانند که هیپنوتیزم چیست و چه فوایدی می‌تواند داشته باشد، بنابراین نخست باید از بیمار  بپرسیم که:

آیا تا به حال کلمه هیپنوتیزم را شنیده است  یا خیر؟

آیا چیزی درباره هیپنوتیزم می‌داند؟

اگر می‌داند اطلاعاتش درباره هیپنوتیزم تا چه حد است؟

سپس با در دست داشتن میزان اطلاعات و درک بیمار از هیپنوتیزم بایستی به توضیح و تعریف بیشتری پرداخت و اگر بیمار درباره هیپنوتیزم چیزی نمی‌دانست به طور ساده‌تر و ابتدایی‌تر هیپنوتیزم و فواید آن را برای بیمار تشریح و تعریف نماییم.

توضیح و تعریف درباره هیپنوز برای بیمار باید مفصل و کامل باشد و مطابق با میزان معلومات و درک و استنباط بیمار تعریف و بیان شود، دکتر «مایرز» معتقد است که:

«توضیح نارسا و غیرکافی هیپنوز یکی از دلایل مکرر اشکال و سختی در القاء هیپنوتیزم بوده است. باید توجه داشت که خوب فهماندن هیپنوتیزم به بیمار به تنهایی کافی نیست بلکه بیمار علاوه بر فهمیدن تعریف و ماهیت هیپنوتیزم بایستی آن را قبول کند. بنابراین تنها یک رضایت شفاهی و بیانی بیمار در مورد این‌که او تعریف هیپنوتیزم را فهمیده و به فواید آن پی برده است کافی نیست و هم‌چنین  یک تفاهم حاد هوشمندانه نیز کافی نمی‌باشد. قبل از شروع به هیپنوتیزم کردن باید بیمار به مرحله‌ای رسانده شود که احساس کند با موضوع و مسایل و چگونگی هیپنوتیزم آشنا است و هیچ‌گونه نکته سری و پنهانی در آن نهفته نمی‌باشد. قبل از این‌که بیمار هیپنوتیزم را درک و احساس کرده باشد، چنین وضعی را در او به وجود می‌آوریم که احساس کند واقعاً در این زمینه کار آزموده و کهنه کار است، در نتیجه به میزان قابل ملاحظه‌ای از اضطراب بیمار کاسته شده و به همین نسبت از انگیزش و تحریک برای دفاع در مقابل هیپنوز کم شده است.

توضیح و تعریف هیپنوتیزم برای بیمار فواید  دیگری هم دارد و آن این‌که هر کس که می‌خواهدهیپنوتیزم شود، فکر می‌کند که یک شخص هیپنوتیزم شده در حال هیپنوز چه اعمال و رفتاری انجام می‌دهد  و تمایل دارد که وی هم همان گونه رفتار نماید. بنابراین، پیرامون هیپنوز توضیح می‌دهیم تا چنان عقیده‌ای در بیمار(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) بنیان گذاریم که وی به طریقی رفتار کند که برای نوع بخصوصی از معالجه هیپنوتیکی که در نظر داریم عمل نماییم مناسب‌ترین رفتار ممکنه باشد به این ترتیب توضیح و تشریح هیپنوز جزء لاینفک معالجه از طریق هیپنوز باشد.

باید توجه داشت که یک توضیح و تشریح خیلی علمی درباره هیپنوتیزم برای هیپنوتیزم شونده خطرناک‌ است. ما آنچه را که برای یک بیمار بخصوص در یک وضعیت درمانی لازم است به طور جامع و کامل بیان می‌کنیم.

این موضوع نسبت به بیماران و سوژه های مختلف فرق می‌کند و نه فقط به هوشیاری، تحصیلات و چشم و گوش‌بازی هیپنوتیزم شونده بستگی دارد، بلکه به ترکیب شخصیت، ماهیت بیماری  و نوع بخصوص معالجه هیپنوتیکی که در نظر داریم انجام دهیم مربوط می‌گردد. ما نبایستی ضمن تعریف هیپنوتیزم درباره ماهیت روانی حالت هیپنوتیکی و یا تحرک روانی مرحله القاء هیپنوز توضیحی برای هیپنوتیزم شونده بدهیم مگر در موارد خیلی استثنایی که چنین تشریحی لازم به نظر برسد. زیرا چنین تعریف علمی سنگینی بیمار را گیج کرده  و بر اضطراب و هیجان درونی وی می‌افزاید.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم