آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

تمرینات برای تقویت اعصاب,جسم,تمرکز فکر

0

تمرینات لازم برای تقویت اعصاب، جسم و تمرکز فکر

سعی ناکرده در این راه به جایی نرسی

مــزد اگــر می‌طلبــی طاعت استــاد ببر

ورزش‌هایی که در این‌جا آموزش داده می‌شوند علاوه بر اثرات جسمی، اثرات فکری و عصبی خارق‌العاده‌ای دارند و فایده آنها عبارت است از:

۱- تنظیم و تقویت غدد داخلی بدن

۲-حفظ وزن متعادل بدن- وقتی غدد داخلی  منظم کار کردند،‌باعث کنترل وزن بدن می‌شوند، یعنی اگر شخص بیش از اندازه لاغر باشد کمی  چاق خواهد شد و اگر بیش از اندازه چاق باشد لاغر خواهد شد. با شش ماه تا یکسال تمرین در صبح این حقیقت برای شما اثبات خواهد شد.

۳-تقویت اعصاب- ورزش‌های «یوگا» اثر شدیدی روی اعصاب دارند و به سرعت ایجاد آرامش عصبی نموده و هر نوع ناراحتی عصبی را از بین می‌برند.

۴-تمرکز فکر-  ورزش‌های «یوگا» فکر شما را متمرکز نموده،  حافظه شما را تقویت خواهد کرد.

این چهار فایده که در بالا گفته شد، فواید صد درصد علمی و مورد قبول همه است ولی عرفا و مرتاضین هندی معتقدند که اگر هر روز وقت زیادی صرف ورزش‌های «یوگا» بشود و به مدت ۳ تا ۷ سال انجام شود دارای فواید بیشماری خواهد بود از جمله:

۱-قرائت افکار: شخص می‌تواند افکار دیگران را بخواند و یا افکار خود را به دیگران انتقال دهد.

۲-انجام هر کار: مرتاض واقعی قادر به انجام هر کاری خواهد بود، از جمله کلیه کارهایی را که من در «ماهیت الهی هیپنوتیزم» بیان کردم. تعداد حرکات ورزشی یوگا هشت میلیون و چهارصد هزار  می‌باشد ولی من تعداد شانزده حرکت از ورزش‌های «یوگا» را درا ین‌جا شرح می‌دهم، با وجود این لازم نیست که همه آنها را انجام دهید، فقط  می‌توانید تعدادی را نسبت به میزان وقتی که دارید انجام دهید و الیته اگر بتوانید هر کدام را لااقل یک مرتبه و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه انجام دهید اثر مفیدترو بیشتری(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) دارد. تمرینات را از آسان شروع می‌کنم و در ضمن به یاد داشته باشید که در ابتدا تمام عضلات بدن و سر و گردنتان درد خواهد گرفت ولی بعداً این دردها از بین خواهند رفت، ولی نباید تمرینات را قطع کنید، در حالی که عضلات بدنتان درد می‌کند باز هم انجام دهید، زیرا زودتر نرم شده و درد برطرف خواهد شد بعلاوه به چهار نکته کلی نیز توجه داشته باشید.

۱-قبل از  انجام هر حرکت یک نفس عمیق بکشید و ریه‌های خود را از هوا کاملاً پر کنید و به محض شروع عمل یا در حال شروع کم‌کم ریه های خود را از هوا کاملاً تخلیه کنید، در حال عمل نیز می‌توانید عمیق نفس  بکشید.

۲-بعضی از حالت‌ها یک دقیقه و برخی ۳۰ تا ۱۵ ثانیه ممکن است طول بکشد، یعنی شما بعضی از حالت‌ها را قادر  نخواهید بود حتی بیش از پنج ثانیه ادامه دهید ولی برخی از حالت‌ها را می‌توانید تا ۵ دقیقه تحمل کنید. بنابراین اگر وقت زیاد دارید و بیکار هستید هر حالت را هر چقدر که می‌توانید ادامه دهید و اگر وقت ندارید و می‌خواهید هر عمل را فقط نیم یا یک دقیقه انجام دهید، باستی از شمارش استفاده کنید زیرا شما در حال تمرین نمی‌توانید به ساعت نگاه کنید. اگر از عدد یک تا هشتاد به طور ملایم بشمارید معمولاً یک دقیقه  طول می‌کشد بنابراین شما می‌توانید به محض شروع ۴۰ شماره برای نیم دقیقه و ۸۰ شماره برای یک دقیقه و ۱۶۰ شماره برای دو دقیقه در فکر خود بشمارید. در حالی که در فکر خود مشغول شمارش هستید نفس عمیق هم می‌توانید بکشید.

۳-در ضمن تمام تمرینات باید در حال شمردن باشد، تا این‌که تمرکز فکر داشته باشید. به هیچ وجه فکرتان نباید به جاهای دیگر مسافرت کند زیرا هدف از این تمرینات بیشتر ایجاد تمرکز فکر است.

۴-هر وقت که سرما خورده‌اید و بیمار هستید، یا بیش از اندازه خسته و بی‌خواب شده‌اید تمرینات را انجام ندهید. نخست بیماری خود را معالجه کنید، بخوابید تا خستگی شما کاملاً رفع شود، غذای کم ظرفیت و پر انرژی بخورید، ولی هنگام خستگی‌های فکری و عصبی ودر  مواقع نگرانی‌ها حتماً شروع به ورزش یوگا نمایید، زیرا ناراحتی‌های شما را به علت ایجاد تمرکز فکر رفع خواهد کرد.

البته در چند روز آینه برای علاقه مندان به تمرینات یوگا یه بخشی  را به نام (آموزش یوگا در ۳۱ روز) را تهیه کردم و هر روز تمرینات را در سایت قرار میدهم.تمرینات از ابتدا و آسانترین تمرین شرع شده تا اینکه در روز سی و یکم انعطاف بدن شما فوق العاده زیاد شده و تمرکز فکر و اعصاب بدنتان فوق العاده زیاد خواهد شد.

این تمرین یوگا در ۳۱ روز را در چند روز آینده در بخشی به نام(آموزش یوگا در ۳۱ روز)قرار خواهم داد.

و اما حرکات ورزشی را هندیها «آسانا» می‌گویند و حالا به شانزده «آسانا» زیر توجه کنید.(البته این ۱۶ حرکت ربطی به تمرینات ۳۱ روز یوگا که در روزهای آینده قرار میدهم  ندارد.)

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم