آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

بی‌اعتنایی لوئی شانزدهم به مانیه‌تیسم

0

ستاره شانس  واقبال مسمر  افول و نزول می‌کند

 

موضوع هیپنوتیزم یکی از مسایل  اجتماعی و حتی می‌توان  گفت که یکی از مسایل دولتی شده بود و می‌بایست که برای ان چاره بیندیشند و  تکلیف آن را از لحاظ این‌که مورد قبول هست و  یا نیست معلوم  کنند.

اتریشی  نابغه

طبقه منورالفکر و هم‌چنین  طبقه اشراف و اعیان پاریس همگی طرفدار مسمر بودند و ماری آنتوانت ملکه فرانسه نیز به وسیله  شاهزاده خانم لامبال که از بزرگ‌ترین خانم‌های درباری بود از مسمر حمایت می‌کرد و خانم‌های درباری نیز عموماً  طرفدار مسمر بودند و حتی او را به  نام «اتریشی نابغه» می‌خواندند.

بی‌اعتنایی لوئی شانزدهم به مانیه‌تیسم

لوئی شانزدهم پادشاه فرانسه به قیل و قال درباره مانیه‌تیسم توجهی نداشت، زیرا لوئی شانزدهم که ا صلاً نمی‌دانست اختلال اعصاب چیست و چطور می‌شود که خص عصبی می‌شود و در نتیجه راحتی و آرامش خود را از دست می‌دهد و نمی تواند آرامش و اسایش داشته باشد به این حرف‌ها توجه نداشت.

لوئی شانزدهم پادشاه ملایم و خوش اخلاق  فرانسه از امراض ضعف اعصاب و اختلال عصبی بی‌اطلاع و مردی بود به اصطلاح بلغمی مزاجکه خیلی غذا می‌خورد و به خوبی غذاها را هضم می‌نمود و بدیهی است که چنین شخصی طبعاً به مسایل روحی و روان‌شناسی کم اعتناء است و خصوصاً به تداوی عصبی نمی‌تواند اعتقاد داشته باشد.

روزی که «لافایت» می‌خواست به امریکا برود وبرای کسب مرخصی به حضور پادشاه فرانسه رسید، پادشاه خوش مشرب، شوخی‌کنان گفت اگر واشنگتن بداند که شما مرید یک نفر طبیب‌نما به نام مسمر شده‌اید چه خواهی گفت؟

این  پادشاه بی‌آزار و نیک نفس نه فقط معنی امراض عصبی را نمی‌فهمید بلکه  فکر ساده و زندگی راحت و یکنواخت  او سبب شده بود که از هر  تحول بزرگ و هر نوع انقلاب ولو در علوم و فنون حذر کند و  نیز از بلاتکلیفی نفرت داشت

لوئی  شانزدهم دستور رسیدگی به جنجال  مانیه‌تیسم را صادر می‌کند.

لوئی شانزدهم در ماه مارس سال ۱۸۷۴ میلادی حکمی برای آکادمی فرانسه و دانشکده طب صادرکرد  و دستور داد که بی‌درنگ موضوع مانیه‌تیسم را مورد مطالعه قرار بدهند و بفهمند که اثار آن، آیا مفید است یا مضر؟

آکادمی فرانسه، و دانشکده طب، برای اجرای امر ملوکانه در صدد تشکیل کمیته مخصوصی برآمد، که اعضای آن همه از دانشمندان و علمای بزرگ جهانی بودند، که امروزه هم همه آنها را می‌شناسند.

یکی از اعضای این کمیته، طبیبی موسوم به «گیوتین» بود که هفت سال بعد از تاریخ شرکت در کمیته، دستگاهی اختراع کرد که در یک لحظه تمام دردهای جسمانی را شفا می‌داد و ما می‌دانیم که این دستگاه همان «گیوتین» است.

یکی دیگر از اعضاء کمیته مخترع معروف برق‌گیر  فرانکلین می‌باشد، که شهرت جهانی و جاودانی دارد.

یکی دیگر از اعضای این کمیته دانشمندی به نام «بائی» بود که از بزرگ‌ترین علمای نجوم محسوب می‌گردید و چند سال بعد شهردار پاریس شد و هنگامی‌که انقلابیون فرانسه، او را دستگیر کردند  و به طرف میدان اعدام بردند احساس کردند که مرتعش می‌شود و از او پرسیدند: بائی، آیا می‌لرزی؟ بائی جواب داد: بلی! لیکن از سرما می‌لرزم.

عضو دیگر «لاوازیه» معروف است که آزمایشات ایشان را در شیمی همه خوانده‌اید. لاوازیه نیز مثل رفیق خود بائی در زمان انقلاب فرانسه به وسیله ماشینی که همکار آنها «گیوتین» اختراع کرده بود جان سپرد.

اعضاء کمیته فقط  همین چهار نفر نبودند بلکه عده دیگری نیز بودند و درصدد برآمدند که مانیه‌تیسم مسمر را مورد مطالعه قرار دهند و نظریه خود را اعلام کنند.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

بی‌اعتنایی لوئی شانزدهم به مانیه‌تیسم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم