آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

اعمال ماه ربیع الاول

6

اعمال ماه ربیع الاول

سلام دوستان عزیزم .اول اینکه خدمت شما عرض کنم در ماه ربیع الاول یه سری اعمال در روزهای خاص قرار دارد که واجب هم نیست ولی انجامش هم مستحب است و هم اجر فراوانی چه در این دنیا و چه در آخرت دارد.

از آن جا که هجرت پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله که سرچشمه دگرگونىِ عمیق در جهانِ اسلام و عزّت و شوکت مسلمین شد، و همچنین داستان «لیله المبیت» در این ماه واقع گردیده، و آغاز امامت پربرکت حضرت بقیه اللّه ارواحنا فداه همزمان با شهادتِ پدر بزرگوارش نیز مى باشد; در مجموع از ماههاى بسیار پربرکت و پرخاطره است، که سزاوار است، همه علاقه مندان مکتب اهل بیت علیهم السلام  آن را ارج نهند و گرامى بدارند.

خیلی از دوستان امروز در مورد اعمال روز هشتم فرمودند که چه اعمالی داره.

دوستان عزیز روز هشتم اعمال خاصی نداره فقط در این روز میتوانید زیارت نامه امام حسن عسکری را بخوانید و اینکه در این ماه سه روز اعمال دارد یکی در روز اول ویکی دوازدهم ماه و یکی هم در روز هفدهم ماه ربیع اول که اعمالش رو در زیر بیان میکنم
اعمال این ماه:
روز اوّل این ماه: علما گفته اند مستحب است، به شکرانه هجرت موفّقیت آمیز رسول خدا(صلى الله علیه وآله) این روز را روزه بگیرند و صدقه و انفاق و احسان نمایند، و همچنین زیارت آن بزرگوار، در این روز مناسب است.
مرحوم «سیّد بن طاووس»، دعایى را براى این روز در کتاب اقبال نقل کرده است.

روز دوازدهم: در این روز دو رکعت نماز مستحب است که در رکعت اوّل بعد از حمد، سه مرتبه سوره «قل یا ایّها الکافرون» و در رکعت دوم بعد از حمد، سه مرتبه سوره «توحید» خوانده شود.

روز هفدهم: همان گونه که قبلا گفته شد این روز مطابق نظر مشهور علماى امامیّه، روز ولادت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) و همچنین میلاد امام صادق(علیه السلام)است و روز بسیار مبارکى است و داراى اعمالى مى باشد:
۱) غسل; به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل.
۲) روزه; که براى آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتى از ائمّه معصومین(علیهم السلام)آمده است: کسى که این روز را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یکسال را مقرّر مى فرماید.
۳) دادن صدقه، احسان نمودن و خوشحال کردن مؤمنان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن.
۴) زیارت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) از دور و نزدیک; در روایتى از آن حضرت آمده است: هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسى است که به هنگام حیاتم به سوى من هجرت کرده باشد، اگر نمى توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید (که به من مى رسد).
۵) زیارت امیر مؤمنان، على(علیه السلام) نیز در این روز مستحب است با همان زیارتى که امام صادق(علیه السلام) در چنین روزى کنار ضریح شریف آن حضرت(علیه السلام) وى را زیارت کرد.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

******************************

 

اعمال ماه ربیع الاول

6 نظرات
  1. صونا می گوید

    استاد از وقتی که برامون میذارید، بی نهایت متشکرم
    اجرتون با امام عصر (عج)

  2. وقتی بیادتم می دونم که به یادمی تنهاکسم تویی تنهاتویی که به یادمی جزاون که عاشقه درده منو نمیدونه امروزموببین حالم باهات خوشه... می گوید

    استادیه سوال اگه کسی اعمال روز اول روانجام نداده باشه اون دوروز روانجام بده همه ثوابش نصیبش میشه واستادسوال دومم استادیه دستوری هست واسه نمازهای که قضاشده است استادیه شخصی هست میگه مثلا من از ده سال پیش هروقت دوس داشتم نماز میخوندم ولی بیشتریاشو نمیخوندم استاداون دستورالعمل رومیتونه انجام بده “که شماهم توی سایتتون گذاشتید یانه؟”چون من توی کتابی خوندم اگه کسی بدونه چقدر نماز قضاداره باید همون تعداد روبخونه ونمیتونه ازاین دستورالعمل استفاده کنه واسه این شخص که به گفته خودش تقریبا نمیخونده چی ….؟؟؟شمااین نظرروتایید میکنید اگه یه فردی این شرایط روداشته باشه وحالاتصمیم بگیره نمازبخونه باید چکارکنه؟

    1. admin site می گوید

      سلام هر روزش ثواب خودشو داره و شما طبق دو روزی که انجام میدهید ثوابشو میبرید
      در مورد اون نماز کاملا درسته اگر نمیدانید چقدر قضا دارید باید از دستور زیر استفاده کنید
      دستور از حضرت علی (ع) هر کس ترک کند نماز را از روى جهالت و نداند چقدر باید قضا کند شب دوشنبه(امروز یک شنبه هست ,شبش) پنجاه رکعت نماز بخواند با حمد و سوره و روزه بگیرد روز دوشنبه را و ظهر دوشنبه نیز پنجاه رکعت (۲۵ نماز دو رکعتى ) با حمد و سوره بخواند بعد از فراغت صد مرتبه استغفار کند این عمل مطابق با صد سال نماز قضا شده خدا حساب مى فرماید ولى اگر بداند چقدر قضاء دارد باید همه آن را بجا آورد.

      1. یه لبخند ازته دل یه حس فوق العاده یه قاب عکس دوتایی رودیواراتاقه... می گوید

        استادیعنی این دستورالعمل رومیتونه انجام بده یانه اخه تقریبانمیخونده حالاباید به اندازه ده سال باید نماز بخونه یا دستور از حضرت علی (ع) هر کس ترک کند نماز را از روى جهالت و نداند چقدر باید قضا کند شب دوشنبه(امروز یک شنبه هست ,شبش) پنجاه رکعت نماز بخواند با حمد و سوره و روزه بگیرد روز دوشنبه را و ظهر دوشنبه نیز پنجاه رکعت (۲۵ نماز دو رکعتى ) با حمد و سوره بخواند بعد از فراغت صد مرتبه استغفار کند این عمل مطابق با صد سال نماز قضا شده خدا حساب مى فرماید……روانجام بده استادببخشید یه ذره مشغله کاری دارم متوجه نشدم باید دقیقاچکارکنه اخه میخوام اگه بشه فرداشب انجام بده

        1. admin site می گوید

          همین دستور رو باید انجام بده عزیزم. طبق همین دستور بگو انجام بده.فقط خودش باید انجام بده و هیچ کس هم نمیتونه به نیابتش انجام بده چون شخص زندست

          1. کجای لحظه ها می تو که هرجاروبگی گشتم به جای زندگی کردن پی دیونگی گشتم نگو دل کندن اسونه که من اصلا نمیتونم... می گوید

            ممنونم استادعزیزم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم