آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آداب زندگی مسلمان درس ۴۴پرخوری

0

آداب زندگی مسلمان درس ۴۴پرخوری

آداب زندگی مسلمان درس ۴۴

پرخوری

رسول خدا (ص) می فرماید : خود را از غذا سیر نکنید ، زیرا نور معرفت در دل هایتان خاموش می شود و هر کس با شکم سبک نماز شب بخواند حورالعین پیرامونش می مانند ؛ نیز فرمود : دل هایتان را با پرخوری و پرنوشی نمیرانید ، زیرا دل ها مانند زراعت اند که آب بسیار آن ها را نابود می کند .

همچنین فرمود : کسی که هر که بخواهد می خورد خدا بدو نظر لطف نکند تا آن روش را ترک گوید .

امیر مؤمنان (ع) می فرماید : پرخوری و پرخوابی ، جان را فاسد می کنند و زیانبارند .

رسول خدا (ص) می فرماید : خدا سه چیز را دوست دارد : کم حرفی ، کم خوابی و کم خوری ؛ نیز فرمود : غذایتان را با یاد خدا و نماز هضم و ذوب کنید و با شکم پر نخوابید که سنگدل می شوید ؛ باز فرمود : هر که در دنیا [ بر اثر پرخوری ] زیاد آروغ بزند در قیامت گرسنگی اش بیشتر خواهد بود .

همان حضرت (ع) از حضرت عیسی (ع) چنین نقل می کند : هرگاه که غذا می خورید معده را پر نکنید ؛ زیرا سنگینی غذا بر معده و سینه شادابی چهره را می بَرَد .

لقمان به پسرش فرمود : پسرم ! هرگاه معده پر شد اندیشه می خوابد ، حکمت گنگ می شود و اندام ها از عبادت باز می مانند .

امیر مؤمنان (ع) می فرماید : ابوجحیفه نزد پیامبر (ص) آروغ زد . حضرت فرمود : آروغت را بازدار، زیرا سیرترین افراد دنیا گرسنه ترین های روز قیامت اند .

امام (ع) می فرماید : پس از آن ابوجحیفه تا هنگامی که به خدا پیوسته شکمش را از غذا پر نکرد و نیز می فرماید: اگر پیش از سیر شدن از غذا دست برداری از غذا لذت می بری .

در حدیث آمده است که هر کس کم بخورد بدنش سالم باشد قلبش صفا یابد و هر کس بیشتر بخورد بدنش بیمار و قلبش سخت گردد .

امام باقر (ع) می فرماید : نزد خدا چیزی مبغوض تر از شکم پر نیست .

امام صادق (ع) می فرماید : خدا پرخوری را دشمن می دارد و افزودند : آدمیزاد برای ادامه حیات به ناچار باید غذا بخورد ، پس وقتی غذا می خورید یک سوم شکم را

برای غذا و یک سوم را برای نوشیدنی و یک سوم را برای       [ راحت ] نفس کشیدن قرار دهید و به سان خوکان خود را فربه نسازید .

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب اسرار الوجود عضو ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه این اپلای شوید و از آپدیت ماهانه رایگان یک ساله ما بهره مند گردید

0101011-185x185۱۰۰ باب اسرار الوجود اولین و تنها ترین ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه با مسائل بسیار مهم و کاربردی با توضیحات ساده و روان که به صورت هر ماهه مطالب جدید و کاربردی از کتب خطی و قدیمی تفسیر شده و در آن به صورت به روز رسانی قرار می گیرد با تهیه این مجموعه کلیه آداب و قوائد و اصول علوم غریبه ادعیه و اذکار و همه چیز را در رابطه با علوم غریبه فرا می گیرید.

با وارد کردن کد inapply20 هنگام دانلود محصولات سایت از ۲۰ درصد تخفیف ویژه ما بهره مند گردید.

 


نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم