آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آداب زندگی مسلمان درس ۴۲آداب نوشیدن

0

آداب زندگی مسلمان درس ۴۲آداب نوشیدن

آداب زندگی مسلمان درس ۴۲

آداب نوشیدن

با دست شسته : رسول خدا (ص) می فرمید : دستانتان را بشویید ، آن گاه در آن ها آب بنوشید ، چرا که هیچ ظرفی پاکیزه تر از دست نیست .

سر نکشیدن ظرف : رسول خدا (ص) می فرماید : از سر مشک [ و ظروفی مانند پارچ ] آب ننوشید ، و نیز فرمود: بسان چارپایان آب ننوشید . با دستانتان بیاشامید که بهترین ظرف های شمایند .

طلا نبودن ظرف : رسول خدا (ص) می فرماید : کسی که در ظرف طلا و نقره غذا می خورد یا نوشیدنی             می آشامد در شکم خود آتش دوزخ را غرغره می کند

از سمت دستگیره ظرف ننوشیدن : رسول خدا (ص) می فرماید : آب را از سمت دستگیره آن ننوشید ؛ چرا که محل جمع شدن چرک و آلودگی است .

شکسته نبودن محل نوشیدن : امام کاظم (ع) می فرماید : از جای شکسته ظرف آب ننوشید ، چرا که قرارگاه شیطان ( آلودگی ) است ؛ آشامیدن آب را با بِسمِ الله بیاغازید و بالحِمدُلله پایان دهید .

سپاسگزاری : امیر مؤمنان (ع) می فرماید : هرگاه رسول خدا ( ص ) آب می آشامید می فرمود :« الحِمدُ لَللهَ الَّذی لَم یَجعَلهُ أُجَاجاً بِذُنُوبِنا وَ جَعَلهُ عَذباً فُراتاً بِنِعمَتِه » ؛ سپاس خدای را که آن را به سبب گناهانمان برایمان تلخ قرار نداد ، بلکه آن را به سبب نعمتش شیرین و گوارا قرار داد .

ایستادن: امیر مؤمنان (ع) می فرماید : ایستاده آب ننوشید ، چرا که درد بی درمان آورد ، مگر اینکه خدای عزّ و جلّ بهبودی بخشد .

امام صادق (ع) با تفکیک میان نوشیدن در شب و روز ، در حقیقت سخن حضرت امیر (ع) را تفسیر کرده و         می فرماید : ایستاده آب نوشیدن در روز غذا را گوارا می کند و در شب زرداب می آورد .

پس از دیگران نوشیدن : رسول خدا (ص) می فرماید : کسی که به گروهی آب می دهد خودش پس از دیگران آب بنوشد .

رهنمود امام صادق (ع) درباره نوشیدن : امام صادق (ع) می فرماید : هر کس در آب آشامیدن این آداب را رعایت کند خدا او را مستحق بهشت گرداند : وقتی که ظرف آب را نزدیک دهان آورد بِسمِ الله بگوید ، سپس بنوشد و پیش از سیراب شدن ظرف را از دهانش دور کند و حمد خدا بگوید . سپس بنوشد دوباره بنوشد و ظرف را از دهانش دور کند و حمد خدا بگوید . سپس بنوشد و ظرف را دور کند و حمد خدا بگوید .

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب اسرار الوجود عضو ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه این اپلای شوید و از آپدیت ماهانه رایگان یک ساله ما بهره مند گردید

0101011-185x185۱۰۰ باب اسرار الوجود اولین و تنها ترین ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه با مسائل بسیار مهم و کاربردی با توضیحات ساده و روان که به صورت هر ماهه مطالب جدید و کاربردی از کتب خطی و قدیمی تفسیر شده و در آن به صورت به روز رسانی قرار می گیرد با تهیه این مجموعه کلیه آداب و قوائد و اصول علوم غریبه ادعیه و اذکار و همه چیز را در رابطه با علوم غریبه فرا می گیرید.

با وارد کردن کد inapply20 هنگام دانلود محصولات سایت از ۲۰ درصد تخفیف ویژه ما بهره مند گردید.

 


نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم